
15-letni chłopiec był tak silnie uzależniony od Fortnite’a, że wylądował na odwyku. Chłopak spędzał w grze dwadzieścia godzin dziennie.
Kilka miesięcy temu pisałem artykuł, w którym rozprawiałem się z nieprawdziwymi mitami, które narosły wokół grania w gry, takimi jak między innymi rzekoma wzmożona agresja wśród graczy. Niestety, gry mogą też negatywnie wpływać na nasze życie. Wirtualna zabawa może być silnie uzależniająca, jak narkotyki czy alkohol. Przekonał się o tym 15-latek z Hiszpanii, który był silnie uzależniony od Fortnite’a. Młody Hiszpan na grę poświęcał blisko dwadzieścia godzin dziennie.
Sprawa była na tyle poważna, że chłopak musiał trafić na detoks. Uzależnionego od Fortnite’a gracza poddano dwumiesięcznej hospitalizacji. Jest to pierwszy w historii przypadek, który wymagał takiego leczenia. 15-latek podczas pobytu w szpitalu został całkowicie odcięty od wirtualnej rozrywki.
Zanim chłopak trafił na odwyk, odizolował się od otoczenia. Przestał uczęszczać do szkoły i wchodzić w interakcję z rówieśnikami. Potrafił wybuchnąć agresją, gdy ktoś coś do niego powiedział. Pojawiły się także problemy z odżywianiem i higieną osobistą. Młody Hiszpan przejmował się wyłącznie grą.
Naukowcy zajmujący się nastolatkiem przyznali, że po dwóch miesiącach odwyku stan chłopaka znacznie się polepszył. Potrzeba jednak o wiele więcej czasu, by w pełni go wyleczyć.
Specjaliści leczący nastolatka jasno stwierdzili, że same gry wideo nie są szkodliwe, a wykorzystywane we właściwy sposób mogą być korzystne społecznie i edukacyjnie. Naukowcy dodali również, że gry wideo mogą być stosowane jako terapia w walce z niektórymi zaburzeniami.
W przypadku dotyczącym Fortnite’a stwierdzono, że ma on silnie uzależniający potencjał, który spowodowany jest kilkoma czynnikami. Nie chodzi tu o samą rywalizację, ale o czas. Chęć sprostania wyzwaniom każdego sezonu oraz zachowania postępów. Do tego dochodzi również wzorowanie się na streamerach.
Wszystko ma swój umiar i korzystając z różnego typu rozrywek, należy o tym pamiętać. W szczególności tyczy się to dzieci. Korzystanie z gier wideo powinno mieć jasno określoną granicę, wyznaczoną przez rodziców.
Źródło: newsweek.com
Foto: Pixabay
Najnowsze wpisy
- Battlefield 2042 – poznaliśmy wymagania sprzętowe i datę otwartej bety
- Microsoft dostosuje ceny Xbox Game Pass do lokalnych rynków
- W Polsce przetestujemy trzy kolejne gry od Netflixa
- Pojawił się nowy Trojan, którego celem jest kradzież kont graczy
- Pierwsze recenzje FIFA 22 – przełomu nie ma, ale źle też nie jest
- Steam uniemożliwi granie w starsze wersje gier
Polecane wpisy
- Kolejne łatanie Cyberpunk 2077 – jest patch 1.23
- Ubisoft przedstawia Tom Clancy’s XDefiant - sieciową strzelankę free to play
- Nowa aktualizacja kontrolerów DualSense: poprawiono problem z „dryfującymi” analogami
- The Elder Scrolls 6 wciąż w fazie projektowania. Na tytuł poczekamy jeszcze kilka lat.
- The Escapists za darmo w Epic Games Store
- Dlaczego system Nemesis nie trafił do innych gier
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia