Skocz do zawartości
  • Dołącz do społeczności!

    👋 Witaj na MPCForum!

    Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

    • Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

    👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

    Zarejestruj się teraz

Wyświetlanie sprite przed graczem (wyglądające jak sprite w hud)


Sajjuk

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tutorial stworzony w ramach projektu 19-AwardImgMaster-1386019603.png

Nie jestem autorem pluginu wyświetlajacego sprite.

Podstawowo był on zaprojektowany tylko pod serwery zombiemod, ale został przekodowany pod każdy serwer.

 

 

Dodanie do kodu wyświetlanie sprite

1. Pierwsze co musisz zrobić, to pobrać plik o nazwie Display Sprite (dół posta)
2. Wypakowujemy pliki np. na pulpit
3. Wrzucamy pliki do odpowiednich miejsc

s2zkLEp.png
8Bu067r.png


4. Dodajemy sprite_on_hud.amxx do plugins.ini

PEQhHt7.png


5. Teraz jak już dodaliśmy plugin na wyświetlanie sprite do serwera, możemy napisać nasz pierwszy plugin wyświetlający sprite.

 

#include <amxmodx>
#include <amxmisc>
//spritehud jest plikiem.inc, który jest potrzebny do prawidłowego działania pluginu. Bez niego nie wyświetlisz sprita.
#include <spritehud>

//tu podajemy ścieżkę, jak i nazwę sprite (mpc to nazwa, a dalej jest ścieżka)
new const mpc[] = "sprites/killstrike/mpc.spr"

//głowa pluginu. Rejestrujemy tu komendę, która ma za zadanie wyświetlić sprite
public plugin_init()
       register_clcmd("say /mpc", "mpc_pokaz");

//implementujemy do pluginu sprita.
public plugin_precache()
       precache_model(mpc)

//funkcja pokazująca sprite na 3 sekundy
public mpc_pokaz(id)
{
       display_hud_sprite(id, mpc, 0.04)
       set_task(3.0, "usun", id)
}

//funkcja usuwająca sprite
public usun(id)
       remove_hud_sprite(id)

 

 

6. Po skompilowaniu i dodaniu pluginu do pliku plugins.ini możemy przetestować wyświetlanie sprita.

 

9S1XFsD.jpg


 

Tworzenie sprite

1. Instalujemy sprite_explorer
2. Gdy już zainstalowaliśmy program, uruchamiamy go i klikamy:

onUplIy.png


3. Aby stworzyć nowy sprite klikamy Create new sprite, a następnie next

him0tXg.png


4. Dodajemy teraz nasz obrazek z rozszerzeniem .bmp do programu klikając Add

2bri75x.png


5. Po dodaniu obrazka, wyświetla nam się do niego ścieżka. Możemy oczywiście wstawić więcej beatmap, żeby sprite się "poruszał" (zmieniały się obrazki klatka po klatce).

DY25UNf.png


6. Teraz podajemy nazwę naszemu spritowi, aby go zapisać

Cqtmdbz.png


7. Teraz wybieramy ustawienia renderu sprita

Normal - nie zmienia nic w spricie. Pozostaje białe tło (jeśli jest)
Additive - kolor biały nie jest przezroczysty, a czarny już tak
Indexaplha - pierwsze kolory pixelów ustawiają przezroczystość
Alphatest - jasne kolory są przezroczyste.
OPG8V0R.png
Klikamy Next, żeby przejść dalej


8. Wyskakują nam ustawienia naszego sprite

Qd6bgcE.png


9. Klikamy finish, aby zakończyć tworzenie sprite

behRyrI.png


10. W miejscu, gdzie był obrazek z rozszerzeniem .bmp pojawia się sprite

78kzf8P.png


 
 
 
Skany:

sprite_explorer.zip
https://www.virustotal.com/pl/file/9d97c1a3918d816f5a44167ab25304ad4ba667d4d15bf7a8a1679b04e7488d2c/analysis/1402740602/
Display Sprite.zip
https://www.virustotal.com/pl/file/b52f0f390673b851e97780a9b20a0cc30c8cf8ee7e118be02ee92500b2f64066/analysis/1402742055/

sprite_explorer.zip

Display Sprite.zip

4770714280454741315510.png

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...