Skocz do zawartości
  • Dołącz do społeczności!

    👋 Witaj na MPCForum!

    Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

    • Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

    👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

    Zarejestruj się teraz

MargoJ - Plany otwartego i w pełni dostosowywalnego serwera margonem


KrekBuk

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostatnio w tym dziale pojawił się ten temat który z przyczyn nieznanych wylądował w koszu (projekt został porzucony?). W związku z tym postanowiłem że sam upublicznię swój projekt który piszę w wolnych chwiliach od jakiegoś już czasu.

 

Czym jest MargoJ?

MargoJ jest otwartą (open-source) implementacją serwera Margonem napisaną w

To jest ukryta treść, proszę
, zgodną w 100% z aktualnym protokołem oficjalnego klienta gry od Garmory.

MargoJ jest w pełni dostosowywalne dzięki oficjalnemu edytorowi, w założeniu będzie dawał on możliwość tworzenia własnych map i przedmiotów, potworów, npctów, sklepów etc.

 

Linki

Podkreślam że stopień ukończenia serwera to aktualnie jakieś 10-15% więc nie nadaje się on jeszcze do gry.

Screenshoty z aktualnym postępem prac

Podstawowe chodzenie po mapie, działające kolizje. 

 

z5T2xHY.png

Wsparcie map o maksymalnych rozmiarach 128 na 128 kratek

 

CoqPgda.png

Podstawowy chat:

 

iDQ56nA.png

Implementacja ekipunku, możliwośc przenoszenia przedmiotów, toreb, zakładania ekwipunku, a także liczenie podstawowych statystyk z przedmiotów.

 

aIiCzxt.png

JmTOvpx.png

 

Oraz edytor

 

Q4DluoX.png

TGuTa0c.png

VSMK0OC.png

E3btCoY.png

 

 

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Fajnie ze udostepniles, ale patrzac to nie pobierasz danych z bazy? Liczysz na pomoc od strony forum?

Dlaczego kotlin bo najprosciej bylo sciagnac compiler?

 

I jezyk programowania tak chujowy wybralesz ze watpie ze ktos to cos ci pomoze.

 

I wyglada na to ze pan @Almodtam posiada multikonto :) @KrekBuk

 

Zapraszam do sprawdzenia tego pana:

@Lord Makin @PGS

Jak macie mozliwosc powinniscie miec w logach jego ip i jego lokalizacje z ostatnich logowan no chyba ze tak dobrej wersji logow niemacie

 

A po drugie juz reportuje do garmory sp.z.o.o zobaczymy co ci zrobia ;) obstawiam sad polowy.bo w tej chwili ich narazilesz.narazasz na straty finansowe.

Opublikowano

Ja cię kaszana też zgłosiłem i wszystkie twoje multi konta, myślisz debilu że ludzie nie wiedzą, że to twoje multi kretynie?

Opublikowano

@KaszanaLubiZryć

Ewidentnie jesteś dzieckiem, które jest zazdrosne, że inni robią lepsze projekty od tego Twojego niby-działającego serwerka. Jak Ty możesz straszyć kogokolwiek sądem, skoro nie masz najmniejszego pojęcia o działaniu prawa w tym zakresie? (protip: jeśli nie używasz leaked plików to nie ma naruszenia praw, emulation =/= copyright violation)

Nie mówi się 'język programowania jest chujowy' tylko 'nie znam tego języka'. Jak ktoś go umie, lubi i go wybrał to co Ci do tego? Zamiast krytykować wybór języka zajmij się tym swoim pehapem, gdzie każde przejście kratki robi z 500 requestów do bazy danych.

Żadnego multikonta nie posiadam. To, że ktoś postanowił pisać serwer to od razu oznacza, że moje multikonto? Ciekawe (acz wadliwe) rozumowanie.

@KrekBuk

Życzę powodzenia w projekcie. Mój został wyrzucony do kosza, bo szczerze odechciało mi się nad nim pracować, gdy zobaczyłem takie zawistne dzieci jak Kaszana. Poza tym mam obecnie na głowie inne projekty, ważniejsze i bardziej dochodowe.

Opublikowano
3 godziny temu, mrkacperek napisał:

 

Nie żeby coś, ale wiesz, że serwer sam pobiera pliki ze serwerów firmy Garmory sp.z.o.o.?
Czyli faktycznie wszystko się dzieje u Ciebie, i faktycznie to Ty mógłbyś dostać pozew ¯\_(ツ)_/¯
Pominę fakt, że @KrekBuk nie ma nic wspólnego z @Almodtam, a wszystko jest legalne, z tego względu, że repozytorium MargoJ nie zawiera żadnych plików gry, więc założenie DMCA na repo nie jest możliwe.

@KrekBukto nie jest mulciak niejakiego @Almodtam. Administracja może sprawdzić, werdykt będzie negatywny.

Spoko, to, że nie umiesz w tym języku pisać i nawet nie rozumiesz jego idei, nie oznacza, że on jest "chujowy", jak to ładnie ująłeś. Kotlin jest językiem dość nowym, nowatorskim, jak i popularnym (używają go bardzo wielke firmy, m.in.

To jest ukryta treść, proszę
[która notabene stworzyła ten język]).

Co do samego serwera - kod na bardzo dobrym poziomie, napisany w dość ciekawy i przystępny sposób. Gratuluję dotychczasowego sukcesu stworzenia serwera do raka, jakim jest client Margonem oraz życzę dalszych sukcesów. Dasz radę Grzegorzu!

Nawet nie bede komentowal bo wymyslasz nie znane rzeczy 

3 godziny temu, Almodtam napisał:

@KaszanaLubiZryć

Ewidentnie jesteś dzieckiem, które jest zazdrosne, że inni robią lepsze projekty od tego Twojego niby-działającego serwerka. Jak Ty możesz straszyć kogokolwiek sądem, skoro nie masz najmniejszego pojęcia o działaniu prawa w tym zakresie? (protip: jeśli nie używasz leaked plików to nie ma naruszenia praw, emulation =/= copyright violation)

Nie mówi się 'język programowania jest chujowy' tylko 'nie znam tego języka'. Jak ktoś go umie, lubi i go wybrał to co Ci do tego? Zamiast krytykować wybór języka zajmij się tym swoim pehapem, gdzie każde przejście kratki robi z 500 requestów do bazy danych.

Żadnego multikonta nie posiadam. To, że ktoś postanowił pisać serwer to od razu oznacza, że moje multikonto? Ciekawe (acz wadliwe) rozumowanie.

@KrekBuk

Życzę powodzenia w projekcie. Mój został wyrzucony do kosza, bo szczerze odechciało mi się nad nim pracować, gdy zobaczyłem takie zawistne dzieci jak Kaszana. Poza tym mam obecnie na głowie inne projekty, ważniejsze i bardziej dochodowe.

1.ja zadnego silnika nie pisalem i nie pisze bo robie serwer do metka.

2.zeby silnik napisac wystarczy get i ouput zrobic 3minuty roboty.

3.dopiero jak ktos odpalil i pokazal w jaki sposob to zrobic wtedy zaczeliscie spamic tymi projektami.

 

Pierwszy byl @Norbisf.pl potem @Angel Of Death™ i potem @Almodtam i teraz ty.

 

Przez tyle lat nikt nie zrobil bo nie wiedzial jak.dopiero jak ktos pokazal to znalezli sie spece od programowania.ale to zostawie bez komentarza.ale co sie dziwic polak potrafi ! 

Wracajac do praw.moga go pozwac troche przeczytaj prawo a potem sie madrkuj bo gowno wiesz a sie udzielasz. @Angel Of Death™ nie pozwali bo wiedzieli ze nic z tego i tak nie wyjdzie. Ale jak ktos publikuje pliki to jest roznica bo kazdy do nich ma dostep i moze uzywac.poczytaj ile kary za blizard bot placili i popatrz tez.jezeli tworca chce to za to ze go obrazisz lub umiescisz gdzie nie trzeba link jego gry moze cie pozwac.

 

@PGS ten @Revizor mnie obraza "flamewar" powinnien dostac bana troll 

@Marchwj patrz co tu sie odpierdala

@Calme

@Lord Makin co tu sie dzieje?

 

Zycze powodzenia,mam nadzieje ze duzo serwerow wyjdzie na kiedy planujesz to skonczyc?

Przydaloby sie to repozytorium rozucic po forach wtedy znajda sie chetni do pomocy i szybciej skonczys

Opublikowano

 

@KaszanaLubiZryć

Nie wprowadzaj tego człowieku w błąd pod człowieku. Zakładasz jakieś multikonta, bo boisz się, że do sądu pismo dostaniesz.

Angel of death to twoje multi kretynie, każdy o tym wie... I to ty robisz ten "serwerek" 

Aż mi się śmiać chcę jak piszesz na forum, że Angel of death to inna osoba, to Ty nią jesteś nędzny pajacu...

Opublikowano
53 minuty temu, KaszanaLubiZryć napisał:

3.dopiero jak ktos odpalil i pokazal w jaki sposob to zrobic wtedy zaczeliscie spamic tymi projektami.

[...]

Przez tyle lat nikt nie zrobil bo nie wiedzial jak.dopiero jak ktos pokazal to znalezli sie spece od programowania.ale to zostawie bez komentarza.ale co sie dziwic polak potrafi ! 

Odpowiem tylko na to gdyż niestety wydaje mi się że nie zrozumiałem wieszośći twoje posta oraz nie znam większości wymienionych w nim osób.

Nie widziałem jeszcze projektu serwera który miałby działać na nowym silniku, ale to może być wina tego żeie przeglądam tego forum zbyt często. Wszystkie publiczne projekty jakie widziałem działały na starym silniku z oldmargonem.pl. 

Głównym powodem dla którego robie ten silnik teraz jest to, że dopiero w tym roku zacząłem grać w margonem i stwierdziłem że fajnie by było spróbować swoich umiejętności i napisać serwer do tej gry aby ludzie mogli tworzyć własne światy (to co oferuje Garmory pod nazwą "światów prywatnych" wygląda bardziej na nieśmieszy żart niż na poważna oferte).

Pisanie MargoJ zacząłem więc na początku tego roku, początkowo miał być on w javie. Dokładna data widoczna na screenie.

ev2eIaF.png

Ale po około miesiacu postanowiłem dla wygody przepisać projekt na Kotlina, lecz w związku z nieubłaganie zbliżajacym się końcem roku szkolnego zmuszony byłem zawiesić projekt aby skupić się na nauce i kontynuowałem go od początku wakacji.

Planowałem udostępnić go na MPC trochę wcześniej, ale stwierdziłem że mam zbyt mało aby cokolwiek pokazywać, a także w tym czasie@Almodtamrozwijał swój serwer, więc nie był to najlepszy czas na kolejny tego typuprojekt. Gdy projekt Almodtama został usunięty stwierdziłem że pokaże MargoJ na MPC aby ludzie wiedzieli że ciągle jest rozwijany jakiś projekt serwera.

Opublikowano

Fajnie to wygląda, i spoko że na nowym silniku gry. Myślę że największy sukces będzie, gdy można będzie już coś pograć na takim serwerze, nawet dla zabawy. Powodzenia.

Opublikowano

@KaszanaLubiZryć

Ty się znasz na prawie tak samo jak ja na fizyce jądrowej. Udostępnienie plików serwerowych, a postawienie prywatnego serwera to są dwa światy. Jeżeli ktoś od zera piszę silnik do byle jakiej gry, nie może być sądzony, gdyż jest to jego praca. Dopiero w momencie, gdy taka osoba otworzy prywatny serwer, który będzie zawierać grafiki, czy też fabułę z "macierzystej" gry może zostać posądzony o naruszenie własności intelektualnej.

Dodatkowo, cały czas posługujesz się argumentem w stylu "Blizard pozwał twórcę bota". Nawet nie wiesz o co tam dokładnie poszło xDDD

 

A wracając do tematu, bo tutaj jestem ciekaw jak wygląda sytuacja gdy na serwerze będzie dużo osób? Jak wiadomo, za starych czasów, gdy margonem było obsługiwane przez silnik napisany w PHP, serwer nie dawał rady ogarnąć tego wszystkiego. Wiem, że w obecnej chwili za wcześnie na tego typu testy, ale chodzi mi o to, czy kotlin będzie w ogóle w stanie sobie poradzić z tym.

Opublikowano
3 godziny temu, Adzik napisał:

A wracając do tematu, bo tutaj jestem ciekaw jak wygląda sytuacja gdy na serwerze będzie dużo osób? Jak wiadomo, za starych czasów, gdy margonem było obsługiwane przez silnik napisany w PHP, serwer nie dawał rady ogarnąć tego wszystkiego. Wiem, że w obecnej chwili za wcześnie na tego typu testy, ale chodzi mi o to, czy kotlin będzie w ogóle w stanie sobie poradzić z tym.

Jeżeli chodzi o język to Kotlin jest kompilowany do bytecodu Javy więc ich prędkośc jest porównywanla i oba wypadają

To jest ukryta treść, proszę
, a sam PHP (przynajmniej starsze jego wersje na których pisany był stary silnik) niezbyt nadaje się do gier real-time.

Pomijając język, większą role odgrywa implementacja czyli czy będę w stanie napisać ten serwer w taki sposób aby poradził sobie z duża ilością graczy. Na takie testy jest oczywiście, jak wspomniałeś, jest wiele za wcześnie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
6 godzin temu, Revizor napisał:

Jak idą prace nad serwerem?

Postęp prac można śledzić na githubie, aktualnie mam kilkudniową przerwę związaną z remontem w domu.

Opublikowano
14 godzin temu, KrekBuk napisał:

Postęp prac można śledzić na githubie, aktualnie mam kilkudniową przerwę związaną z remontem w domu.

Hehe, zrób live'a niczym @DanielMagical

@AntyBlezur

Jedyny, działający (oprócz margonem.pl) silnik!

Podczas testów wszystko wypadało bezbłędnie.

Jedynym minusem localhosta, jest sprawdzanie (listenera bodajże) ze strony www.

Opublikowano

Po prostu wow. Podziwiam za chęci i umiejętności... nareszcie ktoś tego dokonał (nie wspomnę tutaj o innych projektach gdzie dało się przejśc 1/2 kratki i trzeba było resetować. Daj jeszcze filmik lub instrukcję co jak używać bo nie każdy jest na tyle kumaty/obeznany (ja też nie, nie ukrywam tego). Ogólnie propsy, mam nadzieję, że nie porzucisz projektu i dalej go rozwijasz. Trzymam kciuki.

Opublikowano
Dnia 24.07.2017 o 08:56, KaszanaLubiZryć napisał:

Dlaczego kotlin bo najprosciej bylo sciagnac compiler?

 

I jezyk programowania tak chujowy wybralesz ze watpie ze ktos to cos ci pomoze.

Dobrze się uśmiałem. :D Chyba za bardzo nie wiesz co piszesz. Za Kotlinem stoją JetBrains co już samo w sobie mówi dużo. Po drugie jak by był ciulowy to by google go nie promowało jako dobra alternatywa pod androida. Z moich doświadczeń jest dużo wygodniejszy i przyjemniejszy od Java no i oczywiście działa na JVM.

 

Co do projektu to się nie wypowiem, co do technologi to dobry wybór. Trzeba iść z duchem czasu i wybierać technologie odpowiednie pod projekt.

 

Jeszcze dodam od siebie, że programistom nie robi różnicy w czym się pisze. Kwestia dostosowania. 

Opublikowano
2 godziny temu, marian42 napisał:

Daj instrukcje jak to odpalić :(

Serwer odpalasz z folderu serwer i pliku start.bat.

Potem w przegladarce wpisujesz ip z cmd. I tyle.

Mapy, przedmioty itd. juz musisz sam obczaic bo jest tam sporo opcji, a mi sie nie chce tlumaczyc wszystkiego co i jak.

Opublikowano
6 godzin temu, marian42 napisał:

Daj instrukcje jak to odpalić :(

 

3 godziny temu, qiuas napisał:

Serwer odpalasz z folderu serwer i pliku start.bat.

gdy wszystko załaduje wejdź w przeglądarkę i wpisz

To jest ukryta treść, proszę

jak załaduje ci się okno gry klikasz wygeneruj id i już.

Obecnie jednak jak napisane, niewiele rzeczy działa np brak mobów czy też przedmiotów do podnoszenia.

Ale to można dodać. Chodzenie jest dość niestabilne jeszcze, ale wierzę że da się to poprawić.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...