Skocz do zawartości
  • Dołącz do społeczności!

    👋 Witaj na MPCForum!

    Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

    • Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

    👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

    Zarejestruj się teraz

Jak zrobić mapę w CS:GO?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jest to mój pierwszy poradnik i nie wiem czy taki już był ale w tym poradniku pokaże wam jak zrobić mape do CSGO (Aim) (Przepraszam za "brzydko" zrobione zdjęcia i zedytowane*

Pierwsze wchodzimy w steam najeżdżamy na "Biblioteka" i klikamy "Narzędzia"

59ec9a5b4ce0e_Beznazwy.png.f4e4982afd506

Następnie wyszukujemy tam "Counter Strike Global Offensive - SDK"

i instalujemy.

Potem włączamy to i wyskoczy nam takie okienko:

9bbbbe184f2470b7196451ebdba45d7d.png.330

Klikamy "Hammer World Editor"

wyskoczy nam:

5e11b1a710ea02df2979aa348b2f1fac.thumb.p

By stworzyć nową mapę klikamy "File" potem "New"

eh.png.6191efff3b99a63b0a0358b32c043fb1.

Pojawi nam się:

rfef.thumb.png.d1fda74cb352a25bf403dee8d

Prawy górny róg będzie nam pisało "camera" klikamy i wybieramy "3D Textured"

Teraz troche info:

To okienko całe czarne to jest kamera 3D bo ustawilismy i ona nam będzie służyć jako podgląd mapy,

Aby się poruszać po tym czarnym okienku używamy "W A S D , Strzałki"

po prawej tego czarnego okienka mamy kratkowane okienko jest to mapa od góry ale 2D i to samo te 2 okienka kratkowane są od boków

by oddalić sobie to okienko jeździmy kółkiem na środku myszy

Jak widać po prawej stronie mamy:

prawy.png

My się będziemy tylko interesować takim "Siwym" klockiem, czerwoną strzałką i tym "Pionkiem* oraz tym klockiem z różnymi "teksturami""

ok, klikamy na ten "siwy" klocek i na kratce której widzimy z góry przytrzymujemy LPM i robimy kwadrat np. 1500x1500 taki normalny na mapę Aim

Jak zrobiliśmy ten kwadrat klikamy "enter" i zrobi nam się takie coś:

graf.png

1/4 - 2/4 poradnika za nami.

Teraz by zmienić teksture tego trzeba kliknąć:

klik.png

Wyskoczy nam:

wyts.png

Klikamy "Browse..."

Pojawi nam się:

festgew.png

Mamy takie coś jak "Filter:" wpisujemy tam np. floor, ja wpisałem sand i wybrałem byle które (by wybrac wpisujemy np. floor i nie klikamy enter! szukamy naszej tekstury i dwa razy na nią naciskamy LPM po wybraniu naciskamy "Apply" i już się zmieniła tekstura!

Teraz zrobimy SkyBox'a

Robimy kwadracik raz większy od naszej podłogi i żeby zmienić jego teksturę na SkyBox nie wpisujemy SkyBox tylko "tools" i zjezdzamy na dol i szukamy "SkyBox" UWAGA NIE "SkyBox 2D" !

skybox.png

Teraz by "powiększyć" naszego skyboxa w górę i dół wybieramy tą czerwoną strzałkę i na naszym ekranie 3D z widoku gracza klikamy na tego skyboxa potem na tych kwadracikach z kratkami na dole raz klikamy na tego skyboxa i go wydłużamy w górę i dół:

Zobacz 

To jest ukryta treść, proszę
 <<< Kliknij

ok teraz jak kamerą 3D wjedziemy do środka naszej mapy to zobaczymy że w środku nie ma naszego SkyBox'a tylko jest czarne a więc robimy tak:

Klikamy na nasz SkyBox (oczywiście mając tą czerwoną strzałkę) i klikamy "Tools > Make Hollow"

jyujhtrhte.png

wyskoczy nam:

hammer.png

klikamy "OK"

i jak widać zrobiły nam się ściany po drugiej stronie

Teraz zrobimy ściany:

Klikamy na ten "siwy" klocek i na okienku kratkowanym co widzimy z góry robimy takie ściany jak nasza podłoga (w długości)

zrobi nam się takie coś: (Nie zawsze)

takie.png

Klikamy enter i bierzemy tą czerwoną strzałkę, klikamy na tą ścianę i na okienku kratkowanym w prawym dolnym rogu zmniejszamy/powiększamy ściane jak chcemy (Jak zmienić teksture nie będe już pokazywał bo jak czytałeś to wiesz jak)

Jak skończyłeś robić ściany to 3/4 poradnika za nami!

Teraz zrobimy Spawn, Bronie i Prop'y

Okeeey. Zróbmy spawn klikamy na ten "pionek" i na okienku 3D gdzie chcemy zrobić spawn tam klikamy i jak widać pojawił nam się TT by go obrócić bierzemy czerwoną strzałkę i klikamy na niego potem na okienku kratkowanym z widokiem z góry dwa razy klikamy na tego TT (będzie jako takie Czerwono-żółte paski i jako "Box 3D" i pojawią nam się takie kółeczka najeżdżamy na nie i możemy obracać! ok ale czekaj jak zrobić spawn CT?! a więc klikamy drugi raz tym pionkiem gdzie chcemy spawn CT, bierzemy strzałkę naćiskamy na tego TT który ma być CT i klikamy " ALT + Enter " pojawi nam się:

pojawi.png

tam gdzie pisze "Class:"

Wpisujemy "info_player_counterterrorist"

klikamy enter lub "Zastosuj" i już mamy spawn CT!

Teraz zrobimy bronie!

Bierzemy ten pionek i klikamy gdzie chcemy mieć broń pojawi nam się TT zaznaczy go strzałką i oczywiscie alt + enter i wpisujemy w "Class:" "weapon_bron" i tyle!

teraz zrobimy Prop'y! znowu robimy pionek i znów TT alt + enter i wpisujemy tam "prop_dynamic" klikamy Enter i pojawi nam się:

prop.png

mamy tam takie coś jak "World Model" klikamy to dwa razy i wyskoczy nam:

model.png

w "Filter" wpisujemy co chcemy jak znajdziemy co chcemy klikamy na to dwa razy potem Enter i gotowe!

Nasza pierwsza mapa ukończona!

INFORMACJE PARAFIALNE:

1: Jest to mój pierwszy poradnik więc prosze o dobrą ocenę i polubienie tego jeśli pomogłem!

2: Przepraszam za duży poradnik ale próbowałem zrobić tak aby każdy dał rade zrozumieć!

3: Poradnik wzorowany na: 

To jest ukryta treść, proszę

4: Jak ktoś ma problemy pisać na PW lub Komentarz pomogę albo inni!

KONIEC!

Jeste pomocny ( ͡° ͜ʖ ͡° )

ale nie zawsze ( ͡° ͜ʖ ͡° )

  • ToshiKatsu zmienił(a) tytuł na [Poradnik] Jak zrobić mapę w CS:GO
Opublikowano

Przydatny i jak najbardziej przejrzysty, tylko nie wiem jak poradzą sobie nowe osoby :D

Leci + za chęci !

  • 3 tygodnie później...
  • ToshiKatsu zmienił(a) tytuł na Jak zrobić mapę w CS:GO?
  • 1 rok później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...