Skocz do zawartości
  • Dołącz do społeczności!

    👋 Witaj na MPCForum!

    Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

    • Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

    👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

    Zarejestruj się teraz

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Silniki i Frameworki Gier JavaScript (HTML5)

 

1. Quintus - Prosty silnik do pisania gier (2D) - Klik!

2. LimeJS - Zaawansowany framework do pisania gier (2D) - Klik!

3. Box2D
Prosty framework z zaawansowaną fizyką  (2D) - Klik!
 
4. Effect Games - Bardziej projekt Open - Source na GitHub (2D) - Klik!

5ImpactJS - Program do robienia gier w JS (2D) - Klik!

6. Crafty JS - Bardziej projekt Open - Source na GitHub (2D) - Klik!

7. Turbulenz - 2D i 3D Framework do pisania gier - Klik!

8. Voxel.js - Framework 3D, stworzony na potrzeby stworzenia klona gry Minecraft - Klik!

 

9. Phaser - Popularna i szybka biblioteka bazująca na technologiach Cavans i WebGl - Klik!

 





Biblioteki Gier C++ (link do cpp0x.pl)

 

 

1. SDL - Biblioteka 2D bazująca na OpenGL i Direct3D dla języków C, C++ i C#, działająca na wielu platformach (2D, OpenGL&D3D) - Klik!
 
2SFMLZaawansowana biblioteka dla różnych języków programowania, w tym C++ (2D) - Klik!
 
3Irrlicht - Wieloplatformowy Game Engine  (2D/3D, OpenGL&D3D) - Klik!

 

4. AllegroBiblioteka 2D na licencji Open Source dla języków C i C++ (2D) - Klik!

 
 



Biblioteki Gier C#

 

1Ogre - Biblioteka napisana w C++ dla języka C#, wykorzystuje platformę .NET (3D) - Klik!

 

9XNA Framework - Jedna z najbardziej popularnych bibliotek od Microsoft'u (2D/3D, C# i vb.NET) - Klik!

 
 

 

Wielo-Językowe Biblioteki i Game Engine

 

 
1OpenGLJedna z najbardziej popularnych bibliotek Graficznych (2D/3D, Wielo-platformowa) - Klik!
 
2DirectXDruga co do najpopularniejszych bibliotek Graficznych (2D/3D, Windows Only) - Klik!* *(nie orginalna strona)
 
3Unity3DBardzo popularny Game Engine (2D/3D, C#, JavaScript, Boo, Free do 100 000$) - Klik!
 
4Cry Engine 3Jeden z najbardziej zaawansowanych silników gier (3D, Lua, C++) - Klik!
 
5Unreal Engine - Wieloplatformowy Game Engine (3D, JavaScript, UnrealScript, C#, C++) - Klik!

 

6Barok Engine Mało popularny, i nowy, Game Engine (3D, OpenGL, Lua, C++) - Klik!

 

8Love2D Mało popularna biblioteka gier 2D (Tylko LUA!) - Klik!
 


Forumowe Tutoriale
 

1Tworzymy grę wyścigową w Unity3D - Klik!
 
2Tworzymy prostą grę Multiplayer/Singelplayer w Unity3D - Klik!
 
3Tworzymy efekt "Super Hot" w Unity3D - Klik!

 

4Tworzymy grę typu Minecraft w Unity3D - Klik!

 

 

 

 

Darmowy | Płatny | Posiada wersję płatną

Spis stworzony przez: @cody3223, Można udostępniać po dodaniu tego napisu. 

Edytowane przez cody3223
Opublikowano (edytowane)

Biblioteki Gier C++ (link do cpp0x.pl) //bullishit ci wyszedł w tytułach

 

1. SDL - Prosta, ale dobra biblioteka (2D) - 

To jest ukryta treść, proszę

 

2. SMF - Bardziej zaawansowana biblioteka (2D) - 

To jest ukryta treść, proszę

 

3. OpenGL - Jedna z najbardziej popularnych bibliotek (2D/3D) - 

To jest ukryta treść, proszę
  //Graficznych ale nie należy tylko do C++

 

4. Irrlicht - Mało popularna biblioteka do gier  (2D/3D) - 

To jest ukryta treść, proszę
//to jest game engine

 

Biblioteki Gier C#

 

1. Ogre - Prosta, ale dobra biblioteka (3D) - 

To jest ukryta treść, proszę
//nie należy tylko co C#

 

2. XNA Framework - Jedna z najbardziej popularnych bibliotek od Microsoft'u (2D/3D) - 

To jest ukryta treść, proszę
//można dodac directX.net

 

 

Możesz już poprawić bo bzdury.

Edytowane przez kolepka
Opublikowano

XNA wspiera teraz Visual basic.Net .

 

wiem o tym, ale póki co XNA stanowczo wykracza poza moje możliwości i wolałbym raczej zająć się czymś prostszym ;)

57199140501148694665.png

Opublikowano (edytowane)

O jej o jej o jej. Sorki :)

zaraz się poprawi

@edit: nie mam laptopa, a na tablecie się prawie nie da

Edytowane przez cody3223
Opublikowano (edytowane)

@JachuPL

 

Masz ziemniaka zamiast mózgu? Nie wydaje mi sie.Wiec nie wykracza.

Poczytaj.Wyświetlanie grafiki 3D jak i 2D jest banalne kolizje to już tylko matma a XNA ma już niektóre kolizje zaimplementowane.

Edytowane przez kolepka
Opublikowano (edytowane)

Dodałem, ale coś mi się kopsło i jest parę błędów.

Jak będę na komputerze to poprawię.

Edytowane przez cody3223
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Zmiany:

  • Dodanie "Forumowe Tutoriale"
  • Dodano Love2D
  • Zmiana stylu całego posta
  • Dodano "Wielo językowe......."
  • Dodano nowy kolor do Darmowych Game Engine z Płatnymi Wersjami (np. Unity3D Pro)
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

możesz dodać silnik "Barok", puki co w wersji alpha ale i tak wygląda nieźle, waży też bardzo mało tylko 64mb

 

link do oficjalnej strony :

 

http://barokengine.com/

Edytowane przez Hen13
Opublikowano

możesz dodać silnik "Barok", puki co w wersji alpha ale i tak wygląda nieźle, waży też bardzo mało tylko 64mb

 

link do oficjalnej strony :

 

http://barokengine.com/

Dodałem, jakoś nie mogłem opisu wymyślić, dodałem też kilka opisów typu "Windows only", "wieloplatformowa", "OpenGL"

  • 8 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Unreal Engine mało popularny, śmiechłem. Wystarczy spojrzeć na listę gier wykonanych w tym silniku: https://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_gier_wykorzystuj%C4%85cych_silnik_Unreal_Enginei porównać ją z listą "mega popularnego" CryEngine: https://pl.wikipedia.org/wiki/CryEngine .

Z tego co się orientuje DirectX nie jest zbytnio silnikiem gier. Przy jego użyciu to się te silniki robi. Tak samo z OpenGl.

cody3223 lubi to
  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Unreal Engine mało popularny, śmiechłem. Wystarczy spojrzeć na listę gier wykonanych w tym silniku: https://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_gier_wykorzystuj%C4%85cych_silnik_Unreal_Enginei porównać ją z listą "mega popularnego" CryEngine: https://pl.wikipedia.org/wiki/CryEngine .

Z tego co się orientuje DirectX nie jest zbytnio silnikiem gier. Przy jego użyciu to się te silniki robi. Tak samo z OpenGl.

(Odpis po kilku miesiącach, ale nie zaglądałem na MPCForum od dawna) Dlatego napisałem "biblioteka graficzna" :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Uważam że do JSa powinieneś dodać three.js, ma imho słabą dokumentację ale jest używana przez gigantów w branży, w tym Apple i Google, do gier z całą pewnością się nadaje, są nawet gotowce do FPP.

 

A jeśli chcesz dodać akapit Pythonowy to musi wylądować Pygame, całkiem niskopoziomowy moduł do rysowania po ekranie, jedyne czym się zajmuje to ładowaniem, renderowaniem i sprawdzaniem kolizji między spriteami. Możesz też dorzucić Kivy ale nie używałem go więc nie wiem jaki jest.

space-core-o.gif

  • 5 tygodni później...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...