Skocz do zawartości
  • Dołącz do społeczności!

    👋 Witaj na MPCForum!

    Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

    • Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

    👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

    Zarejestruj się teraz

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

FVJRUWb.png

 

 

 

Cześć, stworzyłem ten temat by zaprezentować wam modyfikacje mojego autorstwa. Czytajcie dalej by dowiedzieć się nieco więcej o projekcie.

 

 

1.Informacje podstawowe

Głównym celem modyfikacji jest rozbudowanie gry pod aspektem survivalu, urozmaicenie świata oraz poszerzenie interakcji z wieśniakami. Projekt jest otwarty, więc każdy może dorzucić własny pomysł. Obecnie prowadzone są intensywne prace nad modyfikacją, które będą szkieletem do dalszych dodawanych nowości.

 

2.Szczegółowy opis

Modyfikacja na chwile obecną posiada dużo nie połączonych elementów. Powoli pracuje nad połączeniem wszystkiego. Z tego powodu postanowiłem podzielić wdrążone nowości na dwie grupy: pierwsza dotyczy zmian ze światem oraz survivalem, druga wiosek NPC.

 

Zmiany w świecie

 

 

Rudy

 

 

Do gry dodałem 3 rudy, planuje dodać ich więcej w miarę rozwoju modyfikacji.

W tej wersji są: ruda siarki, miedzi oraz boksyty.

To jest ukryta treść, proszę

 

 

Urozmaiceniem tego są nietypowe jak na Minecrafta złoża, maja przypominać obecne na Ziemi.

Są niezwykle rzadkie lecz bardzo bardzo duże. Niektóre z rud generują się tylko w taki sposób, dla innych jest dodatkiem.

Rudy które mogą być takie jak mowie to: węgiel, żelazo, miedź, boksyty. Istnieją dodatkowo rudy pojawiające się tylko w specyficznych biomach. Nie zdradzę które i gdzie. Powodzenia w odkrywaniu p4-smile.png

 

 

 

Materiały i narzędzia

 

 

Modyfikacja dodaje kilka nowych materiałów: miedź, brąz i stal (oraz chwilowo bezużyteczne aluminium)

iwr0lcg.jpg

Miedź i brąz może zostać użyta to stworzenia każdego narzędzia.

Stal tak samo lecz bez miecza, zamiast tego hełm.

NW9EOhF.jpg

 

Miedź uzyskujemy z przetopu rudy, aluminium przetopu boksytów,a stal z ponownego przetopienia żelaza(zostanie zmienione), brąz chwilowo nie dostępny(razem ze stalą zostaną naprawione przy dodaniu nowego piecyka).

Miedź i brąz ma możliwość kopania tego co żelazny kilof, a stal - diamentowy.

 

 

 

Bronie

 

 

Dodałem następujące bronie: oszczep, włócznie, długi łuk oraz kuszę.

Wszystkie bronie mają specjalna możliwość przebijania szkła. Gdy uderza w szklany blok z odpowiednia prędkością to zostanie on stłuczony.

 

kaNXRCp.jpg

Oszczep oraz włócznie to bronie miotane. Włócznia może zostać wykonana z: krzemienia, miedzi, brązu lub żelaza

 

Długi luk oraz kusza maja zmieniony czas naciągania cięciwy. Kusza dodatkowo posiada możliwość załadowania i oddania strzału w innym czasie. Długi luk strzela zwykłymi strzałami, a kusza dodanymi bełtami.

 

 

 

Pozostałe

 

 

W ramach mojej nauki Javy nie każdy element moda jest chwilowo powiązany. Tak jest np. z betonem który dodałem jako pierwszy blok do modyfikacji. Posiada on 2 odmiany: zwykły i zbrojony. Oba bardzo odporne lecz zbrojony niezwykle dobrze chroni przed TNT. Po zniszczeniu wypada z nich bruk.

L9DxEpO.jpg

Kolejny dodatek to receptura na proch strzelniczy mająca ułatwić jego pozyskiwanie i uniezależnić od creeperow itp.

 

Modyfikacja posiada 2 paczki językowe: polską i angielska US.

 

Dodatkowo wszystkie przedmioty itp. z modyfikacji znajdują się w oddzielnej zakładce w kreatywnym ekwipunku.

 

 

Crafting i przepalanie

 

 

Crafting

 

 

rOmOYRC.jpg Długi łuk

8irCJ3g.jpgKusza(wykorzystując zwykły łuk)

unT9JPG.jpgBełty

LW7q0HX.jpgOszczep

EBINaiq.jpgWłócznie(z rożnych materiałów)

 

vm6dsn2.jpgBeton

AVd11sR.jpgBeton zbrojony

 

 

Przepalanie

 

 

tPTSVHM.jpgMiedź

Z1QyzJ7.jpgStal

8Yp1cwm.jpgAluminium

 

 

 

 

 

 

 

Wioski wieśniaków

 

 

1.Ogólny opis

 

 

Stworzyłem nowy system wiosek oparty na tym obecnym. Nowe wioski nie są z żaden sposób powiązane ze starymi. Każdy gracz może przy spełnieniu warunków założyć własną wioskę. Przy tworzeniu możemy wybrać nazwę wioski, a centrum wioski jest statyczne(drzwi nie zmieniają) Wioska zostaje zniszczona po utracie wszystkich mieszkańców. Tylko gracz który założył wioskę ma prawo do jej kontroli.

Wioski jak na razie generowane są na stepach, sawannach i lasach. Można znaleźć pojedynczy domek. Razem z domkiem pojawia się 5 wieśniaków.

H20Llgf.jpg

HYmqm0n.jpg

 

 

2.Zakładanie i kontrola nad wioską

 

 

Modyfikacja dodaje specyficzny blok. Jest to kontroler wioski.

BJ98Mnu.jpg

Po aktywowaniu go mamy 3 możliwości:

- w okolicy 32 kratek jest wioska innego gracza i nie masz do niej dostępu

- nie ma żadnej wioski w pobliżu i możesz założyć własną

- jest twoja wioska i otworzy się menu sterujące.

 

By założyć wioskę w zasięgu 32 kratek od bloku musi być min. 1 wieśniak.

 

 

3.Wieśniaki

 

 

Stworzyłem własnego wieśniaka podobnego do tego oryginalnego lecz z zupełnie nowymi możliwościami.

Jego model jest przerobiony i wygląda bardziej ludzko, tekstury są przerobione na nowy model.

WmLJY0x.jpg

Każdy wieśniak posiada swoje imię i nazwisko oraz może mieć wioskę, której jest mieszkańcem.

Możliwa jest zmiana jego profesji co zmienia jego wygląd.

 

Mob ten posiada własny ekwipunek, mieści się w nim 20 slotów zwykłych oraz 4 na zbroję (czarne pole zostanie zastąpione efektem identycznym jak w ekwipunku gracza)

xQsvT5a.jpg

Kiedy wieśniak ma zbroję w odpowiednich slotach staje się ona widoczna na modelu.

2KsQsZs.jpg

Dodatkowo widoczny jest przedmiot który trzyma w dłoni, jest to slot pierwszy od lewej w górnym wierszu ekwipunku.

Wieśniak trzymając bronie dodane w modzie będzie trzymał je w odpowiedni sposób. W kolejnych wersjach postaram się poprawić owy wygląd i ułożenie trzymanych przedmiotów.

 

 

 

 

 

 

3.Zagadnienia techniczne

1.Wymagania:

- Forge Mod Loader - najlepiej wersja 1.7.10-10.13.2.1277      Szukamy odpowiedniej wersji i wybieramy Instaler lub Instaler-Win. Link do oficjalnej strony: http://files.minecraftforge.net/

-Prawidłowa wersja Minecrafta: 1.7.10

-Launcher najlepiej oryginalny, nie pomagam przy błędach na piratach.

 

2.Kompatybilność

W aktualnej wersji modyfikacja nie posiada pliku umożliwiającego zmianę ID dla wszystkich itemów, bloków, mobów itp. Z tego powodu modyfikacja może być niekompatybilna z innymi.

 

3.Problemy techniczne

W razie zauważenia błędu lub scrashowaniu gry proszę o osobisty kontakt przez prywatna wiadomość.

Powinna zawierać informacje o okoliczności oraz log z crasha lub w przypadku błędu informacje co jest nie prawidłowe.

4.Download i instalacja

Lista wersji

Jak zainstalować:

- pobierz i zainstaluj Forge Mod Loader

- wklej plik .jar do folderu mods w .minecraft

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Wiecie może kiedy więcej? :>

Dzisiaj SSlimer doda więcej tak mi przynajmniej mówił :)

 

Zapraszam na serwer chuba survival

 

Doda jeszcze moze jakiś pistolet.

 

Jakis nowy piec tez bedzie

Opublikowano

dodałem cement który otrzymuje się przez przepalenie kości

został zmieniny crafting betonu (zamiast mączki, cement)

aby był 1 NPC nie potrzeba 3 par drzwi tylko 1

dodałem animacje napinania łuku i kuszy

dodałem stalową płytę która ma niestandardowy kształt stąd mam problem z ustawianiem jej w docelowym kierunku

nie jest ona dokonczona więc narazie jej nie pokaze

 

dodałem bełt do kuszy jednak narazie nie jest on użyty ,gdyż są problemy z nim

 

poszukuję osoby która ma ręke do malowania ,rysowania itp,

sam nie przepadam za umiejętnościami plastycznymi i nimi nie ociekam

Opublikowano

kuszy nowej nie planowałem dodać ewentualnie może być jeszcze jedna z drewna i dostanie ona obecną texture

 

@2up

Wkońcu się udało trochę znajomości javy, kodu gry, farta i instynktu, i dodałem Bełty do Kuszy.

Pracowałem nad tym od 3 dni a pomysł wpadł w 15 minut.

 

dodałem crafting bełtów potrzeba:żelaza, desek, piórek

 

poprawiłem mały błąd ze zbieraniem bełtów

 

dodałem texturę stalowego hełmu

 

wie ktoś gdzie znajdę klase w plikach mc w której jest obliczana ilość drzwi w obrebie wioski??

Opublikowano

dodałem włócznie

 

zupełnie został zmieniony system rodzenia NPC

każdy budynek ma przypisaną maxymalną ilość NPC która może w nim mieszkać

wszystko jest zliczane i nastepnie wieśniaki bedą się rozmnażać do granicy tej sumy max. ilości NPC zebranej z każdego budynku w wiosce

 

wieśniaki niszczą bloki zborza podobnie jak owce bloki trawy

pracuje nad tym aby zbierały siano i nasionka

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

@up napisałem tobie w prywatnej wiadomości tutaj nie pisz

 

naprawiłem bug z niewylatującą włucznią

ma także własny model i niedługo będzie textura

 

dodałem Boksyty - skały osadowe zawierające dużo związków glinu, wytapia się z nich aluminium

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

narazie nie ma gdyż nie wprowadza mój mod radykalnych zmian

fps także bez zmian

 

zmieniłem generator Boksytów

respią się bardzo rzadko z prawdopodobieństwa raz na 100 chunków

są bardzo obfite, wykopanie zabrało mi 45 minut

było tego ok 33 stacków

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jakis koles na serwie mówi ze dostane perma mowi ze mial stack koxów i miecz 5/2 i pisze zebym je oddal bo go zabilem na gm wejdz na serwer a powiem ci wszystko

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...