
Netflix coraz poważniej myśli o grach wideo. Streamingowy gigant zatrudnił byłego pracownika EA i Facebooka.
Kilka tygodni temu pisałem o tym, że Netflix zastanawia się nad rozszerzeniem swojej oferty o gry. Korporacja szukała doświadczonego dyrektora, który miałby wprowadzić firmę w świat gamingu. Plany Netflixa okazują się być bardzo poważne. Według raportu Bloomberga, firma zatrudniła byłego pracownika Electronic Arts i Facebooka – Mike’a Verdu.
Verdu został zatrudniony na stanowisku wiceprezesa ds. rozwoju gier. Nowy pracownik Netflixa to prawdziwy weteran branży gier. Pracując w EA, dołożył swoją cegiełkę do takich produkcji jak The Sims czy Plants vs. Zombies. Podczas pracy dla Facebooka był odpowiedzialny za współpracę z programistami w zakresie dostarczania nowych treści na Oculusa. Z raportu Bloomberga wynika również, że zespół odpowiedzialny za gry zostanie rozbudowany w następnych miesiącach.
Analityk mediów BI, Geetha Ranganathan, skomentowała decyzję Netflixa następująco:
„Jest to naturalne rozszerzenie strategii Netflixa w zakresie treści, pozwalające wydobyć własność intelektualną z popularnych programów, takich jak „Stranger Things”. Chociaż może to nie generować dużych dodatkowych przychodów, pomoże pogłębić zaangażowanie oraz zwiększyć atrakcyjność usługi i atrakcyjność cenową. Nie oczekujcie, że będzie to punkt zwrotny, ale firma pokazuje, że będzie badać nowe formaty, aby zwiększyć czas spędzany na platformie”.
Gry wideo miałyby pojawić się na platformie już w przyszłym roku. Opublikowany przez Blommberga raport nie zawiera informacji o tym, jak użytkownicy będą grać w gry oraz jakie tytuły miałyby się tam pojawić. Netflix wcześniej informował, że nie planuje usługi streamingowej gier. Co ciekawe, jak wynika z raportu, na ten moment firma nie zamierza pobierać dodatkowych opłat za nową usługę.
Niedawno Netflix połączył siły z CD Projekt Red, podczas pierwszego w historii wydarzenia WitcherCon. Serwis stworzył też kilka seriali na podstawie gier wideo. Widać więc, że korporacja bardzo poważnie myśli o ekspansji w kierunku rynku gier, by stać się bardziej konkurencyjnym serwisem na rosnącym rynku VOD.
Źródło: bloomberg.com, gamespot.com
Foto: Pixabay
Najnowsze wpisy
- Battlefield 2042 – poznaliśmy wymagania sprzętowe i datę otwartej bety
- Microsoft dostosuje ceny Xbox Game Pass do lokalnych rynków
- W Polsce przetestujemy trzy kolejne gry od Netflixa
- Pojawił się nowy Trojan, którego celem jest kradzież kont graczy
- Pierwsze recenzje FIFA 22 – przełomu nie ma, ale źle też nie jest
- Steam uniemożliwi granie w starsze wersje gier
Polecane wpisy
- Overwatch 2 zmniejszy ilość osób w drużynie
- Epic Games Store nie będzie przynosił zysków do 2027 roku
- Minecraft otrzyma DLC Sonic the Hedgehog
- Gry w Games with Gold – czerwiec 2021
- Nowa aktualizacja kontrolerów DualSense: poprawiono problem z „dryfującymi” analogami
- Steam i Epic rozdają gry za darmo. 4 tytuły do przypisania na stałe podczas promocji
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia