Skocz do zawartości
  • Dołącz do społeczności!

    👋 Witaj na MPCForum!

    Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

    • Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

    👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

    Zarejestruj się teraz

System ELO w CS:GO - Czyli jak awansować wyżej.


Gość Kamil K.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

post-797014-0-02618200-1421523810_thumb.png


 


Film stworzony przez CSGOWikipedia. Jeżeli nie chcesz czytać to po prostu posłuchaj. Jest to samo niżej opisane przez mnie.


 



 


 


Witam, jest to poradnik na temat systemu ELO w grze Counter-Strike Global Offensive.  Dziś powiem wam jak działa ten system i jakie współczynniki wpływają na to czy awansujemy czy nie.


Nazwa może was zmylić, bo dzięki temu poradnikowi nie dowiecie się jak awansować - a zwiększyć wasze szanse na awans do wyższej ligii.


post-797014-0-02057700-1421524018_thumb.png


System ELO jest to metoda kalkulowania "skilla" gracza, i umieszczenia go w odpowiedniej lidze.


post-797014-0-65938900-1421524252_thumb.png


Pierwszą sprawą jest to że za samo wygranie mixa nie awansujemy tak szybko - albo wcale. Współczynnikiem awansu (Systemu ELO) jest ilość zdobytych MVP na mecz oraz KD Ratio.


Dzięki MVP dostajemy większą ilość punktów ELO od członków naszej drużyny - czyli szybszy awans.


 


MVP dostajemy za najwięcej zabójstw, zabicie granatem (od 2 do 5 przeciwników) , zabicie nożem, pod plantowanie/defusowanie bomby itp.


Podczas awansów brany pod uwagę jest też KD Ratio - (Kille-Dedy)


Działa to na takiej zasadzie że porównuje nasze KD Ratio z Ratio przeciwnika o tej samej randze i podobnej ilości puntków ELO.


 


Co do samych wygranych/remisowych/przegranych meczy, Za wygraną dostaniemy punkty dodatkowe a za przegraną je stracimy. Remis nie wpływa ponieważ jest oparty o rezultaty poszczególnych rund.


 Zarówno promocja jak i utrata rangi jest możliwa w przypadku remisu.


Mnie się zdarzyło tak że miałem ok.7 MVP i ratio około 1.7 awansowałem chociaż że przegraliśmy mecz. Sama wygrana jak już pisałem nie daje zbyt dużo prócz kilku dodatkowych punktów. dlatego często ludzie piszą na forach - Wygrałem 10 meczy pod rząd i nie miałem awansu chociaż że otwierałem tabele. To że otwierałeś tabele nie oznacza że miałeś dużo MVP - Osoba będąca na samym końcu tabeli może mieć więcej MVP od Ciebie.


post-797014-0-53678400-1421532956_thumb.png


Od razu mówię że są to tylko przypuszczenia, moje i kilkunastu lub kilkudziesięciu graczy którzy są zainteresowani systemem ELO w CS:GO.


Powiedzmy że początkujący gracz bez rangi ma 0 punktów ELO.


Za jedno MVP dostajemy np. 100 Punktów, a KD Ratio większe od naszego przeciwnika o podobnym ELO i randze daje nam 100 Punktów.


Jednak za każdą przegraną rundę - NIE MYLIĆ Z MECZEM - tracimy 100 punktów ELO i podobnie za wygraną rundę.


Powiedzmy że jestem graczem bez rangi i idzie mi całkiem nieźle. 6MVP co mecz, około 13 rozegranych meczy. Wyniki wygranych meczy wahają się między 16-10 a 16-12. Przegrane wyniki to zaś między 13-16 i 14-16. KD ratio miałem większe tylko 5 razy od mojego przeciwnika. Moja liczba punktów ELO wynosi ≈ 16,000 a 17,000 czyli zostałem wrzucony do Master Guardian 2.


 


 


System Punktów ELO może (ale nie musi) wyglądać tak : 


post-797014-0-58687900-1421534122.png


 


 


 


 


Na razie w tym poradniku malutkim to koniec, oprawę graficzną zrobię do jutra i będę poradnik ten aktualizował co jakiś czas. Poradnik opracowałem na mojej wiedzy z tej gry oraz innych osób z gry.


Opublikowano

 

Witam, jest to poradnik na temat systemu ELO w grze Counter-Strike Global Offensive. Jak wiemy w tej odsłonie CS-a został dodany Match Making (potocznie nazywany mm lub mixy). Dziś powiem wam jak działa ten system i jakie współczynniki wpływają na to czy awansujemy czy nie.

 

 

Pierwszą sprawą jest to że za samo wygranie mixa nie awansujemy tak szybko - albo wcale. Współczynnikiem awansu (Systemu ELO) jest ilość zdobytych MVP na mecz oraz KD Ratio.

Dzięki MVP dostajemy większą ilość punktów ELO od członków naszej drużyny - czyli szybszy awans.

 

MVP dostajemy za najwięcej zabójstw, zabicie granatem (od 2 do 5 przeciwników) , zabicie nożem, pod plantowanie/defusowanie bomby itp.

Podczas awansów brany pod uwagę jest też KD Ratio - (Kille-Dedy)

Nie jest to tak że jeżeli mamy większe Ratio od naszych kompanów to mamy większą szansę na awans. Działa to na takiej zasadzie że porównuje nasze KD Ratio z Ratio przeciwnika o tej samej randze i podobnej ilości puntków ELO.

Za wygraną też dostajemy punkty. Nie jest to też tak że jak przegrywamy czy też remisujemy to musimy od razu spaść z rangi. Mnie się zdarzyło tak że miałem ok.7 MVP i ratio około 1.7 awansowałem chociaż że przegraliśmy mecz. Sama wygrana nie daje zbyt dużo do awansu i dlatego często ludzie piszą na forach - Wygrałem 10 meczy pod rząd i nie miałem awansu chociaż że otwierałem tabele. To że otwierałeś tabele nie oznacza że miałeś dużo MVP - Osoba będąca na samym końcu tabeli może mieć więcej MVP od Ciebie.

 

 

 

 

Na razie w tym poradniku malutkim to koniec, oprawę graficzną zrobię do jutra i będę poradnik ten aktualizował co jakiś czas. Poradnik opracowałem na mojej wiedzy z tej gry oraz innych osób z gry.

 

 

Nie rozumiem idei Twojego 'małego poradnika'. Napisane w tytule jest 'Jak awansować wyżej' a to co tutaj napisałeś do niczego nie nawiązuje. Powinieneś podjąć się sprawdzenia ile zajmuje wbicie od Silvera do Globala, ile potrzeba wygranych meczy aby awansować jedną range w góre (Nova Gold 1 -> Nova Gold 2 -> itd.) i ile ewentualnie potrzebne jest punktów w jednym meczu żeby mieć jak największe szanse do awansu ;) 

graphic.png

Opublikowano

Poradnik ma na celu pomocy w awansowaniu wyżej rangi i właśnie do tego nawiązuje, opisałem tu na czym opiera się system ELO w CS:GO. I widzę że nie czytałeś poradnika zbytnio, gdyż napisałeś że tu nie chodzi o wygrane mecze bo nawet na przegranym meczu możesz awansować. Jeżeli chodzi o wbicie od Silvera do Globala to też jest różnie. Czasem to zajmuje 2 miesiące przy ciągłym nawalaniu albo pół roku jak się gra kilka razy w tygodniu. Poradnik oczywiście zaktualizuje niedługo.

 

"Współczynnikiem awansu (Systemu ELO) jest ilość zdobytych MVP na mecz oraz KD Ratio." 

Już to samo wskazuje co musimy zdobywać by awansować o range w górę.

Pozdrawiam !

Opublikowano

Dobry poradniczek.

" Pamiętaj mimo wszystko dąż do spełnienia marzeń.


Trzymaj się mocno, mimo tylu ciężkich wydarzeń.


Życie nie jest takie proste, pamiętaj masz je jedno,


Dawaj z siebie wszystko na 100% to jest sedno ,,


Opublikowano

Na moje tych pkt malo coś.

 

Bo jeśli to co piszesz miało by sie zgadzać to ja sobie z ranga s5 zagram z s1 i będe nabijał MVP i global elite w tydzień gwarantowany. xD

Opublikowano

Jak masz szeryfa i wygrasz 2 mecze po 16:0 to i tak nie awansujesz więc wątpliwa tabela :)

Na szeryfie trudno wygrać 16:0 uwierz mi. Tabela zrobiłem ja myśląc jak to może wyglądać.

 

Na moje tych pkt malo coś.

 

Bo jeśli to co piszesz miało by sie zgadzać to ja sobie z ranga s5 zagram z s1 i będe nabijał MVP i global elite w tydzień gwarantowany. xD

Chyba że trafisz na smurfy, a jest ich troche w S1 to tak łatwo nie nabijesz rangi, dodatkowo po wbiciu Laura już nie możesz grać z osobą mającą S1.

Opublikowano

skoro to przypuszczenia to jak dla mnie kosz.

Przypuszczenia są tylko z punktami, cały system ELO opiera się na MVP i KD Ratio. By awansować musisz zdobywać dużo MVP i mieć duże KD Ratio

Opublikowano

@Ihamil

A jak przegrywam z s1/s2 mając s5 i KD jest mniej więcej takie jak 18:19 lub 17:19 to można spaść? 1/2 mvp na mecz nie więcej przegralem 6 meczy pod rząd nie mając wiecej niz 10 wygranych rund w meczu. xD Powód? F**K PUTIN.

Opublikowano

@Ihamil

A jak przegrywam z s1/s2 mając s5 i KD jest mniej więcej takie jak 18:19 lub 17:19 to można spaść? 1/2 mvp na mecz nie więcej przegralem 6 meczy pod rząd nie mając wiecej niz 10 wygranych rund w meczu. xD Powód? F**K PUTIN.

Powiem Ci że mogą Ciebie ratować MVP i KD ratio, nie wiem jak to jest z tymi punktami, bo to tylko VALVE wie ja kto liczy ich system. Tak jak pisałem to są tylko moje przypuszczenia jeżeli chodzi o punkty. Przy okazji dowiedziałem się kilku ciekawych rzeczy od innych graczy które jutro zaktualizuje :D

Opublikowano

Wygrałem 5 Turniejów pod rząd W 4 Byłem 1 w Całej grze moje staty w tych grach to okolo srednio 35/5/15 I około w kazdym 6 MVP Jestem dobry a jestem dalej w Silverze 1.. 21 Wygranych ?

Jesli ktos nie zna odpowiedzi dlaczego To niech mi przynajmniej powie czy dobrze jest Silver 1 na 21 wygranych? Pomóżcie sie wbic do 2 silveraaa!! -.-

 

 

 

 Jestem SILVER 1

                  

 

                   

Opublikowano

Wczoraj miałem Silver II, wygrałem 5 rankedów pod rząd i 1 zremisowałem, i wrzuciło mnie do Silver III -.-"

Oczywiście cały czas byłem pierwszy/drugi w tabeli.

1356721310-U739101.png

Opublikowano

Widziałem taki poradnik na stronie steam-a ale nie jestem w 100% pewny że to kopia bo czytałem go dawno tak więc bez hejtu ;]

Też czytałem ten poradnik ale ten pisałem z moich doświadczeń i innych graczy (może tym graczem był kolega który pisał poradnik na steam).

Opublikowano
Od razu mówię że są to tylko przypuszczenia, moje i kilkunastu lub kilkudziesięciu graczy którzy są zainteresowani systemem ELO w CS:GO.

Czyli sobie takowo to wymyśliłeś .

 

Nie ma takiego czegoś jak "PKT ELO" grasz dobrze awansujesz / często przegrywasz spadasz tyle . 

 

Z FAQ Counter Strike Global Offensive : 

"P. Co to są poziomy umiejętności?

O. Tak jak w szachach umiejętność graczy ukazuje się w rankingu Elo, tak w trybie Turniejowym w CS:GO są poziomy umiejętności, które pomagają znaleźć partnerów do gry o podobnych umiejętnościach"

 

System ELO jak i punkty ELO będą w grach z rangami z których możemy spaść i wskoczyć wyżej.

 

I napis duży "JAK MOŻE WYGLĄDAĆ SYSTEM ELO"....

Opublikowano

Do KASACJI

 

KAŻDY, PRÓCZ SILVERA WIE, ŻE W CS:GO TAKIE COŚ JAK ELO RANK NIE ISTNIEJE!

 

ELO nie ma bytu w CS:GO, niech to do was dotrze. Odsyłam do wujka google.

3adb6317fc.png

 

Opublikowano

Do KASACJI

 

KAŻDY, PRÓCZ SILVERA WIE, ŻE W CS:GO TAKIE COŚ JAK ELO RANK NIE ISTNIEJE!

 

ELO nie ma bytu w CS:GO, niech to do was dotrze. Odsyłam do wujka google.

A dlaczego według Ciebie ELO nie ma prawa bytu ? Gdyby nie było systemu elo to byś miał ustaloną ilosć wygranych meczy na rangę. Pozdrawia Szeryf.
Opublikowano

Pamiętasz bug z developer 1? W artykule później tłumaczyli, że te punkty i tak nic nie znaczyły, a sam CS nie idzie na ELO, tylko na system z innej gry, który stawia głównie na teamplay. (nie pamiętam nazwy).

+To by było zbyt banalne, bo by ujawnili system ELO, ale go poprostu nie ma.

3adb6317fc.png

 

Opublikowano

@Adrjan Oficjalna odpowiedź Valve na temat systemu ELO

Debug output mentioned in the guide comes from game client code having very old calculations that were used by Xbox 360 and PS3 versions of the game where client calculations could be trusted and matchmaking used round-based skill adjustments in order to support drop-in and drop-out gameplay on consoles. That code is deprecated on PC however and those calculations aren't currently used on PC.

When competitive matchmaking as we know it now was introduced in CS:GO in late 2012 we switched all non-competitive game modes to use simple ping-based matchmaking. For Competitive, we built a CS:GO-specific competitive ranking system that is significantly different and more complex than Elo.

The CS:GO competitive ranking system started with ideas based on Glicko-2 rating model and improved over time to better fit the CS:GO player base. All computations are performed on our matchmaking backend and multiple matchmaking parameters describing scientific set of rating variables of a player are represented to players as a their Skill Group. You should be able to find papers on rating systems involving rating volatility and rating deviations online to get a better idea about why our complex competitive matchmaking parameters cannot be represented as a single numeric value.

Jednak jest to oparte na punktach ELO - tyle że bardziej złożone.

Opublikowano

To nie jest ELO, tylko inny system, który podobnie działa.

I jest ulepszoną wersją systemu ELO, tak wynika z tego co napisał. Działa z punktami elo które są przez ich serwery ukazywane jako rangii.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...