Skocz do zawartości
  • Dołącz do społeczności!

    👋 Witaj na MPCForum!

    Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

    • Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

    👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

    Zarejestruj się teraz

[Kurs] Kurs Pisania Questów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Napisałem kurs, specjalnie dla MPC <3 <3

Mam nadzieję że się przyda.

Ok, let's go!

 

Narzędzia:

Musimy mieć oczywiście jakiś program do pisania questów, bo w notatniku to nie za bardzo :D

Więc polecam program NotePad++

Można pobrać go bez problemu na googlach :)

 

Więc to jest lista potrzebnych narzędzi:

-Notepad++

-Cierpliwość

-Chęci

-i mózg :lol:

 

 

 

Część I

Część I będzie o porównaniach i o komentarzach. Więc to jest tak:

Znak: Opis:

To jest ukryta treść, proszę

 

 

To są wszystkie znaki porównujące.

 

Komentarze zapisujemy pod taką postacią:

To jest ukryta treść, proszę

 

 

 

Część II

 

 

Kolejną rzeczą bez której się nie obędziecie to funkcje. Poniżej masz listę wszystkich funkcji (większość wyjaśniona)

To jest ukryta treść, proszę

 

Ale mnie łapy bolą od pisania O_o

 

 

 

Część III

 

 

Już możecie pisać questy! Tylko nie znacie jeszcze kilku informacji:

 

3.1

Każdy quest rozpoczyna się czyms takim:

To jest ukryta treść, proszę

 

3.2

Już po nazwie questa trzeba dodać state! Nie będe się rozpisywał tylko podam kod :P

 

To jest ukryta treść, proszę

 

Jak widać po "state" daliśmy "begin". To oznacza początek. A początek musi mieć swój koniec więc musimy na końcu napisać "end" xD

 

3.3

 

W quescie może być wiele state'ów. Zeby miedzy nimi się przemieszczać piszemy coś takiego:

 

To jest ukryta treść, proszę

 

3.4

 

W dziale 3.2 zauważyliście "when"

Te "when", to jest jakby warunek, ale nie do końca.

Tu macie przykład i liste poniżej

 

To jest ukryta treść, proszę

 

No i ta obiecana lista :D :

 

To jest ukryta treść, proszę

logout = jak ktoś się zaloguje ~T-00

 

3.5

 

Warunki

 

Warunki wyglądają tak:

 

if .... then

....

elseif ... then

...

else

...

end

 

oczywiście mogą wyglądać np. tak:

 

if ... then

..

end

 

Tu macie przykład z wyjaśnieniem:

To jest ukryta treść, proszę

 

A gdy warunek nie będzie się spełniał a napiszemy "else" to będzie tak:

 

To jest ukryta treść, proszę

 

 

 

To już koniec mojego kursu, postarałem się opisać ten wspaniały język jak najlepiej, życzę bardzo dobrych questów

:) i pozdrawiam - MrOMGWTF

Mam nadzieje że się spodobało, jak tak, to daj +, jak nie, to też daj

^^

Do modków:

Jak się da prosił bym o podklejenie :D

Pamiętaj, all by MrOMGWTF, zakazuje kopiowania!

 

 

 

OMG

Zapomniałem napisać o zmiennych! o.O

 

No to jazda...

 

zmienne mogą być lokalne albo globalne

zmienne robimy tak:

 

To jest ukryta treść, proszę

I w ten sposób mamy zmienną zmienna1 o wartości 5.

 

 

 

Aktualizacje userów:

 

 

 

Nie ma ;p

 

 

Opublikowano

Niby gdzie?

Gdy by było to bym nie siedział 1,5h przed kompem na dzielenie się z wami informacjami :O

Podaj linka do topica

 

@DOWN:

Żebyś wiedział ile ja literówek zrobiłem :O

Bo pisałem na szybko jakieś 1.5 - 2 h :D

Opublikowano

Odnośnie d.notice() - podejrzewam, że to wiadomość dla konkretnej mapy, na której quest (lub jego część, w zależności od konstrukcji questa) jest wykonywany. Dla przykładu, wiadomość "na GMowym", gdy przechodzi się DT, jest właśnie dzięki d.notice("Dotarles na 6 pietro.") (na przykład taki komunikat). To z tego, co pamiętam.

Kolejny przykład: na sohan jest ubijane 9 ogonów - komunikat jest tylko na sohan (nie sprawdzałem, ale myślę, że to tak).

Btw. do listy w części III, w 3.4, dodaj, że jeszcze jest warunek when logout.

d.regen_file("resp.txt") (na przykład resp.txt) - plik, w którym jest opisany resp danych mobów (podczas wykonywania danego questa).

 

A, no i:

To jest ukryta treść, proszę

Jest błędne. Poprawnie jest:

To jest ukryta treść, proszę

(jeden =, == jest TYLKO dla warunków)

Opublikowano

chat() - Pisze na czacie tak na żółto jak są wojny gildi

 

chat("Sui: bleh")

 

I wygladaloby jakby gracz o nicku Sui napisal na norm. chacie (na bialo) text bleh

 

Co do pc.polymorph(id) to syntax wyglada tak:

pc.polymorph(id_moba, czas_w_sek)

 

Widac jeszcze duzo, duzo bledow, np. d.notice() to dungeon.notice() a dungeon to DT poziom 2-9 lub kazde '/private' mapy (np. jestesmy w shinsoo, wpisujemy /private 1 i jestesmy na shinsoo #2)

 

Ale tak czy siak, + za checi pomocy i 5* za to, ze chcialo Ci sie to pisac.

9.png

userbarwb.png
Zawsze promocje na sygnatury ^^

Opublikowano

Ehh, mi to pisanie questów nie idzie. Żaden kurs mi nie pomoże. Ale + leci za poświęcony czas oraz chęci.

Opublikowano

+ Zostawiam

Oraz podklejam

Jeżeli się da to aktualizuj co jakiś czas.

Nowe objaśnienia itp..

Były Moderator Metin2, kiedyś z obowiązku, dziś dla rozrywki.


icon-social-apple-outline-64.png

Opublikowano

@Siera

OK, ludzie niech tutaj piszą poprawki do kursu i nowe rzeczy itp.

Ja też będę to aktualizował ;)

Thx za podklejenie

Opublikowano

OK już dodaję,

Ale gdzie?

Po prostu dodać opisy to tych funkcji i dopisać by Dawmar37?

#EDIT_by_user_MrOMGWTF:

OK dodałem ;)

#DOWN:

Ale przecież to jest źle, bo ta funkcja, np. pc.get_exp()

Zwraca ilość expa jaką ma player!

#edit2:

przykład:

To jest ukryta treść, proszę

To będzie pisało na czacie ilość twojego expa

Opublikowano

mozesz tak jak napisales lub odszukac ^^

ale latwiej by bylo dodac nowy spolier...;) i podpisac aktualizacje userow ^^ i na koncu podpisac kto co dodal

 

@up racja no niezauwazylem :P to tego 1 niedodawaj :D

Opublikowano

Witam

 

Dzisiaj zaczalem troche majstrowac przy questach. Chcialem napisac prosta misje, w ktorej po przekroczeniu 50 lvlu jesli ma sie skille na G to mozna szkolic je na wyzszy poziom. Prosilbym o sprawdzenie czy wszystko dobrze jest napisane..

 

 

To jest ukryta treść, proszę

 

 

Wrzucilem to jako skille.quest do folderu quest w english. Potem we freebsd wklepalem sh make tej lokalizacji, w grze wpisalem /reload q, a nastepnie zrobilem reboot. Niestety w grze wogole nie ma tego questa i sie po prostu nie wyswietla. Co moze byc nie tak?

 

Pozdrawiam

asdvj.png

Opublikowano

Witam

 

Dzisiaj zaczalem troche majstrowac przy questach. Chcialem napisac prosta misje, w ktorej po przekroczeniu 50 lvlu jesli ma sie skille na G to mozna szkolic je na wyzszy poziom. Prosilbym o sprawdzenie czy wszystko dobrze jest napisane..

 

 

To jest ukryta treść, proszę

 

 

Wrzucilem to jako skille.quest do folderu quest w english. Potem we freebsd wklepalem sh make tej lokalizacji, w grze wpisalem /reload q, a nastepnie zrobilem reboot. Niestety w grze wogole nie ma tego questa i sie po prostu nie wyswietla. Co moze byc nie tak?

 

Pozdrawiam

 

Łopatą tłumaczyć i nic. Podoczas robienia sh make musisz do listy dodać, podczas ./qc nazwa.quest NIC NIE DODAJESZ!

Twoim sposobem (shm) do listy dopisać trzeba nazwa.quest

Opublikowano

A lepiej robić questy w formacie .quest i dodawać do folderu quest, czy lepiej .arg .script .when do folderu object???

Jeszcze raz dotknij mojej sygny...

1646212_2_12.png

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...