Skocz do zawartości
  • Dołącz do społeczności!

    👋 Witaj na MPCForum!

    Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

    • Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

    👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

    Zarejestruj się teraz

Serwer Margonem


Almodtam

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jako, że ostatnio próbuję do wszystkiego napisać jakiś serwer, a gra Margonem zawiera się we wszystkim, to przedwczoraj zacząłem coś tam pisać.

Udało mi się póki co zakodzić:

  • wczytywanie
  • pojawianie się i znikanie innych graczy na mapie
  • płynne poruszanie się
  • zakładanie, zdejmowanie i przesuwanie przedmiotów

Tutaj filmik, który nie pokazuje co prawda interakcji z przedmiotami:

 

Bez wątpienia będę aktualizował ten temat.

Następny krok to wyrzucanie przedmiotów i przedmioty odnawialne.

Opublikowano

Wygląda to bardzo dobrze, zrobiłeś więcej w 3 dni niż ten cały KaszanaLubiZryć przez 10miesięcy :D Propsy dla Ciebie, rozwijaj to dalej, trzymam kciuki, że Ci się uda zrobić w pełni działający serwer :)

Opublikowano

Wygląda to bardzo dobrze, zrobiłeś więcej w 3 dni niż ten cały KaszanaLubiZryć przez 10miesięcy :D Propsy dla Ciebie, rozwijaj to dalej, trzymam kciuki, że Ci się uda zrobić w pełni działający serwer :)

ja tego nie robię.tylko admin więc mnie tu nie wymieniaj pałongu 

Opublikowano

Ty to robisz w oparciu o technologię Sockets, czy na CGI?

Request idzie do php, który jedynie przekierowuje go do serwera w C# działającego na innym porcie i zwraca response
Opublikowano

 

Wygląda to bardzo dobrze, zrobiłeś więcej w 3 dni niż ten cały KaszanaLubiZryć przez 10miesięcy :D Propsy dla Ciebie, rozwijaj to dalej, trzymam kciuki, że Ci się uda zrobić w pełni działający serwer :)

ja tego nie robię.tylko admin więc mnie tu nie wymieniaj pałongu 

 

Wiem, że tego nie robisz, tylko swój projekt masz, który ciągle stoi w miejsciu :)

Opublikowano

Ta i potem bawić się w Mono, żeby serwer C# odpalić pod Linuxem, są prostsze metody, od razu napisać serwer ala websocket wykorzystując html/php tak jak to ma oficjal, właśnie go stosuję w nowym serwerze do HeroZero, aczkolwiek mamy słaby serwer VPS i timingi są porównywalne z tymi z PHP'a, ale dopiero przy ponad 10k graczy ;)

Opublikowano

Ta i potem bawić się w Mono, żeby serwer C# odpalić pod Linuxem, są prostsze metody, od razu napisać serwer ala websocket wykorzystując html/php tak jak to ma oficjal, właśnie go stosuję w nowym serwerze do HeroZero, aczkolwiek mamy słaby serwer VPS i timingi są porównywalne z tymi z PHP'a, ale dopiero przy ponad 10k graczy ;)

HHVM/Node.js/Go   :D

784091427630431250239.png

Regulamin sygnatur

Opublikowano

@xSeremo

No np.

 

HHVM i GO nie znam, co do node.js ostatnio probowalem przepisac serwer do hz i kijowo zapytania sie robi mysql bo jest asynchronicznosc i wychodzily mi funkcje w funkcji chyba z 7, taka piramida sie robila.

 

To co pisalem w tamtym poscie to rozchodzilo mi sie o java.

Opublikowano

1. W obecnym stanie program działa pod Mono bez zarzutu.

2. Jakie zalety ma pisanie takiego serwera w innym języku niż C#?

3. Skąd założenie, że serwer musi stać na Linuxie?

4. O jakim podejściu 'ala websockets' mówisz i jaką to ma przewagę nad obecnym rozwiązaniem?

Opublikowano

1.w obecnym stanie poczekaj jak bd ci potrzeba czegos czego nie bedie miec mono pod Linuxem, no chyba ze jestes tak kasiasty zeby wydawac na serwerry Windows gdzie mozna pod Linuxem taniej i efektywniej.

2.Ma bo nie trzeba instalowac bibliotek, Mono, repozytoriow, aby uruchomic serwer no moze jave jak nie masz zainstalowanej, ale java jest juz przystosowana pod wieloma srodowiskami a projekt Mono nie, zobacz sb np. PerformanceCounter, sam kiedys pisalem w mono pod linuxa i zabraklo mi jednej funkcji ktorej zabraklo pod linuxem i dziekuje za wspolprace.

3.poniewaz jakbys nie wiedzial to windows lubi sie crashowac, dlaczego NASA stosuje Linuxy na swoich pokladach zamiast Windowsa ? Poniewaz gdyby sie taki Windows scrashiwal co czesto lubi robic to... chyba sam zrozumiesz.

4.albo przerabiasz terazniejszy kod margonem tak, aby dzialaly websockety , lub ala websocket czyli tak jak jest teraz czyli klient wysyla pakiety do serwer przez http co okreslony odstep czasu, serwer podtrzymuje klienta dopoki ten klient wysyla pakiety i taki serwer mozna napisac np. w java z biblioteka httpserver, nie pamietam ale z tego co widzialem to margonem samo ma podobne rozwiazanie, nie widze naglowka PHP ktoro zawiera wersje serwera, ale jest inny naglowek z wersja i nazwa silnika margonem.

Opublikowano

Dorobiłem niektóre statystyki przedmiotów oraz przedmioty z wioski startowej dla magów.


Następne będą NPC do zrobienia
Opublikowano

Powodzenia z projektem, tutaj przynajmniej jest co obserwować, jeżeli chodzi o progres.

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Jestem pod wrażeniem, że tyle dało się zrobić samemu i to jest margonem na nowym silniku. Tak właściwie to na czym polega największa trudność w skopiowaniu takiego margonem? Dodawanie map i przedmiotów to po prostu mozolna praca, którą mogą wykonać duże grupy osób (np. na stronach typu e-margo bazę przedmiotów dodają użytkownicy). Możliwość walki i jej algorytm będzie najtrudniejszą rzeczą? Czekam na dalsze postępy prac i mam nadzieję, że w przyszłości zainteresuje się więcej osób tym projektem. :)

Opublikowano
Dnia 6/18/2017 o 21:44, OminouS napisał:

Jestem pod wrażeniem, że tyle dało się zrobić samemu i to jest margonem na nowym silniku. Tak właściwie to na czym polega największa trudność w skopiowaniu takiego margonem? Dodawanie map i przedmiotów to po prostu mozolna praca, którą mogą wykonać duże grupy osób (np. na stronach typu e-margo bazę przedmiotów dodają użytkownicy). Możliwość walki i jej algorytm będzie najtrudniejszą rzeczą? Czekam na dalsze postępy prac i mam nadzieję, że w przyszłości zainteresuje się więcej osób tym projektem. :)

Trudność jest taka, że mało gram w tę grę i praktycznie nie znam jej mechaniki (chociażby nie mam pojęcia, kto ma pierwszeństwo ruchów podczas walki grupy osób). Od ostatniego update'a nie zajmowałem się serwerem, jedynie poprawiłem kilka błędów, dodałem drużyny i zacząłem walki.

Wakacje niebawem, to będę miał troszkę czasu i pewnie będę to jakoś kontynuował. I nie wiem, dlaczego wybiera się pisanie pod stary silnik, pod nowy jest łatwiej :o

Opublikowano
8 godzin temu, Almodtam napisał:

Trudność jest taka, że mało gram w tę grę i praktycznie nie znam jej mechaniki (chociażby nie mam pojęcia, kto ma pierwszeństwo ruchów podczas walki grupy osób). Od ostatniego update'a nie zajmowałem się serwerem, jedynie poprawiłem kilka błędów, dodałem drużyny i zacząłem walki.

Wakacje niebawem, to będę miał troszkę czasu i pewnie będę to jakoś kontynuował. I nie wiem, dlaczego wybiera się pisanie pod stary silnik, pod nowy jest łatwiej :O

Pod stary silnik jest 99.9% ze mu nic nie zrobia a pod nowy to z pewnoscia za prawa autorskie pozew pojdzie oraz za wyzodzenie strat finansowych. Obecnie metin2 rozpoczal walke i usuwa filmy z yt.

 

Osoba ktora udostepnila kod zrodlowy metin2 chyba nie musza mowic co tej osobie sie stalo kazdy o tym dobrze wie.pozatym firma garmory ma prawo do pozwania i zlamanua praw wszystkich mieszkancow polski i zapewne europy z reszta niewiem jak jest.troche poczytalem o prawie spoko nawet.

Lepiej napisz swoja gierke wez jakiegos grafika bo to tylko marnowanie czasu.co zrobisz jak cie pozwa? I dostaniesz 5 lat lub 5.9mld kary? Juz tworcy za bota do blizarda musza tyle zaplacic a nie za priv server tylko za glupiego bota hehe.

 

Ps:dlaczego nie robicie tego razem? Jezeli byscie polaczyli sile by szybciej powstal silnik.i pewnie on zna algorytm bo juz walke i bonusy co lv po dodawal.

Opublikowano
Dnia 23.06.2017 o 06:35, KaszanaLubiZryć napisał:

Pod stary silnik jest 99.9% ze mu nic nie zrobia a pod nowy to z pewnoscia za prawa autorskie pozew pojdzie oraz za wyzodzenie strat finansowych. Obecnie metin2 rozpoczal walke i usuwa filmy z yt.

 

Osoba ktora udostepnila kod zrodlowy metin2 chyba nie musza mowic co tej osobie sie stalo kazdy o tym dobrze wie.pozatym firma garmory ma prawo do pozwania i zlamanua praw wszystkich mieszkancow polski i zapewne europy z reszta niewiem jak jest.troche poczytalem o prawie spoko nawet.

Lepiej napisz swoja gierke wez jakiegos grafika bo to tylko marnowanie czasu.co zrobisz jak cie pozwa? I dostaniesz 5 lat lub 5.9mld kary? Juz tworcy za bota do blizarda musza tyle zaplacic a nie za priv server tylko za glupiego bota hehe.

 

Ps:dlaczego nie robicie tego razem? Jezeli byscie polaczyli sile by szybciej powstal silnik.i pewnie on zna algorytm bo juz walke i bonusy co lv po dodawal.

Jak już to stary silnik był pisany w PHP (i to było dobre 6 lat temu). Obecnie silnik jest pisany w c++, ale to tak na marginesie.

Silnik pisze sam więc Garmory nic nie może mu zrobić. Problem byłby dopiero gdyby postawił typowy serwer do margo. Nie może skopiować NICZEGO co było/jest używane przez Garmory (Wyjątek stanowią grafiki, które zaczerpnęli z RPGMakera). Swoją drogą zabawny jesteś, najpierw mu odradzasz pisanie silnika pod Margonem, a później sugerujesz, żeby z kimś innym zaczął tworzyć wspólnie.

Ponadto jakie 5 lat i 5.9mld kary? Jak już to najpierw kazano by mu zamknąć serwer, a dopiero gdyby to nie przyniosłoby rezulatu, to skierowali by sprawę do sądu, gdzie by dostał co najwyżej karę grzywny i nakaz zamknięcia serwera

Opublikowano

Ten Kaszana to taki troll na moje oko, pisze rzeczy wyssane z palca, co mu się żywnie podoba. Wiele rzeczy z tego nie ma sensu. I to w większości tematów.

Opublikowano
14 godzin temu, Adzik napisał:

Jak już to stary silnik był pisany w PHP (i to było dobre 6 lat temu). Obecnie silnik jest pisany w c++, ale to tak na marginesie.

Silnik pisze sam więc Garmory nic nie może mu zrobić. Problem byłby dopiero gdyby postawił typowy serwer do margo. Nie może skopiować NICZEGO co było/jest używane przez Garmory (Wyjątek stanowią grafiki, które zaczerpnęli z RPGMakera). Swoją drogą zabawny jesteś, najpierw mu odradzasz pisanie silnika pod Margonem, a później sugerujesz, żeby z kimś innym zaczął tworzyć wspólnie.

Ponadto jakie 5 lat i 5.9mld kary? Jak już to najpierw kazano by mu zamknąć serwer, a dopiero gdyby to nie przyniosłoby rezulatu, to skierowali by sprawę do sądu, gdzie by dostał co najwyżej karę grzywny i nakaz zamknięcia serwera

Może przegapiłem ale tu jeden z kar które bilzzard wygrał 

To jest ukryta treść, proszę

 

Tak czy inaczej garmory jak odpali lub udostępni może zarządac kary za wyrządzenia szkód finanfinansowych oraz atak na firmę  ( bo udostępniając to tak jakby firma swój produkt sprzedawała np buty Adidas po 550zl a ktoś inny oddawał je za darmo).

 

Wątpię żeby było tak miło i napisali predzprędzej jedną sprawę do sądu.pewnie czekają żeby się na chować kasy bo obecnie nawet jeżeli by się przyjebali z karą to dużo by nie wygrali. Poczekają aż powstanie serwer np lub co udostępni ją na ich miejscu bym tak zrobił bo potem można parę osób pociągnąć i sporo zarobić. A thinker na emeryturze to bądźcie pewni ze że on ma dużo czasu na latanie po sądach :)

 

Pisze co wiem forum po to jest żeby każdy swoje zdanie wyraził xD

 

A tak grę jeżeli ktoś widział gdzieś coś o zdjetzajętych prywatnych serwerach do gry to dajcie link bo ja nigdy czegoś takiego nie widziałem.ale to przeważnie nie polskie gry.pozatym to też tak jakby praca dla bezrobotnych

Ja mu tyko doradzam bo on i tamten drugi to samo będą to skrobskrobac  przez 1000 lat a chujachuja zrobią.niech wrzuca np github i nie każdy pomaga przez pull requestt inaczej wy gowno   a tematy tylko do nabijanie postów.ten myślałem że coś zrobi ale po tym tempie to jeden chuj warty jak ten drugi idźcie ogory kiszic bo do tego się nadajecie nie zarobicie w tym tempie na chleb powszechny i zdechniecie z głodu lub wyzerajac resztki z koszy

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...