Skocz do zawartości
  • Dołącz do społeczności!

    👋 Witaj na MPCForum!

    Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

    • Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

    👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

    Zarejestruj się teraz

Szukam pomysłów na questy - zadania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z potomkiem rybaka świetny pomysł. Ofiara z krwi założyciela... No nie wiem. Może i wykorzystam, ale nie w tym mieście, wiem! W indiańskiej wiosce! To świetny pomysł!

 

Też myślałem o czymś związanym z tą butelką... Może jakiś rozbitek na wyspie? Nie wiem, co jeszcze mogę wymyśleć...

 

Napisałem też spis mieszkańców i tam jest napisane, do kogo też potrzebuję questów. Może macie też pomysły z tym związane?

  • Odpowiedzi 96
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Ofiary może żądać jakiś zły bóg od jakiegoś innego plemienia, które go zawsze czciło. Dlatego, że to właśnie jego imię było w butelce.

Odwiedź mój profil aby zobaczyć adres mojego bloga o projektowaniu gier!

Opublikowano

Quest Pomoc zachodnia :

Idź do kapitana straży:

KS -Witam drogi podróżniku, czy czegoś szukałeś?

TY 1-Nie tak tylko przechodzę

TY 2-Nie tylko zwiedzam i zastanawiam się dlaczego tak dużo zniszczeń

 KS -Otóż napadają nas państwa z północy. Jeśli tak dalej pójdzie to po prostu ZGINIEMY!

TY 1-Jeśli mogę wam pomóc powiedz jak.

TY 2-Przykre ale wybacz muszę już iść

KS -Mogłbyś udać się do panśtw z zachodu o poprosić o pomoc dla nas.

TY 1-Już idę!

TY 2-CO?! Nie pójdę tka daleko! SPADAJ! (Jeśli to wybierzemy to umieramy)

KS -Trzymaj tutaj jest list do Króla (kogoś tam) i 300 (waluty tego kraju). Możesz pojechać razem z moimi ludźmi.

TY -Idę z ludźmi.

 

Jeśli pójdziemy z ludźmi, napadną was rabusie, ty zdołasz uciec. Lecz nie wiesz gdzie jesteś i musisz znaleść wyjście z lasu (możesz zrobić specjalną mape)

 

Po drodze spotykamy jakieś potwory ktore musimy zabić.

 

Dochodzimy do kraju i idziemy do pałacu króla.

 

Rozmowa

KR -Witaj drogi wędrowcze. Co cię sprowadza do naszej krainy? Nie jesteś stąd, widzę po twojej cerze.Skąd pochodzisz? ODEZWIJ SIĘ!

TY - *Podaję mu wiadomość...*

KR - Yhy... Tak, tak... Jasne... Dobra... Rozumiem.

TY - To jak pomozesz naszemu państwu?

KR - Czekaj, myślę... (Imię generała) ! Chodź tu mamy ważne sprawy z wschodu.

GEN - TAAAK JEST... O co chodzi Wasza Wysokość?

KR - Nasi sprzymierzeńcy mają problemy z (nazwa kraju z pólnocy). Musimy im pomóc! Nasze wojska gotowe?

GEN - Otóż.. Wasza Wysokość.. yyyy... jest sprawa.

KR - Jaka?

GEN - Tydzień temu obrabowano nasze dostawy broni a kowal jest chory. Nasz przybysz, mógłby je odebrać i jest może możliość odzyskania straconych.

KR - Przybyszu czy możesz to dla nas zrobić?

TY 1- Tak, ależ oczywiście, to dla mnie zaszczyt!

TY 2- Powariowałeś? Nie będę walczyć u boku obcych! (Po wybraniu tej obcji umieramy, ale rodzimy się w tym państwie. Lecz musimy dodatkowo przynieść 2 (skóry czegoś) i tak za każdym kliknięciem)

 

Musimy zabić (tylko przykłady, możesz sam zmienić):

Złodziej zabójca /10

Złodziej szaman /15

Zły rozbujnik /20

Rozbujczyni Zabójczyni /8

Zły dowódca /2

Przewodnik Złodziej /1

 

Po zabiciu idziemy do wozów i zaglądamy do skrzynki i zabieramy przedmiot (Miecze i tarcze).

Reszta przedmiotów leży w grocie obok.

 

Po zdobyciu idziemy do Króla i Generała i oddajemy bronie.

 

Musimy też zapłacić za nocleg 50 (Tej waluty) (zostaje nam 250)

 

Później trzeba jeszcze odgrodzić przejście.

(Przykłady, mam nadzieję ze się spodobają)

1.Most zagadka --> Gdy wchodzimy na most włącza nam się zagadka, dane słowo trzeba napisać. Jeśli odpowiemy źle trzeba poczekać z 2-5 minut na następna opowiedź

2.Zabić:

Wilk /5

Dzik /6

Niedźwiedź /4

 

3.Pomóc starcowi, znaleść jego wnuczke która się zgubiła w lesie.

 

Jak odblokujemy wszystko wracamy do króla i mówimy że się udało.

Musimy kupić dla króla wodę która kosztuję AŻ 150 (monet).

Wodę zanosimy do króla i udajemy się do teleportu (płacimy 100 monet) i znajdujemy się w naszym mieście

 

Wracamy do kapitana straży i mówimy mu że za pare dni przyjadą tutaj. Czekamy 30 minut i wracamy do strażnika.

 

Moja proponowana nagroda

Złoto i PD (niestety nie znam dokładnego lvl od którego można go zrobić)

200 kamieni teleportacji do miasta Zachodu

Klucz do groty przez którą dojdziesz do miasta zachodu.

Odblokowane inne questy na Zachodzie

Możliwość wymiany walut u skrabnika (proponuję 1złota na 1 walute tego miasta)

Możliwość Teleportacji z Zachodu do normalnego miasta

Możliwość kupywania u niektórych npc

Zbroja od króla

 

Koniec questa

Mam nadzieję że się spodoba (jeśli tak możesz zostawić plusika) Jeśli chcesz więcej takich questów, napisz do mnie na PW

 

Ps.

Nie napisałem wszystkich rozmów npc z powodu godziny, lecz jeśli chcesz to mogę napisać

Przepraszam za błędy ortograficzne. Godzina i to że od 2 lat nie mieszkam w polsce, lecz starałem się ich nie popełniać.

Pogrubione napisy to prawidłowa odpowiedź, mam nadzieję że zrozumiesz skróty osób.

 

Pozdrawiam

Dzięki i miło było pomóc

Opublikowano

Oczywiście, wszystko zrozumiałem ;-) . Świetny quest! Ale niestety nie zgadza się z sojuszami itd. Jest w tym moja wina, bo nie pokazałem jeszcze map. Natomiast wiem, jak zmienić ten stan rzeczy.

 

Quest będzie w mieście Hebanowo, atakują je indianie, pomoc trzeba sprowadzić z jednego miasta plemion południa, które są neutralne w stosunku do wszystkich miast i plemion, oprócz piratów.

 

"Dzięki i miło było pomóc"

 

A mi miło było czytać :-) . A za co dziękujesz? :-)

Opublikowano

Powyżej kolega się postarał, ale czegoś tu zabrakło...

 

Czemu armia nagle straciła broń?! Rozumiem dostawę, ale całą broń?

 

Czemu umieramy przy wyborze pewnych opcji? Czy designer zakłada możliwość odradzania się?

 

Czekanie 2-5 minut przy moście jest złą karą z punktu widzenia projektowania zorientowanego na gracza.

 

Po cholerę nam woda dla króla?

Odwiedź mój profil aby zobaczyć adres mojego bloga o projektowaniu gier!

Opublikowano

Myślę, że:

 

1. Armia nie straciła całej broni. Tylko dostawę. A przecież przynajmniej kilku żołnierzy musi bronić miasta!

 

2. Umieranie też niezbyt mi się podoba... Zamiast tego po prostu wywala z rozmowy, a w pewnych wypadkach z questa.

 

3. Może nie 2-5, ale 1-3.

 

4. A może król jest na diecie? A jak nie to może wino zamiast wody?

Opublikowano

skoro nie straciła całej broni (co jest logiczne), czemu ma wysyłać przybłędę aby odzyskać jedną dostawę?

 

Karanie gracza czekaniem jako takie, jest złe.

 

Tak.. daj królowi wino/wodę, o które nie prosił. Nie ma służącego, albo żony chociaż?

Odwiedź mój profil aby zobaczyć adres mojego bloga o projektowaniu gier!

Opublikowano

Skąd wiesz że król nie prosił o wodę? ?Nie napisałem wszystkich rozmów przez co nie możesz odczytać wszystkiego. A on może w każdej chwili przerobić ten quest.

 

A dziękuje nwm za co spiący byłem to napisałem xD

Opublikowano

logika mówi mi, że nie prosił o wodę, bo i po co?

Odwiedź mój profil aby zobaczyć adres mojego bloga o projektowaniu gier!

Opublikowano

"Pisz więcej o świecie"

 

Z tym na razie się wstrzymuję. Prosty powód: Na razie zajmuję się ogólną mapą świata gry. Ogólną i początkową, nigdy nie wiadomo, może przyjdzie jakiś świetny pomysł i nie będzie miejsca - trzeba będzie dodać nową kartkę, zagospodarować ją, góry, lasy itd. A jeżeli chodzi o pisanie, to po ukończeniu mapy zabiorę się za opis bóstw itp.

Opublikowano

Ja zajmuję się mapą ORAZ opisywaniem świata ORAZ opisywaniem mechaniki. Co masz na myśli mówiąc o mapie ogólnej oraz początkowej?

Odwiedź mój profil aby zobaczyć adres mojego bloga o projektowaniu gier!

Opublikowano

Mapa ogólna oraz początkowa - ogólna czyli z lotu ptaka z bardzo dużej wysokości. Nie ma na niej pomniejszych lokacji, typu karczmy czy kopalnie. Będą mapy pomniejsze pokazujące świat z większą ilością szczegółów, ale to później. Na mapie ogólnej są przedstawione miasta, kontynenty i zróżnicowanie terenu.

Początkowa - czyli taka wstępna. Możliwe że dojdą inne pomysły na mapę, które nie będą mogły być zrealizowane na początkowej mapie. Wtedy kolejna kartka w dłoń i do rysowania.

 

Jak na razie mapa jest w ok. 60% ukończona i zajmuje 9 kartek A4.

Opublikowano

Myślę, że powinieneś się pierw skupić na mapie ogólnej, a dopiero później przechodzić do bardziej szczegółowych. Ja podstawowy kontynent upchnąłem na 8 kartkach a4, ale wiadomo.. skale mogą być różne :) Moim skromnym zdaniem, mapa jest jedną z ważniejszych rzeczy przy tworzeniu świata. Pozwala łatwo orientować się w zależnościach pomiędzy poszczególnymi elementami. W mojej głowie rodzi się jednak pytanie: czy tworzysz całkowicie nową mapę, czy jedynie modyfikujesz istniejące mapy europy? W której części europy dzieje się akcja gry?

Odwiedź mój profil aby zobaczyć adres mojego bloga o projektowaniu gier!

Opublikowano

No przecież napisałem, że mapa ogólna jest w 60% ukończona, najpierw ją dokończę, potem te szczegółowe.

 

Dlaczego pytania dot. świata gry są tylko o Europie? Przecież napisałem gdzieś wcześniej, że akcja nie będzie się toczyć tylko w Średniowiecznej Europie. Będzie też część japońska, wikińska i indiańska!

 

Nie wzoruję się na mapach Europy, chociaż mapy może trochę tak wyglądają. Jako jedyny wzór ustanowiłem sobie kierunki świata. Wikingowie na północy, Japończycy na wschodzie, Indianie - zachód, Europejczycy w centrum a plemiona południa na południu.

Opublikowano

Myślałem, że wcześniej pisałeś o tym, że akcja ma się dziać w Europie. Teraz spojrzałem, faktycznie pisałeś tylko o ludach Europejskich. Jednak będzie to trochę dziwne... ludy europejskie w świecie bez europy. Muszę jeszcze wspomnieć, że wikingowie pochodzili z Europy.

 

Swoją drogą ciekawi mnie jak umieścisz te nacje w świecie i jakie będą odniesienia do faktycznych europejczyków, japończyków itd. Czy może będą to nacje jedynie wzorowane na tych narodach? 

Odwiedź mój profil aby zobaczyć adres mojego bloga o projektowaniu gier!

Opublikowano

Mówiąc "ludy europejskie" mam na myśli ludy średniowieczne, czyli rycerze, łucznicy, pikinierzy itp. Jako iż najbardziej kojarzyło mi się to z Europą, to napisałem ludy europejskie.

 

Ale też jest narysowany główny kontynent, na którym będą żyły właśnie te ludy średniowieczne oraz elfy.

 

Co do wikingów - owszem, żyli w Europie, ale w moim świecie wikingowie żyją na kilku, kilkunastu wyspach, w północnej części mapy.

 

Raczej jakieś odniesienia będą, nie wiem jeszcze w jakim stopniu ale będą.

Opublikowano

Musisz pamiętać, że średniowiecze odnosi się raczej do okresu w czasie, niż konkretnego miejsca. Może warto zastanowić się nad zmianami nazw tych ludów, aby nie były aż tak powiązane z faktami historycznymi. Pozwoli Ci to uniknąć sytuacji w której gracze będą wiedzieć coś z lekcji historii, a ty będziesz mówił im coś innego. Nie mówię, że tak będzie lepiej, gdyż dokładnie nie znam Twojego projektu, jednak powinieneś pomyśleć nad tym.

 

Rycerze, łucznicy itp są powszechnie stosowanymi postaciami. Gracze je znają i nie potrzebują odniesień do średniowiecza. Takie postacie zostały zaakceptowane jako standard w światach fantasy.

Odwiedź mój profil aby zobaczyć adres mojego bloga o projektowaniu gier!

Opublikowano

Może coś bardziej rozbudowanego w stylu: wyciągnij informacje od "X" (np. jakiegoś dowódcy, zwiada, szpiega) gdzie znajduje sie "Y" (przykładowo jakiś świadek, klucz, filozof" potrzebny do "Z'' (fe. uleczenia kompana, otworzenia skarbu, rozwiązania zagadki). Śledzisz pierwszy obiekt, dowiadujesz sie tych informacji w jakikolwiek sposób i idziesz odbić/skraść/porwać/poprosić o pomoc "Zetkę" ;) Tak jakoś mi wpadło
 

Opublikowano

Rzucę Ci garścią:

Tresura smoków, wyszukanie, ujeżdżanie, ułożenie

Infiltracja zamku, potajemnie, w cieniu, zdobycie informacji/sabotaż

Podróż śladami wielkiego łowcy, wyszukiwanie wskazówek na temat tego gdzie był, co zrobił aby go odnaleźć. 

 

Dwa pierwsze pomyły mogą być bezużyteczne, opierają się na mechanice gry, o której nam jeszcze nie wspomniałeś....a szkoda.

Odwiedź mój profil aby zobaczyć adres mojego bloga o projektowaniu gier!

Opublikowano

Pomysły dobre! A co masz na myśli mówiąc mechanika gry? Bo może mogę już to napisać, ale nie wiem co to jest...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...