Skocz do zawartości
  • Dołącz do społeczności!

    👋 Witaj na MPCForum!

    Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

    • Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

    👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

    Zarejestruj się teraz

[TuT] Tworzymy gre wyścigową w Unity3D


Wybierać  

245 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Mam kończyć poradnik?

    • Tak
      207
    • Nie
      16
    • Nie obchodzi mnie to
      22


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

<-

<-

<-

<-

<-

<-

<-

<-

<-

<-

<-

<-

<-

<-

 

 

Witam wszystkich w tym obszernym poradniku dotyczącym tworzenia gry wyścigowej :)

 

 

1. Pobieramy pliki

 

 

 

    1. Wchodzimy na stronę:

To jest ukryta treść, proszę

    2. Klikamy w "Download"

1392801686-U754075.jpg

 

    3. Klikamy Download Unity 4.3.4 (lub inną wersje jeśli nowa wyjdzie)

1392801729-U754075.jpg

 

    4. Instalator ma 1gb więc to trochę potrwa

 

    5. Instalujemy Unity najlepiej bez zmian w opcjach instalatora

 

    6. Przy pierwszym uruchomieniu wybieramy wersje free ponieważ gry zrobione w trial będą miały w prawym dolnym rogu napis trial version czego byśmy nie chcieli a równie dobrze taką grę można zrobić bez wersji pro

 

 

 

2. Tworzymy projekt

 

 

Przy pierwszym uruchomieniu powinno pokazać się okienko a jak nie to klikamy File -> New project...

 

Robimy tak jak na tym screenie

1392887120-U754075.png

 

 

 

3. Tworzymy teren

 

 

    1. Pierwsze co robimy to klikamy GameObject -> Create Other -> Terrain

(w nowszych unity terrain będzie w GameObject -> 3D Object

1392885673-U754075.png

    2. Klikamy na teren, w inspektorze klikamy na taki trybik i tam zmieniamy wielkość terenu

1392885743-U754075.png

    3. Modelujemy teren używając narzędzi

1392885924-U754075.png

    Ja zrobiłem takie coś:

1392886070-U754075.png

   4. Teraz robimy trawe:

1392886224-U754075.png

1392886239-U754075.png

1392886244-U754075.png

1392886256-U754075.png

1392886273-U754075.png

    5. Jak chcecie to możecie dodać 2 teksture np rock&grass i pomalować nią góry itp

   

    Efekt:

1392886390-U754075.png

 

    6. Teraz dodajemy drzewa

1392886526-U754075.png

1392886539-U754075.png

1392886550-U754075.png

1392886563-U754075.png

1392886576-U754075.png

 

I "malujemy" teren drzewami

 

Zamiast drzew można wybrać np palme czy inny game object który zaimportowaliśmy :D

 

Efekt:

1392886724-U754075.png

 

To chyba na tyle :)

 

 

 

 

 

4. Tworzymy trasę

 

 

    1. Wchodzimy na stronę

To jest ukryta treść, proszę

    2. Klikamy Open in unity

1392887447-U754075.png

    3. Klikamy Ok jeśli wyskoczy takie okienko:

1392887489-U754075.png

    4. Klikamy Download (Ja mam Import bo już pobrałem ale wy będziecie mieli Download)

1392887580-U754075.png

    5. Wyskoczy takie okienko klikamy All a potem Import

1392887688-U754075.png

 

    6. Klikamy GameObject -> Create Other -> EasyRoads3D -> New EasyRoads3D Object

1392887813-U754075.png

    7.Klikamy Create Object

    8.Zaznaczamy opcje dodawania znaczników

1392887863-U754075.png

    9. Trzymając shift zaznaczamy kolejne pozycje na mapie którędy ma iść trasa

Moja trasa:

1392888098-U754075.png

 

Wg mnie najtrudniej jest połączyć początek z końcem ale trzeba troche popróbować pobawić się opcjami itp

 

    11. Klikamy

1392916336-U754075.png

    11.Klikamy Finalize Object

1392888247-U754075.png

 

Trasa skończona :D

 

 

 

 

5. Ustawiamy samochód!

 

 

Pobieramy ten asset: https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/18735

Importujemy wszystko.

940681422701325754075.png

 

Wchodzimy w folder:

617021422701643754075.png

 

Przenosimy model na teren:

510031422701779754075.png

 

Za pomocą strzałek przesuwamy samochód na trasę:

992161422701854754075.png

 

Zmieniamy opcję z przesuwania na obracanie:

920881422701887754075.png

 

I obracamy samochód tak aby ładnie stał na trasie.

 

Klikamy na gameobject samochodu i klikamy Add Component

512171422702038754075.png

 

Klikamy Physics -> Rigidbody

 

Teraz bierzemy kamere i przenosimy na object samochodu:

827061422702191754075.png

 

Tak aby kamera była "dzieckiem" samochodu:

791721422702191754075.png

 

Zaznaczamy kamere i zmieniamy position X Y Z na 0

 

Teraz ustawiamy i obracamy kamere tak jak chcemy

U mnie wygląda to tak:

255241422702497754075.png

 

Jak widzicie po kliknięciu play nasz samochód przelatuje przez trasę ale tym zajmiemy się w kolejnej części

 

 

 

6. Colidery i skrypty (TODO)

 

 

 

 

7. Cheackpointy (TODO)

 

 

 

 

8. Programowanie cheackpointów (TODO)

 

 

 

 

 

Tutorial będzie rozwijany a wy możecie w komentarzach dodawać propozycje kolejnych podpunktów co dodać do gry :)

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Spoilery 5,6,7 nie działają ;/

 Ponieważ poradnik jest jeszcze nie skończony.

 

zły poradnik dla początkujących, ponieważ jak ktoś jest początkującym to powinien zabrać się za jakieś kursy, wideo-kursy, ewentualnie doczytać w Learnie na Unity3d.com, a nie robić wszystko krok po kroku jak w takim poradniku bo to nie ma żadnego sensu. Wychodzą tylko kolejne gówniane gry z poradników których autorzy chwalą się, że coś sami zrobili, ale tak naprawdę nie wiedzą w ogóle, co robili.

Ode mnie tyle..

5omic072lr6b.png

Opublikowano

Ponieważ poradnik jest jeszcze nie skończony.

 

zły poradnik dla początkujących, ponieważ jak ktoś jest początkującym to powinien zabrać się za jakieś kursy, wideo-kursy, ewentualnie doczytać w Learnie na Unity3d.com, a nie robić wszystko krok po kroku jak w takim poradniku bo to nie ma żadnego sensu. Wychodzą tylko kolejne gówniane gry z poradników których autorzy chwalą się, że coś sami zrobili, ale tak naprawdę nie wiedzą w ogóle, co robili.

Ode mnie tyle..

Sam bys cos napisal a nie chodzisz i hejcisz dookoła
Opublikowano

Sam bys cos napisal a nie chodzisz i hejcisz dookoła

 To jest moja opinia. Ja uważam, że osoba, która nie wie skąd pobrać unity 3d nie wie także, jak modelować w nim teren, czy pisać skrypty. Mało tego - nawet nie napisze nic sensownego :)

 

P.S. masz 'lajka' bo tobie pwnie tylko o to chodzi

5omic072lr6b.png

Opublikowano

 To jest moja opinia. Ja uważam, że osoba, która nie wie skąd pobrać unity 3d nie wie także, jak modelować w nim teren, czy pisać skrypty. Mało tego - nawet nie napisze nic sensownego :)

 

P.S. masz 'lajka' bo tobie pwnie tylko o to chodzi

Więc ten poradnik ma na celu pokazanie skąd pobrać i jak wymodelować teren :D

 

Edit Macie ankiete i to od niej będzie zależało czy część 5+ się pojawi :)

Opublikowano

Chyba mnie nie zrozumiałeś

Bo z tym cytatem na dole mogę się zgodzić tylko z tym że powinni się uczyć z kursów a nie z takich tutów jak zrobić gre od zera do konca i sami powinni myśleć lecz zauważ że ja przynajmniej chcem ich zachęcić do eksperymentowania np z modelowaniem terenu :) i chcem też troche pomóc tym początkującym bo sam nie jestem jakimś tam ekspertem ale troche już z tym silnikiem przeszłem od wersji 3.6 chyba ale potem miałem przerwe i niedawno powróciłem do unity

 

 Ponieważ poradnik jest jeszcze nie skończony.

 

zły poradnik dla początkujących, ponieważ jak ktoś jest początkującym to powinien zabrać się za jakieś kursy, wideo-kursy, ewentualnie doczytać w Learnie na Unity3d.com, a nie robić wszystko krok po kroku jak w takim poradniku bo to nie ma żadnego sensu. Wychodzą tylko kolejne gówniane gry z poradników których autorzy chwalą się, że coś sami zrobili, ale tak naprawdę nie wiedzą w ogóle, co robili.

Ode mnie tyle..

Opublikowano

No no ciekawe.
Ile zajmie Ci cały poradnik?
I ile czasu trzeba by stworzyć taką gre?
Czy będzie możliwość wyeksportowania tej gry do pliku .exe bądź umieszczenia na stronie itp. ?

 

Opublikowano

Unity pozwala na eksport do exe na strone na linuxa maca i na androida chyba w wersji free

 

Poradnik skoncze nwm kiedy bo nawet jak bedzie juz te 7 punktow pelnych to i tak czasami bede dodawal nowe opcje itp :D

Opublikowano

Poradnik świetny, ale nie ma najważniejszego... Samochodu. :D Najpierw dodaj jakiś prymitywny i potem ulepszanie go? ;)

 

Pamiętam jak kiedyś męczyłem się z ustawianiem plane'ów jako dróg lub malowaniem ich na terenie. ^^

img.jpg

Opublikowano

Tak właśnie myśle że może podziele ten 5 dzial na dodawania samochodu i te colidery itp a w kolejnym bedzie dopiero prosty skrypt na jazde a potem bedzie ulepszany w miare potrzeb :)

Opublikowano

Możesz też dodać coś w stylu tuningu (malowanie, spoilery, nitro itp).

 

Może to się wydawać trudne ale to ogranicza się do paru if'ów (jeśli gracz odblokował dane ulepszenie) i ustawianiu modeli/tekstur. ;)

img.jpg

Opublikowano

Poprostu przy ladowaniu skryptu wystarczy sprawdzic player prefs ma wartosc true czy false i odpowiednie schowac lub pokazac model spoilera :)

Opublikowano

Poradnik super opisany i estetyczny.

 

Łap plusa za poświęcony czas i efekt ;) 

 

 

Powodzenia i pozdrawiam. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...