Twórcy Dying Light 2 ujawnili kilka nowych informacji o ich produkcji. Główny projektant gry odpowiedział na pytania fanów.
Studio Techland na swoim kanale YouTube opublikowało pierwsze wideo z cyklu „Ask Me Anything”. Na filmie główny projektant Dying Light 2, Tymon Smektała, odpowiada na najczęściej zadawane przez fanów pytania.
Na filmie poruszono kwestie rozmiaru mapy. Dowiedzieliśmy się, że będzie ona dwukrotnie większa niż w pierwszym Dying Light. W grze będzie wiele wysokich budynków, co umożliwi graczom oprócz eksploracji poziomej również pionową.
Tak jak w poprzedniej części, za dnia na ulicach nie spotkamy zombie, gdyż te będą chować się przed promieniami słońca. Będzie za to możliwość wywabienia ich na chwilę z ukrycia, tak by mogły zaatakować ludzkich wrogów.
Jedno z najczęściej zadawanych pytań dotyczyło broni palnej. Nie znajdziemy jej w grze, gdyż, jak usłyszeć można na filmie, po upadku cywilizacji nie ma nikogo, kto byłby w stanie wytwarzać profesjonalnie broń palną. Będzie za to możliwość stworzenia samemu shotguna, który będzie silną bronią, ale o małej wytrzymałości. W pojedynkach z zombie używać więc będziemy głównie broni białej oraz łuku i kuszy.
W grze wciąż będziemy mogli używać liny z hakiem. Gadżet ten ma jednak ulec sporej zmianie. Korzystanie z niego ma być bardziej realistyczne. Tymon Smektała przedstawił działanie liny na przykładzie poruszania się „Spider-Mana” i „Tarzana”. Używanie linki z hakiem ma nam zapewnić doznania w stylu tego drugiego. Przyrząd ten nie przyśpieszy nam poruszania się po świecie, ale za to ma mieć większe zastosowanie w walce.
Nie mamy co liczyć na pojawienie się w grze samochodów. Będzie wyłącznie jedna specjalna misja, w której zasiądziemy za kółkiem pojazdu. Przez resztę rozgrywki będziemy poruszać się pieszo.
Wyjaśniony również został system wyborów i konsekwencji w grze. Dzielić będą się one na trzy poziomy. Na pierwszym poziomie podejmowane przez nas decyzje wpłyną na główną fabułę i zakończenie gry. Na poziomie drugim konsekwencje ograniczą się do konkretnych misji i wpłyną na zmiany w świecie gry. Trzeci poziom dotyczyć będzie frakcji. W zależności od tego, jaka frakcja zdobywać będzie kontrolę nad danym terytorium, wpływać będzie to na usprawnienia pojawiające się na danym terenie.
Dokładna data premiery Dying Light 2 nie została jeszcze podana. Wiemy tylko, że studio zamierza wydać grę jeszcze w tym roku. Będzie ona dostępna na PC, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X/S oraz Xbox One.
Źródło: Dying Light
Najnowsze wpisy
- Battlefield 2042 – poznaliśmy wymagania sprzętowe i datę otwartej bety
- Microsoft dostosuje ceny Xbox Game Pass do lokalnych rynków
- W Polsce przetestujemy trzy kolejne gry od Netflixa
- Pojawił się nowy Trojan, którego celem jest kradzież kont graczy
- Pierwsze recenzje FIFA 22 – przełomu nie ma, ale źle też nie jest
- Steam uniemożliwi granie w starsze wersje gier
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia