
Electronic Arts pokazało pierwsze fragmenty z rozgrywki w grze FIFA 22. Najnowsza odsłona ma być rewolucją w historii serii.
Wczoraj, 20 lipca, podczas pokazu EA Spotlight, zaprezentowano pierwsze ujęcia z gry. Pokazywany gameplay był okraszony komentarzem twórców. Na blisko 30-minutowym materiale często padały słowa o rewolucji w sposobie zachowania piłkarzy i stawianiu na realizm.
Sporo czasu poświęcono na szersze omówienie technologii Hypermotion, która, jak już wcześniej mówiono, ma odpowiadać za bardziej realistyczne zachowania całych zespołów. Zastosowanie Hypermotion było możliwe dzięki wykorzystaniu specjalnych strojów noszonych przez piłkarzy – Xsens oraz ML- Flow. ML-Flow to algorytmy uczenia maszynowego, które mają generować nowe animacje.
Podczas tworzenia wcześniejszych odsłon gry, twórcy nagrywali trzech lub czterech zawodników w studiu, przy użyciu motion capture. Nowa technologia sprawiła, że mogli zarejestrować aż 22 zawodników jednocześnie. W efekcie sprawi to, że do gry trafi aż 4 tysiące nowych ruchów i zagrań, czyli trzy razy więcej niż w FIF-ie 2021. Drużyny na boisku mają być traktowane jako całość, a nie 22 osobne jednostki.
Nowy system ma wpłynąć na większy realizm podczas rozgrywki. W grze pracowano nad takimi elementami jak pozycja stopy podczas podania, dośrodkowania czy strzału, ułożenia ciała podczas sprintu i przyjęcia piłki. Spory wachlarz nowych ruchów mają otrzymać bramkarze. Deweloperzy mieli mocno pracować nad poprawą zachowań golkiperów. Producent rozgrywki, Sam Riviera, powiedział, że bramkarze zostali stworzeni całkowicie na nowo. Nowy system ma poprawić ich inteligencję boiskową, od teraz mają rzadziej parować piłkę pod nogi rywala i lepiej reagować w trudnych sytuacjach.
Zmienić ma się też fizyka piłki. Dzięki umieszczeniu specjalnych czujników w prawdziwych piłkach zebrano dane, które wpłyną na zachowanie się piłki na wirtualnych boiskach. Futbolówka ma się inaczej zachowywać w powietrzu, a inaczej podczas toczenia się po murawie. Funkcja ta, w przeciwieństwie do wcześniej wymienionych, trafi zarówno na konsole nowej i poprzedniej generacji, jak na PC.
Nowością będzie funkcja explosive sprint. Wciśnięcie w odpowiednim momencie przycisku sprintu ma spowodować większe przyspieszenie. Do tego pojawić się ma kilka nowych taktyk ofensywnych. Taktyki będziemy mogli dobierać osobno dla własnej połowy i połowy przeciwnika. Rozbudowane zostaną również statystyki, do których trafi współczynnik xG, czyli oczekiwana liczba goli.
Większość nowości, na czele z systemem Hypermotion, pojawi się wyłącznie na PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Twórcy jednak zapewniają, że gracze pecetowi oraz posiadacze starszych konsol również odczują zmiany względem poprzedniej odsłony. Nie sądzę jednak, by miało to uspokoić graczy, zwłaszcza PC, którzy liczyli, że nowy system trafi również na komputery.
Podczas pokazu nie wspomniano natomiast nic o cross-playu. Możliwe, że jakieś informacje na ten temat pojawią się podczas wydarzenia EA Play, które odbędzie się 22 lipca.
FIFA 22 ukaże się 1 października na PlayStation 5, Xbox Series X/S. PlayStation 4, Xbox One, PC i Google Stadia. Okrojona wersja o nazwie FIFA 22: Legacy Edition trafi na Nintendo Switch.
Źródło: ea.com EA Spotlight
Foto: Shutterstock
Najnowsze wpisy
- Battlefield 2042 – poznaliśmy wymagania sprzętowe i datę otwartej bety
- Microsoft dostosuje ceny Xbox Game Pass do lokalnych rynków
- W Polsce przetestujemy trzy kolejne gry od Netflixa
- Pojawił się nowy Trojan, którego celem jest kradzież kont graczy
- Pierwsze recenzje FIFA 22 – przełomu nie ma, ale źle też nie jest
- Steam uniemożliwi granie w starsze wersje gier
Polecane wpisy
- Darmowe gry w Epic Games Store
- Stany Zjednoczone zakazały sprzedaży niektórych komputerów Alienware
- Pula nagród w Apex Legends Global Series będzie zależeć od graczy
- Sylveon w Pokemon GO. Gracze już odkryli, jak ewoluować Eevee przez nazwę
- Nowy PES, nie do końca darmowy
- Dying Light 2: Techland ujawnił nowe szczegóły
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia