Skocz do zawartości
  • Dołącz do społeczności!

    👋 Witaj na MPCForum!

    Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

    • Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

    👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

    Zarejestruj się teraz

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dkZwZt5.png

 

Przyszedłeś tutaj, bo chciałbyś nauczyć się grać w CS’a? Kliknąłeś w poradnik i zacząłeś go czytać, bo chcesz zostać oporowym graczem? To niestety źle trafiłeś. Dobrym graczem nie zostaje się po przeczytaniu jednego poradnika czy po obejrzeniu kilku filmów na ten sam temat. Do wysokiego poziomu gry dochodzi się latami, potrzeba do tego samo determinacji i chęci. Moim celem w tym poradniku jest wskazanie Ci tej dobrej ścieżki Twojego CS’owego rozwoju.
 
Ale zacznijmy od początku. 3 lata temu, w zamierzchłych czasach 1.6, zacząłem pisać „poradnik” o podobnej nazwie oraz tematyce. Był on strasznie popularny, jednak z powodu braku chęci oraz czasu zaniechałem jego pisania. Jeżeli jesteś zainteresowany jego treścią, odsyłam do linku poniżej:

To jest ukryta treść, proszę

Teraz pewnie zadasz sobie pytanie – „W takim razie dlaczego piszesz ten poradnik jeszcze raz?”. Odpowiedzi jest kilka. Po pierwsze, jak już wcześniej napisałem, poprzedniego poradnika nie skończyłem z powodu braku chęci i samozaparcia. Po drugie, community CS’a stało się teraz młodsze i o wiele większe niż wtedy, przez co wątpię, że ktokolwiek widział moje wypociny. I w końcu po trzecie, pisząc tamten tekst byłem trzynastolatkiem. Czytając to całkiem niedawno, w niektórych kwestiach łapałem się za głowię zadając sobie pytanie – „Co ja wtedy miałem w głowie?”.
 
Kończąc w końcu ten nudny wstęp i przechodząc do konkretów mam jeszcze dwie prośby – jedną do Was – czytający – i jedną do moderatorów.
 
Drodzy czytelnicy, jeżeli macie jakieś pytania, proszę kierować je na PW. Jeżeli jakieś pytanie będzie ciekawe, będę nawet w stanie poruszyć je w następnym moim wpisie.
 
Drodzy moderatorzy, poradnik ten nie zostanie napisany za jednym zamachem, gdyż będzie on naprawdę rozbudowany. Mój post będę edytował, osobno dodając kolejne podpunkty. Proszę więc o nieblokowanie i nieusuwanie tego tematu.
 
Zapraszam do lektury ;)!
 
 
Zacznę od rzeczy stricte podstawowych, mianowicie od tego, jak zacząć grę?
 

W tej chwili nie ma możliwości zaczęcia gry meczów turniejowych od razu po kupnie CS’a. Moim skromnym zdaniem był to jeden z najlepszych ruchów Valve. Nowi gracze będą musieli najpierw zaznajomić się z grą. Natomiast tzw. smurfy (nowe konta ludzi, którzy grali już jakiś czas w tą grę) nie będą mieli możliwości natychmiastowej psucia zabawy innym.
 
Wracając jednak do tematu naszego zagadnienia, od razu po kupnie CS’a powinieneś gnać ile siły w nogach na DM’a. Nie zniechęcaj się, początki zawsze są i będą trudne. Serwery DeathMatch pozwolą Ci zapoznać się z fizyką panującą w grze oraz mapami, na których będziesz grał na meczach turniejowych. Warto dodać, iż ten tryb gry jest o wiele lepszy od zwykłego casuala, gdyż Twoja gra nie ogranicza się tylko i wyłącznie do momentu śmierci. Kiedy przeciwnik Cię zestrzeli, po 5 sekundach możesz grać i trenować dalej. Poniżej krótki poradnik, zawarty w 2 obrazkach, który pokazuje w jaki sposób dostać się na DM'a:

 

tJnDZ13.jpg

 

hFEuRGE.jpg

 
Ważną rzeczą jest to, abyś po wbiciu poziomu trzeciego, który umożliwi Ci granie tzw. MM’ów, nie zaczął ich grać. Psucie gry innym ludziom mija się z celem, a i w przyszłości będziesz męczył się wychodząc z golda czy silvera.
 
W pierwszym etapie Twojej przygody z CS’em nie przemęczaj się. Graj tyle na ile masz ochotę i na ile Ci czas pozwala. Z każdym kolejnym etapem czas Twojej gry będzie musiał ulec unormowaniu i będzie zajmował on stałą część Twojego dnia. Korzystaj więc z luzu, który na razie masz :D!



Podczas swobodnej gry na DM’ie powinieneś też pobawić się w ustawieniach gry, aby skonfigurować ją w sposób wygodny dla ciebie.
 

W tej sekcji być może nie będę miał nic do gadania, bo każda osoba jest inna i każda ma inne ustawienia gry. Postaram się jednak nieco podpowiedzieć ludziom, którzy być może czegoś nie wiedzą, chcą się dowiedzieć czegoś nowego lub po prostu grają w tą grę po raz pierwszy.
 
Zacznę od rzeczy, przy której rozpisywać się za dużo nie muszę. Radzę zmienić wszystkie ustawienia graficzne na najniższe. Krótszy smoke lub flash może nam uratować życie lub umożliwić zobaczenie przeciwnika, w momencie kiedy on nas jeszcze nie widzi. Do tego zwiększa to ilość FPS’ów, więc zalecane jest to dla ludzi ze słabymi komputerami.
 
Przy rozdzielczości gry zabawy jest już troszkę więcej. Nie będę tutaj w ogóle wspominał o 16:10, gdyż ta rozdziałka nie ma w ogóle zastosowania w rozgrywce.
Przy rozdzielczości 4:3 zwiększa się liczba FPSów w grze, co jednoznacznie oznacza zwiększenie płynności gry. Mniejszy obszar, na którym musimy skupiać podczas gry również jest sporym plusem. Pozwoli Ci to szybciej reagować, jeżeli ktoś nagle przed Ciebie wyskoczy. Jedynym minusem tej rozdzielczości jest mniejszy kąt widzenia, co może spowodować to, iż nie zobaczysz przeciwnika stojącego obok Ciebie.
Przy rozdzielczości 16:9 obszar, na którym musimy się skupiać jest większy, przez co możemy nie być tak precyzyjni. Nawiasem mówiąc jest to tylko i wyłącznie kwestia przyzwyczajenia. Odwrotnie jak w 4:3, nasz kat widzenia jest o wiele większy, więc nie mamy szans przeoczyć jakiegokolwiek przeciwnika. Rozdziałka ta ma jakiekolwiek znaczenie przy FPSach tylko przy komputerach słabych, gdzie zalecane jest 4:3.
Podsumowując krótko ten temat – jest to kwestia przyzwyczajenia. Rozdzielczość ekranu ma mały wpływ na rozgrywkę względem innych aspektów gry, więc nie ma to żadnego znaczenia na jakiej będziesz grał – to Tobie ma się grać wygodnie.
 
Wypada więc skończyć tematem, który jest przedmiotem wielu dyskusji i spekulacji – czułością myszy. Pierwszą oczywistą rzeczą jest to, aby na danym sensitivity grało nam się dobrze i przyjemnie. Ważne jest też to, aby nasze ruchy były płynne, a nie rwane.
Każdy woli grać na innej pozycji, więc dla każdego z graczy DPI powinno być inne. Entry Fragger czułość myszy powinien mieć większą, aby szybko sprawdzać wszystkie rogi i pozycje. Snajper natomiast musi mieć trochę mniejsze, aby precyzyjniej strzelać.
Na sam początek, dobrym sposobem jest wejście na byle jaką mapę i ustawienie sobie bota, który będzie stał w miejscu. Naceluj na głowę bota i zaczynaj się oddalać, przybliżać, krążyć koło niego, chodzić na boki cały czas trzymając celownik na jego głowie. Jeżeli przez prawie cały czas miałeś celownik na głowie bota to znalazłeś swoje dobre, początkowe sensitivity. Jest ono początkowe, gdyż w przyszłości, kiedy nabierzesz doświadczenia, sam będziesz wiedział jakie jest odpowiednie DPI dla Ciebie.
 
No i oczywiście nie można zapomnieć o wyłączeniu akceleracji myszy i bezpośredniego odczytu!

 

 

W takim razie od ustawień gry zmierzamy w kierunku sprzętu potrzebnego do gry.

 

Zaczynając od rzeczy najłatwiejszej i najbardziej podstawowej – podkładka. Powinna ona być duża, niekoniecznie śliska, chociaż jest to zalecane. Z tanich i dużych podkładek mogę polecić jedyną dobrą rzecz, którą A4TECH wyprodukował – A4TECH X7 Gaming. Jakość wykonania tego produktu jest względem ceny bardzo dobra.

Jeżeli możemy jednak wydać na podkładkę trochę więcej, to polecam SteelSeries QCK+ lub SteelSeries QCK Heavy. Są one o wiele lepiej wykonane i do tego śliskie, przez co o wiele lepiej operuje się po nich myszką.

 

Drugim prostym do wyboru sprzętem do gry w CS’a jest klawiatura. Również nie musi być ona kosmicznie droga, jeżeli ktoś ma ochotę, może grać na takiej z Biedronki. Nie ma ona wielkiego wpływu jeżeli chodzi o grę.

Jeżeli jednak masz zamiar wydać trochę większą sumę pieniędzy, to polecam klawiatury od Razera. Nie jestem fanem klawiatur mechanicznych ze względu na ich głośność, dlatego od siebie mogę zaproponować Razer DeathStalker, w cenie około 170zł.

Dodam jeszcze, że do wyboru jest wiele klawiatur, rozpoczynając od tych podświetlanych, kończąc na takich bez klawiatury numerycznej. Jest to już tylko i wyłącznie kwestia wygody oraz własnych upodobań.

 

Kolejną rzeczą niezbędną do gry są słuchawki. I tutaj na wstępie chciałbym powiedzieć jedną rzecz. Nie mając funduszy większych niż 150zł, nie inwestuj w słuchawki nauszne. Jest to zbędny wydatek i na 99% będziesz z nich niezadowolony. Lepiej kupić słuchawki dokanałowe za około 100zł, a za resztę pieniędzy wyszaleć się na jakiejś imprezie.

Za około 150zł możemy nabyć bardzo fajne Superluxy HD681, których cena względem jakości dźwięku jest bardzo dobra. Po wejściu Siberii V3, cena Siberii V2 poleciała w dół. Są to jedne z lepszych słuchawek dostępnych na rynku, których zaletą jest bardzo duża wytrzymałość (miliardy razy zaczepiałem nogą lub krzesłem o kabel, spadały mi i dalej nic się z nimi nie stało), wygoda (po kilku godzinach ich noszenia nie odczuwam uporczywego bólu uszu) oraz tak jak w przypadku Superluxów – jakości dźwięku. W podobnej cenie możesz również znaleźć HyperX Cloudy, które tak samo jak SteelSeriesy są bardzo dobrze i starannie wykonane.

Wszystkie słuchawki osiągające ceny 200+ nie różnią się za bardzo od siebie. Więcej płaci się za markę, niż za słuchawki. Oczywiście nie oznacza to, że są one źle wykonane. Ogólnie rzecz biorąc, powinny być one wygodne – po wielu godzinach użytkowania nie powinny nas uwierać. Każdy z nas ma bowiem inną budowę uszu oraz kształt czaszki, więc jest to nasz osobisty wybór, w którym nikt nie powinien maczać swoich palców.

 

Identycznie sprawa ma się przy wyborze myszki. Każdy z nas ma inną wielkość dłoni oraz inny chwyt myszki podczas użytkowania. Przy kupnie gryzonia całkowicie odradzam firmę A4TECH. Pewnie spotka się to z masą spekulacji i pretensji do mnie, typu: „Mam A4TECHA i bardzo dobrze się sprawuje!”. W tej cenie można zakupić o niebo lepszego Roccata Lua, który jest niestety stworzony z myślą dla ludzi o mniejszych dłoniach. Myszka ta jest wykonana z fajnego materiału i posiada o wiele lepszy sensor.

Nie orientuję się za bardzo w tanich myszkach, ponieważ wychodzę z założenia, że mając 100zł, lepiej jest nazbierać jeszcze 50, niż kupować myszkę na chama.

Z myszek do około 150zł mogę polecić SteelSeries Rival 100 oraz SteelSeries Kinzu i Kana v2. Natomiast powyżej ceny 200zł posiadamy już szeroki wybór gryzoni wysokiej jakości, zaczynając od SteelSeries Rival 300, zahaczając o Zowie FK, kończąc na Razerze DeathAdder.

I jak już pisałem na początku, myszkę kupujesz pod siebie, a nie dlatego, że ktoś Ci taką polecił. Poczekaj na opinie innych, pójdź do sklepu, weź daną myszkę do ręki i porównuj, którą lepiej trzyma Ci się w dłoni.

 

Twoje wyniki zależą również od komfortu podczas gry!

 

Po 50 godzinach spędzonych podczas grania na serwerach typu DeathMatch, czas na drugi etap Twojej nauki gry.

 

Nie będzie on bardzo wymagający, lecz zabierze on trochę więcej Twojego wolnego czasu. W poprzednim etapie zaznajamiałeś się z grą, więc nie można Cię było do niej zrazić. Teraz wiedząc, że będziesz grał dalej, możesz wygospodarować pewną część dnia na trenowanie swoich umiejętności. Pod sam koniec działu napiszę harmonogram i czas potrzebny na każdą część treningu.

 

Przechodząc w końcu do meritum działu, pierwszą rzeczą jest granie na DM'ach społeczności, a nie tych hostowanych przez Valve. Poziom na tych serwerach jest o wiele wyższy, co pozwoli Ci na dalsze szlifowanie swoich umiejętności – tym razem z lepszymi. Poniżej szybki kurs, który pozwoli dowiedzieć Ci się, w jaki sposób dostać się na takie serwery:

 

0oUOQPk.jpg

 

qoEPCuE.jpg

 

 

Drugim przystankiem będzie mapa do pobrania z warsztatu Steam, o nazwie training_aim_csgo2. Duża ilość graczy będzie ją kojarzyła z filmu pewnego idola gimnazjalistów. Ćwiczymy na niej nasz refleks oraz w mniejszym stopniu naszą celność. Trening ten polega na strzelaniu do kropek, które pojawiają się na tablicy, przed którą stoimy. Pojawiają się one na określoną ilość czasu i pojawiają się co chwilę. Naszym zadaniem jest zestrzelenie jak największej ich ilości. Poniżej znajdziesz link do pobrania tej mapy z warsztatu oraz zdjęcie, na którym pokazane są ustawienia, od których powinieneś zacząć swój trening.

To jest ukryta treść, proszę

WV8KKBR.jpg

 

Strzelaj tylko i wyłącznie z Levela 3!

 

Kolejną częścią będzie mapa o nazwie Recoil Master, która również jest dostępna w warsztacie Steama. Ćwiczymy na niej recoil (rozrzut) broni, uczymy się go opanowywać i strzelać jak najcelniej. Na samym początku podążaj swoim celownikiem po kropce, aby nauczyć się spray patternu danej broni. Następnie włącz model terrorysty, dalej podążając swoim celownikiem po kropce. W końcu wyłącz swój wspomagacz i próbuj trafić jak największą ilością naboi w stojący naprzeciwko Ciebie model.

To jest ukryta treść, proszę

RNY8XXL.jpg

 

 

Mapa nazwana Fast Aim / Reflex Training będzie czwartym punktem Twojego codziennego treningu. Jak sama nazwa mówi, będziesz na niej uczył się szybkiego aimowania (celowania) w przeciwnika oraz ćwiczył swój refleks. Ważną rzeczą jest, abyś próbował pestkować lub strzelać seriami. Chodzi mi tutaj o lepsze efekty, które daje taki przebieg gry.

To jest ukryta treść, proszę

7v7KYEA.jpg

 

Jeżeli po treningu będziesz miał jeszcze chwilę to polecam pograć na serwerach FFA, na których możesz w małym stopniu poznać pozycjonowanie się ludzi na mapie. Nie jest to wymagane w tej chwili, lecz jest to Twoja wolna wola.

 

 

HARMONOGRAM TRENINGU:

  • gra na DM'ach – od 40 do 60 minut. 20 minut AK-47, 20 minut M4A1-S lub M4A4, 10 minut USP-S lub P2000, 10 minut Glock,

  • gra na training_aim_csgo2 – 5 prób AK-47, 5 prób M4A1-S lub M4A4,

  • gra na Recoil Master – 20 minut. 5 minut na przypominanie recoila z obu broni (AK-47, M4A1-S lub M4A4), po 8 minut na strzelanie w terrorystę z obu tych broni,

  • gra na Fast Aim / Training Reflex – od 20 do 30 minut. 15 minut AK-47, 15 minut M4A1-S lub M4A4,

  • jeżeli masz czas to graj na serwerach FFA.

 

Sukces osiągniesz ciężką pracą oraz silną wolą w dążeniu do celu!

 

Sugestią użytkownika @Xeeideex było napisanie działu dotyczącego zwiększenia FPS'ów w CS:GO. Szwędając się po internecie, szukając jakichś dobrych porad, w większości natrafiałem na takie, które w większości przypadków w ogóle nic nie dają. W poniższym tekście chciałbym przedstawić metody, które powinny, ale wcale nie muszą zwiększyć ilości klatek na sekundę podczas gry.

 

Zacznijmy od najbardziej restrykcyjnego sposobu, aczkolwiek w niektórych przypadkach dającego efekty. Jeżeli od dawna nie formatowałeś komputera to przydałoby się poświęcić 2 godziny dnia, aby to zrobić. Świeże pliki w systemie zawsze pozytywnie wpłyną na jakość gry. Zrób to jednak w ostateczności.

Idąc dalej w kierunku działań software'owo/hardware'owych, polecam wyjąć wszystkie podzespoły z komputera, dokładnie przeczyścić i odkurzyć, nie zapominając oczywiście o obudowie. Następnie wkładając dokładnie je podociskaj, mając pewność, że wszystko ładnie siedzi. Mówię o tym, gdyż dwa razy miałem spadki FPS'ów przez zakurzony komputer oraz niedociśnięte podzespoły komputera.

Ostatnimi działaniami typowo softwarowymi będą: skanowanie systemu w poszukiwaniu wirusów przy pomocy programy Malwarebytes AntiMalware; przeczyszczenie dysku oraz rejestru, używając do tego Wise Disk Cleaner oraz Wise Registry Cleaner; aktualizacja sterowników do karty graficznej oraz dźwiękowej.

Nie zapominajmy oczywiście o stałym wyłączeniu synchronizacji pionowej w ustawieniach naszej karty graficznej oraz wyłączeniu wszystkich zbędnych procesów podczas gry, takich jak GG, Skype itd.

 

Przejdźmy teraz do operacji, które możemy wykonać w platformie Steam. Po pierwsze, wykonaj spójność plików gry, aby usunąć uszkodzone pliki gry lub zaktualizować przestarzałe.

Parametry startowe gry również mogą dać spory zastrzyk klatek na sekundę w grze. Ustawiamy je wchodząc na Steamie w bibliotekę gier, następnie klikając PPM w CS'aWłaściwościUstaw opcje uruchamiania. Komendami, które używam są:

- high / ustawia priorytet CS'a na wysoki,

- threads x / określa ile rdzeni ma być używanych podczas gry, zamiast literki „x” wstaw liczbę swoich rdzeni procesora,

- novid / usuwa początkowe intro gry,

- processheap / zapobiega dropom FPS, przez co są one stabilne.

Innymi komendami, które zobaczyłem w internecie i uważam, że mogą one coś dać są:

-nojoy / wyłącza wsparcie joysticka w CS:GO

-nod3d9ex / wyłącza niektóre fukcje DirectX 9, przydatne tylko przy starych komputerach z DirectX 9,

O9osf7w.jpg

 

Ostatnią rzeczą, jaką zrobimy przed odpaleniem CS'a i edycją jego ustawień graficznych jest dodanie komendy cl_forcepreload 1 do naszego configu. Znajduje się on w katalogu z grą CS:GO, w moim przypadku D:\Steam\SteamApps\common\Counter-Strike Global Offensive\csgo\cfg. Komenda ta załaduje wszystkie tekstury mapy podczas ładowania się do gry, co może skutecznie zniwelować dropy FPS oraz zwiększyć ich ilość.

 

Po odpaleniu CS'a rzeczą, która możemy zrobić, jest zmiana jego ustawień graficznych. Poniżej dam screena moich, które są typowe pod zwiększenie ilości klatek na sekundę. Zmienić możecie jedynie opcję renderowania wielordzeniowego (włączyć lub wyłączyć). W moim przypadku dodaje to znaczną ilość FPS, lecz u niektórych opcja ta może powodować ściny i zmniejszenie płynności gry.

 

xN7Y4H7.jpg

 

Na samym początku napisałem, że metody, które podane są wyżej, wcale nie muszą zwiększyć ilości FPS oraz poprawić płynności gry. Może się tak stać, gdyż gra CS:GO powstała na silniku Source, który mocno obciąża i wykorzystuje procesor. Jeżeli więc żadna z porad wypisanych powyżej nie przyniosła skutków, możesz pobawić się jeszcze w podkręcanie procka. Przy podkręcaniu będziesz musiał zaopatrzyć się jednak w inne chłodzenie, niż boxowe (domyślne, dodane do procesora), jeżeli nie chcesz stracić serca Twojego komputera. Czynność opisana przed chwilą może nic nie dać, przez co zmuszony będziesz do wydania paru groszy na nowy procek, gdyż innego ratunku już nie będzie.

 

Być może w internecie znajdują się jeszcze inne metody zwiększania ilości FPS, lecz jeżeli to co opisałem wyżej nie pomoże, to nic już nie pomoże. Sam nie posiadam najlepszego komputera. Był on kupowany 5 lat temu, a jedyną rzeczą, którą wymieniałem było chłodzenie po podkręcaniu procesora.

 

Znając mentalność ludzi, pewnie nie wytrzymaliście i musieliście zagrać matchmakinga. W końcu dla niektórych jest to najważniejsza rzecz w grze. Nie ma w końcu innych stron hostujących serwery, na których można grać. I proszę tutaj wyczuć słabo ukrytą przeze mnie ironię. Jeżeli ktoś popełnił już ten błąd i zagrał MM'a lub gra je podczas stosowania mojej techniki nauki strzelania, niech przeczyta ten dział, w celu poprawy samopoczucia podczas gry.

 

Pierwszą rzeczą jest komunikacja, bez której gra nie będzie wychodziła. Nie będziecie się wtedy czuli dobrze, ponieważ będziecie przegrywali rundy. Znając podstawowy angielski oraz miejscówki na mapie (po angielsku oczywiście) można komunikować się w grze na wysokim poziomie. Mówcie info na bieżąco, nie denerwujcie się i nie mówcie swojej drużynie gdzie są po 5-10 sekundach. Takie info jest już w wielu przypadkach kompletnie bezużyteczne. Kiedy cokolwiek usłyszycie też mówcie, kiedy kogoś zauważycie, a Wasz teammate nie, krzyczcie.

Co mamy zrobić w momencie, kiedy nasz team nie chce się komunikować i każdy siedzi cicho? Dalej rób swoje, mów info, dokładne pozycje. Na początku rundy zmotywuj ich do walki, poproś, żeby z tobą rozmawiali. Po wygranej rundzie pochwal, po przegranej pociesz. Nawet małe thanks od kolegi z drużyny pozwoli Ci na przełamanie „pierwszych lodów”.

W niższych rangach każdy skarży się na „Rusków”. I wiecie co wam powiem? Jesteście głupi. Natura ludzka działa głównie w jeden sposób – na agresję odpowiada agresją. Zwykle widząc Rosjanina od razu rzucacie głupimi tekstami typu „cyka, cyka”, co denerwuje Rosjan, gdyż jest to jedyna rzecz, która się z nimi kojarzy. Widzicie takiego osobnika? Zignorujcie go, nie podkręcajcie atmosfery. Jeżeli wasi ludzie z teamu tak robią, uspokajajcie ich. Jeżeli taki delikwent gada w swoim języku, proście go ładnie po angielsku, aby przestał - bez żadnych przekleństw, spokojnym głosem. Jeżeli kogoś zabije, pochwal go, a jeżeli przegra rundę – pociesz. W taki sposób działa uspokajania i oswajanie ze sobą ludzi/zwierząt – psychika ssaków, tego nie zmienisz.
Trafisz na rosyjski premade? Przed grą i podczas pozwól im rozmawiać w swoim języku (jeżeli nie siedzą na TeamSpeaku), ale poproś ich o info w języku angielskim. Mów spokojnie, cały czas po angielsku – aż do skutku.

 

Druga rzeczą jest zachowanie spokoju podczas gry i próba skupienia się na niej. Kiedy coś wam nie wyjdzie nie rzucajcie myszka, nie drzyjcie się, nie zwalajcie winy na teammate'ów. Kiedy wasz członek drużyny wpuści przeciwnika na bombsite lub go niedokładnie go sprawdzi, nie dajcie ponieść się emocjom i nie krzyczcie na niego. Wpływa to źle na samopoczucie drużyny oraz na ogólną harmonię. Prowadzi to do różnych głupich konfliktów między wami, które psują grę.

Po śmierci nie alt tabuj gry w celu przejrzenia „internetów”. Próbuj skupić się na grze innych, podpowiadać im, grać razem z nimi. Wyobraź siebie na tym miejscu, próbuj dawać jak najlepsze info. Żyj grą, a nie rzeczami poza nią. Oczywiście podczas gry – jeżeli macie tak poza grą to źle o was świadczy :D!

 

Dwie rady opisane wyżej pozwolą wam na poprawę samopoczucia oraz ogółu waszej gry, pod warunkiem, że jesteście na poziomie od silvera do kałacha/dmg. Ludzie na wyższym poziomie od podanych przedtem w większości zdają sobie z tego sprawę, lecz i tak dalej popełniają te błędy (w szczególności flame, inne są rzadkością).

Niedoceniony mentor Counter Stike'a 1.6

:lenny:

 

Aktualnie realizowany projekt:

CS:GO - od nowicjusza do oporowego gracza ----->

KLIK!

Opublikowano

Ciekawy poradnik, napracowałeś się.

Mam nadzieję że zostanie rozwinięty tak jak poprzedni.

Mógłbyś napisać o dodatkowych komendach, skryptach itd.

Opublikowano

#ref

 

Dodany został nowy podpunkt!

 

@1373230489-U611928.pngParrotek o jakie komendy i skrypty Ci się rozchodzi? Napisz do mnie na PW jeżeli masz ochotę ;)!

Niedoceniony mentor Counter Stike'a 1.6

:lenny:

 

Aktualnie realizowany projekt:

CS:GO - od nowicjusza do oporowego gracza ----->

KLIK!

Opublikowano

dodaj jeszcze cos o rozrzucie, jest mapa swietna do nauki fullauto prawie do kazdej broni :D

link do workshopu (warsztatu) http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=419404847&searchtext=recoil+master

Wszystko w swoim czasie, do sylwestra zamierzam napisać drugi etap nauki gry, w którym takie mapy zostaną przedstawione.

Niedoceniony mentor Counter Stike'a 1.6

:lenny:

 

Aktualnie realizowany projekt:

CS:GO - od nowicjusza do oporowego gracza ----->

KLIK!

Opublikowano

#ref

 

Dodany został kolejny dział, dotyczący drugiego etapu nauki gry.

Poradnik został uzupełniony o dwa nowe, niezbędne obrazki.

Niedoceniony mentor Counter Stike'a 1.6

:lenny:

 

Aktualnie realizowany projekt:

CS:GO - od nowicjusza do oporowego gracza ----->

KLIK!

Opublikowano

warto też grywać na arenach, pojedynki 1vs1 są bardzo ważne w tej grze. Poradnik świetny, tak samo praktycznie ćwiczę.

CS GO PLAYING

Global Elite

 

Lenovo Y50-70 Geforce GTX 860m Intel i7 4700HQ SSD 240GB + Monitor zęwnetrzny 60hz FHD

Tesoro Aegis X4

Steelseries Kinzu v3

Creative Aurvana Live!

 

Steam :

http://steamcommunity.com/profiles/76561198056403525

Czasem potrzeba ludzi do mixa/faceita. Zapraszajcie.

Opublikowano

Świetny materiał, na pewno będę korzystał z Twoich rad.

Jak wszyscy wiedzą początki są trudne a ten poradnik na pewno przyda się wielu graczom w tym i mnie!

Opublikowano

Możesz napisać też coś o fpsach. Pokaż tam mape FPS Benchmark która mi podniosła 40fps ;D 

 

@Edit a i znalazłem taki pyci błąd. Nie ma qck+ heavy xD Jest qck mini, qck, qck+ oraz qck hevy

Opublikowano

#ref

 

Dodany nowy dział związany z optymalizacją gry pod względem płynności oraz ilości FPS.

 

@Xeeideex, mapy, którą podałeś, nie będę omawiał. Za niedługo będę pisał temat związany z configiem, w którym opiszę kolejne komendy, które mogą zoptymalizować grę. Nie lubię, gdy ktoś używa czegoś nie wiedząc do czego to służy (w tym przypadku są to komendy, które na gotowca są podane na tej mapie).

Niedoceniony mentor Counter Stike'a 1.6

:lenny:

 

Aktualnie realizowany projekt:

CS:GO - od nowicjusza do oporowego gracza ----->

KLIK!

Opublikowano

#ref

 

Dodałem krótszy dział - na rozgrzewkę, która potrzebna mi jest przed dalszym pisaniem. Dotyczy on poprawy samopoczucia, relacji z drużyną oraz waszego skupienia podczas gry.

Niedoceniony mentor Counter Stike'a 1.6

:lenny:

 

Aktualnie realizowany projekt:

CS:GO - od nowicjusza do oporowego gracza ----->

KLIK!

Opublikowano

Niezla glupota, sprzet sobie odpusc :P Reszta moze sie komus przydac. +

"Wszystkie słuchawki osiągające ceny 200+ nie różnią się za bardzo od siebie. Więcej płaci się za markę, niż za słuchawki. 

steam: /awesomeplayer1337

Opublikowano

Niezla glupota, sprzet sobie odpusc :P Reszta moze sie komus przydac. +

"Wszystkie słuchawki osiągające ceny 200+ nie różnią się za bardzo od siebie. Więcej płaci się za markę, niż za słuchawki. 

 

Większość słuchawek powyżej 200zł posiada oddzielne karty dźwiękowe, dzięki czemu ich dźwięk praktycznie niczym się nie różni. Być może przesadziłem z ceną 200zł+, powinienem napisać 250+. Nie zmienia to jednak faktu, że za taką cenę płaci się za markę.

Niedoceniony mentor Counter Stike'a 1.6

:lenny:

 

Aktualnie realizowany projekt:

CS:GO - od nowicjusza do oporowego gracza ----->

KLIK!

Opublikowano

@xkrwawyx tak. W tym samym panelu co ustawienia wyświetlania się kropek masz zakładkę color.

Niedoceniony mentor Counter Stike'a 1.6

:lenny:

 

Aktualnie realizowany projekt:

CS:GO - od nowicjusza do oporowego gracza ----->

KLIK!

Opublikowano

Większość słuchawek powyżej 200zł posiada oddzielne karty dźwiękowe, dzięki czemu ich dźwięk praktycznie niczym się nie różni. Być może przesadziłem z ceną 200zł+, powinienem napisać 250+. Nie zmienia to jednak faktu, że za taką cenę płaci się za markę.

I za wygodę noszenia tych słuchawek ^^.

 

Poradnik całkiem niezły, ale jakość cieni na bardzo niskich? :v Ja mam cienie na najwyższych, to dużo daje, bo np. zobaczysz cień przeciwnika z większej odległości lub np. bez tego bym nie widział cieni kabli na dd2 przed anarchią i nie mógłbym rzucić smoke'a na xbox'a. Wiem, że są inne, ale tego mi się najłatwiej rzuca.

tenor.gif

 

Opublikowano

I za wygodę noszenia tych słuchawek ^^.

 

Poradnik całkiem niezły, ale jakość cieni na bardzo niskich? :v Ja mam cienie na najwyższych, to dużo daje, bo np. zobaczysz cień przeciwnika z większej odległości lub np. bez tego bym nie widział cieni kabli na dd2 przed anarchią i nie mógłbym rzucić smoke'a na xbox'a. Wiem, że są inne, ale tego mi się najłatwiej rzuca.

 

Są to specyfikacje dla bardzo słabych komputerów. Jednak tak czy siak gram na niskich, ponieważ bardzo niska jakość cieni mi odpowiada i wszystko widzę bardzo dobrze. Przy dobrych komputerach jest to tylko i wyłącznie kwestia gustu oraz przyzwyczajenia.

Niedoceniony mentor Counter Stike'a 1.6

:lenny:

 

Aktualnie realizowany projekt:

CS:GO - od nowicjusza do oporowego gracza ----->

KLIK!

Opublikowano

Całkiem wporzo poradnik :)

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>

<!-- Fantasy Bass -->

<ins class="adsbygoogle"

     style="display:block"

     data-ad-client="ca-pub-5122566234468357"

     data-ad-slot="2119977022"

     data-ad-format="auto"></ins>

<script>

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

</script>

Opublikowano

@xkrwawyx tak. W tym samym panelu co ustawienia wyświetlania się kropek masz zakładkę color.

Chodziło mi po prostu czy można zmienić kolor kropki, ponieważ strzela mi się o wiele lepiej, gdy kropka jest koloru czarnego, a nie pomarańczowego.

Opublikowano

Chodziło mi po prostu czy można zmienić kolor kropki, ponieważ strzela mi się o wiele lepiej, gdy kropka jest koloru czarnego, a nie pomarańczowego.

No i właśnie Ci powiedziałem w jaki sposób to zrobić.

Niedoceniony mentor Counter Stike'a 1.6

:lenny:

 

Aktualnie realizowany projekt:

CS:GO - od nowicjusza do oporowego gracza ----->

KLIK!

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...