Skocz do zawartości
  • Dołącz do społeczności!

    👋 Witaj na MPCForum!

    Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

    • Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

    👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

    Zarejestruj się teraz

GinoMU [PL] [Sezon 2] [x30] Beta


Gość Cinu.

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 219
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Wybaczcie, raczej dzisiaj się nie wyrobię z otwarciem, ciągle czekam na antyhacka. Mógłbym otworzyć betę bez niego, ale chciałbym już wszystko mieć zapięte na ostatni guzik. Klienta będzie można pobrać ze strony http://ginomu.pl/ (jeszcze nie jest aktywna) oraz z http://forum.ginomu.pl/.

Opublikowano

Essi obstawiam, że i na x-w graliśmy i expiliśmy i byliśmy razem w @ nawet. Uwierz mi, że sam tęsknię za tamtymi czasami. :)

 

 

Pozostaje czekać a co do testów to idą dobrze.

 

z pewnością expiłem z wami ^^ ( xw do s4 nick aguska a na Derioz itd DixoN ) :)

grafi.png


 


„Ciężki charatker? wiem, mam z natury, ale chcę wierzyć w słońce, nie chcę już wierzyć w chmury...


                                                                                                                                                                          PIH


 

Opublikowano

Nie grałem na x-worldzie więc nie wiem jak się sprawdza takie rozwiązanie w party i pk tylko w davias, ale wiem że to całe PK to jest nieodłączna część tej gry, na startych serwerach typu PAPUGi jeśli zabiłeś to musiałeś to później odpokutować, nie było żadnego res za kase czy u admina, wiec musiałeś je zbić, jak stało się to na spocie np. w tarkan to żeby pojść do lorencji musiałeś "dymać" przez wszystkie mapy bez żadnych teleportów, dodatkowo zawsze można było organizować polowania na takiego "czerwonego" delikwenta. PK to jest jedna z podstaw nadająca sens tej grze. To co się dzieje w ostatnich latach i w co ta gra się zmieniła woła o pomstę do nieba.
Wiec nie mówcie kategorycznie NIE tylko przemyślcie i się jeszcze zastanówcie :)

pozdrawiam i na pewno zawitam.

Opublikowano

Nie grałem na x-worldzie więc nie wiem jak się sprawdza takie rozwiązanie w party i pk tylko w davias, ale wiem że to całe PK to jest nieodłączna część tej gry, na startych serwerach typu PAPUGi jeśli zabiłeś to musiałeś to później odpokutować, nie było żadnego res za kase czy u admina, wiec musiałeś je zbić, jak stało się to na spocie np. w tarkan to żeby pojść do lorencji musiałeś "dymać" przez wszystkie mapy bez żadnych teleportów, dodatkowo zawsze można było organizować polowania na takiego "czerwonego" delikwenta. PK to jest jedna z podstaw nadająca sens tej grze. To co się dzieje w ostatnich latach i w co ta gra się zmieniła woła o pomstę do nieba.

Wiec nie mówcie kategorycznie NIE tylko przemyślcie i się jeszcze zastanówcie :)

pozdrawiam i na pewno zawitam.

 

PK zawsze było jest i będzie ta gra składa się z expienia , eq , cs i pk :) 

Jeżeli chodzi o arene pk zakaz reszta map wolna lub odwrotnie zawsze można dojść do kompromisu jeżeli "umie się " rozmawiać ;)

grafi.png


 


„Ciężki charatker? wiem, mam z natury, ale chcę wierzyć w słońce, nie chcę już wierzyć w chmury...


                                                                                                                                                                          PIH


 

Opublikowano

Ktory geniusz rozwiazal ten temat? Moderatorzy tego forum czytajcie ze zrozumieniem.

Ale spokojnie. Autor tematu zaznaczył najlepszą odpowiedź, dlatego widzisz to - hXdyPXU.png

 

Opublikowano

Po wielu rozmowach z Cinu, mogę Wam zagwarantować, że pk będzie dostępne tylko na bramach w Davias. ;) na reszcie będzie zabronione i odpowiednio karane ;)

Opublikowano

 

Ktory geniusz rozwiazal ten temat? Moderatorzy tego forum czytajcie ze zrozumieniem.

Ale spokojnie. Autor tematu zaznaczył najlepszą odpowiedź, dlatego widzisz to - hXdyPXU.png

 

a to sorki :) nie jestem stalym bywalcem forum i sam wyszedlem na "geniusza" :D

 

 

 

Co do zakazu PK to mam mieszane uczucia ale kazde rozwiazaie mi odpowiada

Opublikowano

to zróbcie ankietę w sprawie PK ile przyszłych potencjalnych graczy jest za ile jest przeciw i może wypracujemy kompromis. Pragnę przypomnieć że to nie bedzie w końcu x-world, tylko serwer na jego bazie, (przynajmniej tak zrozumiałem) wiec może niektóre kwestie warto jeszcze raz przemyśleć.

Opublikowano

to zróbcie ankietę w sprawie PK ile przyszłych potencjalnych graczy jest za ile jest przeciw i może wypracujemy kompromis. Pragnę przypomnieć że to nie bedzie w końcu x-world, tylko serwer na jego bazie, (przynajmniej tak zrozumiałem) wiec może niektóre kwestie warto jeszcze raz przemyśleć.

 

Masz odpowiedź. 

Ja wiem, że większość z Was by chciała dozwolonego afk, pk, braku wymagań na spoty, ale to tutaj nie przejdzie. 

 

 

Opublikowano

 

to zróbcie ankietę w sprawie PK ile przyszłych potencjalnych graczy jest za ile jest przeciw i może wypracujemy kompromis. Pragnę przypomnieć że to nie bedzie w końcu x-world, tylko serwer na jego bazie, (przynajmniej tak zrozumiałem) wiec może niektóre kwestie warto jeszcze raz przemyśleć.

 

Masz odpowiedź. 

Ja wiem, że większość z Was by chciała dozwolonego afk, pk, braku wymagań na spoty, ale to tutaj nie przejdzie. 

 

 

Zgodzę się co do afk, co do pk będę się upierał, bo to jest podstawa tej gry, choć pewne sam bym dostał mocno w kość. W końcu forum jest do dyskutowania a nie tylko mi ale przede wszystkim twórcom serwera powinno zależeć na poznaniu opinii możliwie jak największej liczbie osób. Poza tym komu się stawia serwer sobie czy graczom?

Opublikowano

Jest duŻo różnych możliwości Ale admin nie chce się ugiac

Ale nie ma co narzekać czekam nana testy

Opublikowano

90% graczy chce pk ale bosssik chce wrócić że szkoły i pograć bez pk ^^ no pain no game, dla mnie gra bez pk to tak jak być żołnierzem i mieć karabin ale nie móc strzelać tylko sobie potrzymac

Opublikowano

Rozpocznę od zacytowania poprzedniej swojej wypowiedzi. Dla tych, którzy znają treść polecam przejść do tekstu poza pierwszym cytatem.

 

 

 

WyjadaczAP

 

W moim mniemaniu PK na spotach powinno być zakazane, tak samo jak AFK, dlaczego? Już piszę...

Grałem na wielu serwerach, gdzie było właśnie PK dozwolone i AFK też. Niestety, był to niewypał, a to dlatego, że topowi gracze specjalnie chodzili na spoty i zabijali słabszych graczy, bo mieli level nabity, czekali na rr, więc tylko przeszkadzali w grze słabszym, by ich opóźnić. Jestem tak samo negatywnie nastawiony do dozwolonego AFK jak i PK. Jeżeli administracja będzie pozwalała na AFK, to ludzie będą cały dzień na "zw" albo jak często się zdarzało będą udawać AFK, żeby mieć łupy tylko dla siebie i z nikim nie dzielić się nimi, ani też nie expić.

W mojej ocenie kwestia PK powinna być rozwiązana tak, że tylko w Davias w prawej bramie powinna być możliwość multikillu, w innych lokacjach pojedyncze kille (do ustalenia), natomiast na spotach kategoryczny zakaz, aby uniknąć sytuacji opisanej wyżej. AFK powinno być dozwolone, ale na zasadzie, że PM powinien być cały czas dostępny lub zaglądać co 5 minut. Pod skrótem PM mam też na myśli osoby expiące solo. Powinien być obowiązek dania party osobie, która spełnia wymagania na dany spot, o ile jest miejsce w party. Jeżeli ktoś nie spełnia wymagań, a chce party, to wtedy musi liczyć na PM, który może dać party, ale ma pełne prawo odmówić.

W sytuacji, kiedy na spocie jest osoba, która tych wymagań nie spełnia i przyjdzie osoba która je spełnia ma prawo zająć spot i wcale nie musi (ale może i kultura raczej by na to wskazywała) dawać osobie party, której brakuje co najmniej res do spota.

W przypadku, gdy jest pełne party, a w nim jest osoba, która nie ma wymaganej liczby rr, a przyjdzie osoba która je spełnia ma prawo zażądać party, tym samym wyrzucić takiego osobnika z party i zmusić do opuszczenia spota. Nawet sytuacja w której PM'em jest osoba, która nie spełnia wymagań nie zmienia sytuacji. Spot zmuszony jest rozwiązać PT i na nowo założyć z osobami, które spełniają wymagania. Oczywiście AFK byłyby sprawdzane przez GM'ów w celu utrzymania porządku. Cennik kar do ustalenia, ale mam parę pomysłów.

Dobrym podsumowaniem będzie stwierdzenie "osoba spełniająca wymagania ma pierwszeństwo i jest "Panem" spota".

Uważam, że exp powinien wynosić 20x (vip x30) lub 30x (vip x40) tak, jak teraz, aczkolwiek wnoszę o zmianę ogranicznika. Proponuję zwiększyć ogranicznik do 3 (72h), a najlepiej 4 dni (96h), tak, aby każdy miał możliwość wbicia rr. Myślę teraz o osobach, które pracują, bądź uczą się więcej lub mniej. Przykładowo, osoba pracująca / ucząca się nie ma czasu siedzieć przez całe 2 dni i bić moby, ponieważ pracuje do późna / pracuje dwa etaty lub jest uczniem i ma ważny sprawdzian w najbliższych dniach. Wystarczy, że jeden dzień odpuści expienie i już nie ma czasu wbić 400 lvl'a przed ogranicznikiem resowym, co powoduje, że zostaje bardzo w tyle i odechciewa mu się grać. Natomiast jeśli zwiększylibyśmy ogranicznik z 48h do 72h lub najlepiej 96h, to takie osoby na pewno w ciągu dnia znalazłyby godzinkę, dwie lub nawet trzy na wbicie tego 400 lvla przez te 4 dni. Tym samym znajdzie się czas na obowiązki i przyjemności, a tym samym nie znajdzie się na dole tabeli i dalej będzie miał chcicę na expienie. Fakt, na początku taki ogranicznik jaki teraz jest wydaje się śmiesznie duży, ale z czasem po paru resetach będzie śmiesznie mały.

Rozumiem, że niektórzy mają mnóstwo czasu, by expić i dla nich te 4, a nawet 3 dni to za dużo, dlatego proponuję, by obniżyć drop do takiego stopnia jak na X-World lub przynajmniej do stanu zbliżonego, by ludzie nie osiągnęli wszystkiego, czego chcą, nie mieli setów +fo po kilku dniach, czy tygodniach rozgrywki. Tym samym osoby, które szybko wbiją 400 lvl i czekają na koniec ogranicznika będą miały co do roboty, bo z samego expienia na AFK, czy nawet na expieniu i dropieniu jednocześnie nie dorobią się wszystkiego i będą zmuszone chodzić na drop po wbiciu limitu lvl oraz handlować zdobytymi dobrami.

Dlaczego proponuję obniżenie expa i zwiększenie ogranicznika? Otóż w przypadku, gdybyśmy zostawili tak, jak jest (choć patrząc na inne serwery i tak jest bardzo dobrze) ludzie szybko będą wbijać resy, co za tym idzie nagrody, w konsekwencji szybko zrobią sobie wymarzone eq, przez co gra stanie się monotonna, rutyną wbijania lvli, resów i tyle, bo dropić, ani handlować nie będzie już po co, skoro będzie miało się super sety.

Apeluję też, by zmniejszyć drop exe i jewelli, żeby było ciężko osiągnąć cokolwiek, by każdy item cieszył, a nie jak w przypadku niektórych serwerów czasami nie zbierano nawet souli i blessów, bo wszystko mieli wybite jewellami do maksymalnego poziomu, bo aż tyle ich było, a life nawet nikt za darmo nie chciał.

Radzę dobrze zastanowić się nad ustawieniami walk na CS pomiędzy guildiami, ponieważ jest to bardzo ważne, gracze każdy błąd zauważą i nie będą na to przymykać oko, tylko usuną clienta.

Mam też mnóstwo innych pomysłów, czy to do ustawień serwera, czy to do eventów (w tym również autorskie, których nie wykorzystywano chyba nigdzie, choć głowy nie daję sobie uciąć, bo nie wiem, czy ktoś nie wpadł na to samo), które przedstawię przy kolejnej okazji lub prywatnie.

Administratorzy muszą też bardzo, bardzo dobrze przetestować klienta, aby uniknąć nawet najmniejszych błędów.

 

Proszę wziąć sobie to do serca, do napisałem, bo już trochę spędziłem na MU godzin i na prawdę wiem, czego gracze oczekują i jakie serwery mają rację bytu i stoją długo :)

 

 

Dziękuję za uwagę i pozdrawiam,

 

Wyjadacz - Damian.

 

 

 

 

 

 

No cóż, nie chciałem i nie sądziłem, że udzielę odpowiedzi w dodatku w tematach, jakim jest PK, AFK etc. Część mojej wypowiedzi została skrytykowana i wyrażono swoją wizję ustawień serwera, a ja postaram się odnieść do kilku fragmentów z wypowiedzi takich graczy i uzasadnić dlaczego akurat tak uważam.

 

Z góry przepraszam, że cytowane przeze mnie wypowiedzi mogą być niepełne oraz będzie brakowało autora, bo to nie ma większego znaczenia kto pisał. Zależy mi tylko na odniesieniu się do danej wypowiedzi, a nie skrytykowaniu kogoś przez to, co ktoś napisał.

 

 

Zacznijmy od wpisu:

 

W sytuacji, kiedy na spocie jest osoba, która tych wymagań nie spełnia i przyjdzie osoba która je spełnia ma prawo zająć spot i wcale nie musi (ale może i kultura raczej by na to wskazywała) dawać osobie party, której brakuje co najmniej res do spota.

W przypadku, gdy jest pełne party, a w nim jest osoba, która nie ma wymaganej liczby rr, a przyjdzie osoba która je spełnia ma prawo zażądać party, tym samym wyrzucić takiego osobnika z party i zmusić do opuszczenia spota. Nawet sytuacja w której PM'em jest osoba, która nie spełnia wymagań nie zmienia sytuacji. Spot zmuszony jest rozwiązać PT i na nowo założyć z osobami, które spełniają wymagania. Oczywiście AFK byłyby sprawdzane przez GM'ów w celu utrzymania porządku. Cennik kar do ustalenia, ale mam parę pomysłów.

Dobrym podsumowaniem będzie stwierdzenie "osoba spełniająca wymagania ma pierwszeństwo i jest "Panem" spota".

 

 

Mam pytanko - jak chciałbyś wyegzekwować powyższe?  I czy to ma jakiś sens?

Dla mnie osobiście troche to dziwne......  nie jestem jakimś orłem ale parę lat się już się kręcę wokół MU :lenny:

 

 

Wspomniałem w swojej wcześniejszej wypowiedzi o cenniku kar. Zresztą, na większości serwerów MU Online takowy istnieje, jednak różni się nieznacznie, o czym na pewno wiesz, skoro kręcisz się parę lat po świecie Mu Online :) Myślę, że jeśli ktoś dowie się, że może stracić swój dorobek, postać, itemy przez głupie wygłupianie się na serwerze, bądź AFK, to na pewno przemyśli to jeszcze raz i raczej zmieni zdanie, choć w każdym stadzie trafiają się czarne owce.

Czy to ma sens? Odpowiem inaczej, dlaczego miałoby nie mieć sensu? Przecież dzięki temu zaprowadzi się porządek na serwerze, ludzie będą dla siebie nawzajem bardziej ludzcy, będą musieli przynajmniej w najmniejszym stopniu wykazać się kulturą osobistą, bo nasze postaci nie znają języka migowego, a o party trzeba poprosić zaraz po tym, jak tylko ładnie przywita się osobnik ze spotem.

 

 

 

 

 

 

 

Dla mnie to ustepowanie spota jest debilizmem, gram ze znajomymi i mam pełne party a muszę ustapic komuś miejsca kto spełnia wymagania na spota xD a co jeśli mam w pt 3 osoby nie spełniające wymagań i mają one równy lvl? A powiedzmy że jeszcze wśród nich jest ee bez którego ani ja ani osoba która spełnia wymagania nie Ustoimy na spocie?

 

 

Masz pełne party, ale z doświadczenia wiem, że jeżeli ktoś jest dla kogoś ludzki, to zwykle, nawet w MU Online, ta osoba odwdzięcza się tym samym. Powiedzenie "jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie" pasowałoby tu niemalże idealnie, choć są wyjątki, z którymi spotykałem się, jednak to był zaledwie odsetek ludzi. Nie wiem jakie jest teraz społeczeństwo. Obserwując współczesną młodzież, czy to w rzeczywistości, czy w internecie miewam czasami momenty załamania i współczucia, jednak sądzę, iż w tych główkach mają coś w głębi schowane, czego mogą zaczerpnąć, a mam na myśli rozum. Nie zapominajmy też, że są starsi gracze, którzy mają więcej, bądź niewiele więcej lat, ale znają stare klimaty, początki drugiego stulecia i wiedzą jak się powinno zachowywać. Niech będą też przykładem i wzorem dla nowego pokolenia. Z doświadczenia wiem też, że raz, czy dwa taki młodziak zacznie gwiazdorzyć, gracze między sobą przekażą sobie, co miało miejsce (głównie w guildiach, ale też wśród znajomych z innych serwerów) i automatycznie taki osobnik nie będzie podexpiany. Bądźmy szczerzy, ktoś narzekałby na podexp? Rozumiem, jedni chcą, inni nie (do tej grupy zaliczam się), ale każdy chciałby być szanowany, pracuje na swoją reputację i nick i raczej każdy chce mieć przynajmniej możliwość podexpu, niekoniecznie z tego nawet korzystać.

Kogo PM wywali, to jest jego decyzja, nieważne, czy brakuje mu 1 lvl, czy 10 rr. Jednakże powtarzam, sam miałem ledwie parę razy taką sytuację od początków mojej gry w Mu Online, a jednocześnie jego premiery.

Spoty mają tak ustawione wymagania, że początkowy gracz grając normalnie, bez podexpów, zbierając tylko to, co padnie na ziemię i nawet nie do końca wiedząc, co każdy przedmiot robi jest w stanie po osiągnięciu wymagań utrzymać się na spocie. To jest początkowy, a porozmawiajmy teraz o starych zawodnikach MU Online. Sam grając w tę piękną gierkę zauważyłeś, że utrzymujesz się zwykle na spotach sporo przed wymaganiami, które na Ciebie nakłada administracja poprzez spis spotów i wymaganą liczbę rr.

 

 

 

 

 

 

 

 

Dla mnie to ustepowanie spota jest debilizmem, gram ze znajomymi i mam pełne party a muszę ustapic komuś miejsca kto spełnia wymagania na spota xD a co jeśli mam w pt 3 osoby nie spełniające wymagań i mają one równy lvl? A powiedzmy że jeszcze wśród nich jest ee bez którego ani ja ani osoba która spełnia wymagania nie Ustoimy na spocie?

 

 

Mylisz się. Gdybyś miał rację, to na żadnym z serwerów nie byłoby regulaminu, cenniku kar, skarg, banlisty etc. etc. etc.

Każdy serwer ma swój regulamin, którego znajomość treści była obowiązkiem każdego gracza, co podpisywał przy rejestracji elektronicznie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ja to rozumiem co do zasady, ale jak to może być wyegzekwowane? Masz nadzieję że ten z party Ci powie: tak ja mam 12 nie 13 resów, już zwalniam miejsce?

Czy PM kolega sam go wyrzuci? Czy też bedziesz pisał skarge do Admina - "bo tu było party i podejrzewam że ten gracz TTT nie miał odpowiedniej liczby resów a nie zwolnił mi miejsca". Z doświadczenia wiem że nie znajdziesz 50 graczy o takiej kulturze osobistej żeby to działało  {przepraszam wszystkich normalnych graczy} .

To tylko moje osobiste wątpliwości, może jednak taki system zadziała. Poprostu nigdy się z czymś podobnym nie spotkałem. Życzę serwerowi powodzenia.

Może sprawdzę w praktyce......

 

Sprawdzenie liczby resów danego gracza, to zwykle kwestia 5-10 sekund włącznie z włączeniem przeglądarki. Raczej (piszę raczej, bo nie znam każdego, w tym zagranicznych) każdy serwer Mu Online ma swoją stronę internetową, gdzie umieszcza ranking, który zsynchronizowany jest z naszymi kontami i postaciami, a pokazuje on zwykle status (Online lub Offline), reset (lub nawet GR), a także level. Niekiedy są podane nawet statystyki gracza, czy też EQ, choć jest to nieco rzadsze.

Skargi można składać, po to jest ten dział. Jednak robi to bardzo mała liczba osób, ale dzięki nim przynajmniej każdy osobnik bardziej pilnuje się, żeby nie znaleźć się na chwalebnej liście :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nie rozumiem co ma mentalność dresa wspólnego z chęcia grania z ks i pk?%5E%5E.png to wlasnie dzieci placza że są zabijane i ksute na serwerach muo. Dla mnie jest to oczywiste , że takie gry tworzone są w celu interakcji z graczami - pk - ks - wojny gildii - przyjazne ally i ludzie z którymi nie chcę miec party bo mnei denerwują albo denerwowały na innych serwerach muo. Nie wiem jak dokladnie było na x-world i byc może 14 lat coś takiego mogło się sprawdzić ale moim zdaniem tutaj będzie to gwóźdź do trumny - obym nie miał racji , oby moję kilkunastoletnie doświadczenie w tej grze było złudne - takie ustawienia nie pozwolą na 150-200 osób online a sami wiecie że to gracze tworzą atmosferę i im ich mniej tym ta rozgrywka jest mniej ciekawa ( mało ludzi na csach , mniejszy handel itd itd).

 

 

Drogi autorze. Napisałeś o tym, że gracze tworzą atmosferę. Twierdzisz, że PK i KS powinny być dozwolone. Napisz mi proszę, jaką relację, czy atmosferę może utworzyć dwoje osób, gdzie jedno drugiemu ksuje lub wyzywa na czacie ogólnym? Nie bardzo rozumiem jak miałoby coś dobrego między nimi powstać, chyba że tylko ja mam inne zdanie, wtedy przepraszam. Dlaczego każdy wspomina czasy serwera X-World, wczesnego Underground itd? Bo ludzi coś łączyło, zapamiętywali siebie nawzajem i wspólne rozmowy. Natomiast niektórzy chcą stworzyć serwer z dozwolonym AFK, nie wspominając już o PK. Napiszcie mi proszę, jaką relację utworzy jedna osoba z drugą, skoro jedna jest AFK, nie widzi drugiego gracza, w tym czasie zajadając się czymś dobrym albo robieniem czegoś pożytecznego? Z kolei druga osoba opuszcza spot i szuka dalej lub zabija AFK'era i expi na jego spocie. Czy takie coś będziecie długo wspominać? Ilu z Was wspomina stare czasy MU i jego serwery z dobrej strony, a ile ze złej? Nie wiem jak Wy, ale ja mam wrażenie, że raczej większość z nas wspomina z tej dobrej strony, a żeby była takowa, to musi być interakcja między graczami, czego zabójcą jest AFK.

Uważam, że gwoździem do trumny byłby właśnie nie zakaz, a przepis zezwalający na AFK. Co w tym złego, żeby jedna osoba co chwilę zaglądałaby i ew. puściła "strzałkę" do PM'a party? Przecież to jeszcze bardziej zawiązuje przyjaźnie między graczami. Dlaczego na siłę niektórzy chcą to zepsuć? Nawet dla GM'ów nie było aż tak istotne, czy dany gracz jest, czy go nie ma, ale dostaje sygnał. Ważnym było, by pojawił się, kiedy był potrzebny. Tak samo, kiedy ktoś przychodzi i prosi o party. Zwykle PT zakładała osoba, która była najbliżej komputera lub osoba, która w każdej chwili po otrzymaniu sygnału na telefon (bądź na inny komunikator) mogła w miarę szybko wrócić do stanowiska komputerowego.

 

 

 

 

Dlaczego wspominamy stare serwery, w tym chyba najbardziej starego, zakurzonego X-World'a? Przecież miał bardzo podobne ustawienia do tego, który teraz się tworzy. Wszyscy tęsknimy za X-W, a kiedy dostajemy podobny, tylko odświeżony nagle zaczynamy narzekać? Nieładnie być takim niezdecydowanym.

Dlaczego nie wspominamy nowych serwerów, rzekomo wymarzonych, wysoki exp, nowa wersja z 150-500 online, tylko przestarzałego X-W? Otóż serwer X-W, podobnie jak Gino, który się tworzy w przeciwieństwie do nowych serwerów zmusza nas do interakcji z innymi graczami. Dzięki temu poznajemy nowych ludzi, przypadkiem dowiadujemy się, że dzielą podobne pasje, mają podobne hobby, zainteresowania, czy po prostu poglądy. W ten sposób nawiązują się przyjaźnie, które często trwają bardzo długo, nie tylko przez jeden serwer, a dzięki temu gra staje się o wiele przyjemniejsza i mniej monotonna. Jak nawiązać przyjaźń z kimś, z kim nie możemy porozmawiać, bo jest "24/24 AFK"?

 

 

 

Obiecałem kilku osobom, że nie rozpiszę się i skrócę wszystko do minimum. Myślę, że na tym etapie można spokojnie zakończyć, choć nie czuję, żeby temat był przeze mnie wyczerpany.

Życzę udanej lekturki.

 

 

Dziękuję za uwagę i pozdrawiam,

 

Wyjadacz - Damian.

Opublikowano

Drogi Daminie,

zgodzę się jeśli chodzi o AFK, to zgodzę się nie na tym ta gra polega, oczywiste jest że, nie ma takiej możliwości żebyśmy bili na spotach nie odchodząc od komputera, ta gra po części też polega na drobnym kombinowaniu, wymaga od graczy współpracy, nie widzę jednak dlaczego miałby być bezwzględny zakaz pk na innych mapach niż davias przy bramie, czy nie będzie to rodziło patologi typu : party z jednej gildi wejdzie na spot i go nie opuści przez bliżej nie określoną ilość czasu, będą się tylko zmieniali między sobą,czy nie tak jest? dlaczego druga banda nie miała by wywalczyć danego spota poprzez walkę, wygrani zapłacą za to cenę PK. Nie wiem jakie są przewidziane za to kary ale jeśli by to były bany warny to czemu to by służyło? Jeśli nie dochodzi do nagminnych nagminnych naruszeń regulaminu to czemu nie? Oczywiście wiem że teorii jest daleko do praktyki, dlatego muszą być ściśle określone reguły, nikt nie mówi żeby nie było zasad,muszą być zdrowe. Za chamstwo, obrażanie innych,brak szacunku, próby oszustw etc. - karać bezwzgędnie.

Pozdrawiam, 
Ferrus

Opublikowano

Gra mu na tyle się zmieniła ze nie da się przywrócić tego co było kiedyś. Teraz mamy wbudowane boty które same expia , uzupełniają hp zbierają itemy. Kiedyś np na z worldzie była kolejka i nawet jak ktoś poszedł repot A wypadł blues to mu się to oddawalo. Elf był na wagę złota. Czekało się aż wróci do domu i wejdzie na serveroddziale. A teraz Multi acc i nie opłaca siesię grać ee itd można wymieniac

Opublikowano

Szanowny Damianie,

 

Twoja wypowiedź jest spójna i dokładnie tłumaczy zasady - no może przydługa.. :lenny: . Ktoś rozsądny komu nie odpowiadają nie będzie grał na takim serwerze.

Lecz nie powinien też podawać w wątpliwość słuszności tychże zasad. Ja nie zgadzam się z kilkoma ograniczeniami, jednakże chętnie

zaglądnę żeby sprawdzić wszystko w praktyce. Może właśnie to będzie to co "tygrysy lubią najbardziej". Oby serwer powstał

jak najszybciej i stał jak najdłużej. Powodzenia :D :D :D

 

cimi

Opublikowano

90% graczy chce pk ale bosssik chce wrócić że szkoły i pograć bez pk ^^ no pain no game, dla mnie gra bez pk to tak jak być żołnierzem i mieć karabin ale nie móc strzelać tylko sobie potrzymac

Właśnie o takim zachowaniu pisałem :) Pracuję i studiuję więc racja nie mam zamiaru się użerać z takimi "kozakami" jak Ty ;) PK nie będzie i musisz się z tym pogodzić drogie dziecko. Nie podoba się to nie graj, uwierz mi, że nikt płakać nie będzie. Peace , widzimy się na serwerze. 

Opublikowano

Multiacc to najwieksza porazka tej gry, wlasnie z powodu multiacc rezygnuje z wiekszosci serwerow ktore co chwile ruszaja bo mnie wkurza ta sytuacja. Licze ze na Gino nie bedzie tego problemu.... A co do PK to wyluzujcie, ja tam lubie pk ale jest mi kompletnie obojetne czy bedzie czy nie.

Opublikowano

 

(...) zgodzę się jeśli chodzi o AFK, to zgodzę się nie na tym ta gra polega, oczywiste jest że, nie ma takiej możliwości żebyśmy bili na spotach nie odchodząc od komputera, ta gra po części też polega na drobnym kombinowaniu, wymaga od graczy współpracy, nie widzę jednak dlaczego miałby być bezwzględny zakaz pk na innych mapach niż davias przy bramie, czy nie będzie to rodziło patologi typu : party z jednej gildi wejdzie na spot i go nie opuści przez bliżej nie określoną ilość czasu, będą się tylko zmieniali między sobą,czy nie tak jest? dlaczego druga banda nie miała by wywalczyć danego spota poprzez walkę, wygrani zapłacą za to cenę PK. Nie wiem jakie są przewidziane za to kary ale jeśli by to były bany warny to czemu to by służyło? (...)

 

Cieszy mnie niezmiernie, że jesteś przeciwny AFK. Jednakże nikt nie nakazuje każdemu siedzieć cały czas przy komputerze. Rozwija się technologia i teraz nawet nie trzeba puszczać tzw. "strzałek" pozostałym osobom. Teraz prawie każdy ma darmowe SMS'y do tej samej, a nawet innych sieci. W dzisiejszych czasach wystarczy parę kliknięć w telefonie, by wysłać tego samego SMS do kilku osób w ciągu paru sekund, kwestia tylko kliknięcia, do kogo ma dany SMS dojść. Nie wspomnę o sytuacjach, gdzie ludzie expią w gronie bliższych znajomych. Bywały takie sytuacje, że pisano sobie na portalu Facebook o konieczności powrotu do komputera. Mało tego, znam też sytuacje, gdzie stwarzano grupy kilkuosobowe na portalu Facebook, by łatwiej i szybciej komunikować się. Z doświadczenia wiem, że przeciętnie ogarnięci gracze i w miarę ogarnięty PM nie doprowadzą do sytuacji, że trzeba co chwilę zaglądać, co się w MU dzieje. Bywa, że nie trzeba powracać do komputera nawet kilka godzin. Wyjątkiem była kontrola AFK, bądź DC (disconnect) jednego z graczy.

Rozumiem, że walka o spot byłaby ciekawa i w sumie całkiem fajnie by to mogło wyglądało, aczkolwiek pozwalając na nieograniczone PK gracze potrafiliby Cię niemile zaskoczyć. Dlaczego? Nie wiem, czy nie grałeś akurat na takich serwerach, bądź po prostu zapomniałeś o tym, ale osobiście nagminnie spotykałem się z sytuacją, gdzie fakt możliwości PK ludzie wykorzystywali nie tylko w celu odbicia spota. Tzw. "resowiec" w oczekiwaniu na reset z nudów, bądź w celu uprzykrzenia innym gry stał na wejściu do różnych lokacji, by zabijać każdego prócz osób ze swojej guildii (choć zdarzali się też tacy, dla których nieważnym było do jakiej guildii należą). Mało tego, co jakiś czas przechodzono się po każdym spocie, by zabijać każdego, kto na nim expił, bez względu na to, czy to był spot od 30rr, 10rr, 1rr, czy nawet dla początkowych graczy. Nie zabijał on w celu przejęcia spota, lecz chciał tylko utrudnić innym grę.

Jak uważasz, gracze wolą zabronione PK i AFK, żeby co jakiś czas, nawet co kilka godzin zaglądać, co się z ich postacią dzieje, bo dostaną wiadomość, czy może wolą dozwolone PK i AFK, gdzie muszą spoglądać co parę minut, a nawet sekund, jeśli jest ktoś natrętny? Widzisz, dozwolone PK i AFK wychodzi jeszcze gorzej dla gracza, który ma mniej czasu, niż zabronienie tego. Jestem pewien, że blisko 90% graczy, widząc sytuację, w której on jest tylko łatwą ofiarą dla innego gracza, poddany jest nieustannym zgonom po prostu rzuci grę, bo jaki jest sens co chwilę padać na ziemię, wstawać, iść na spota i tak w kółko?

Spotów będzie na tyle, że żadna guild nie będzie miała na tyle członków, by zająć je wszystkie, tym bardziej, że sytuacja o którym wspominasz ma miejsce raz na kilkanaście serwerów.

 

 

Pozdrawiam,

Wyjadacz - Damian

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...