Skocz do zawartości
  • Dołącz do społeczności!

    👋 Witaj na MPCForum!

    Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

    • Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

    👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

    Zarejestruj się teraz

Optifine, resource pack, Shadery - Jak to wszystko zainstalować?


pp3623

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Serdecznie witam w poradniku jak zainstalować Optifine, Texture pack (resource pack) oraz Shadery

 

Pewnie gdzieś znajduję się podobny poradnik jednak ze względu na moją twórczość (Tworzenie własnych paczek tekstur) postanowiłem połączyć wszystkie trzy opcje w jednym poradniku.

 

Optifine

 

Na sam początek wchodzimy na 

To jest ukryta treść, proszę
 , wybieramy określoną wersje i klikamy Download

 

screenshot_20181104_153408.png

 

Pobrany plik jest instalatorem Optifine na naszym komputerze dlatego po uruchomieniu go otrzymamy o to takie okno 

 

screenshot_20181104_153709.png

 

Jak pewnie się domyślasz klikamy Install (Raczej nie jest polecane zmienianie ścieżki instalacyjnej, Chyba ze nasz Minecraft znajduję się w innym miejscu jak standardowo)

 

Po udanej instalacji możemy przejść do samego klienta aby uruchomić grę przez Optifine (Standardowo Optifine już jest ustawiony w kliencie a więc nie musimy nic zmieniac) klikamy PLAY :) 

 

screenshot_20181007_213753.png

 

ResourcePack (Texture Pack)

 

Zacznijmy może co to jest TexturePack? Co on wprowadza do rozgrywki? Za jego pomocą możemy zmieniać skórki (Wygląd):

- bloków

- przedmiotów

Oraz zmiana "Bazowych" rzeczy w kliencie takich jak (Za to odpowiada już Resource Pack) :

- Dźwięk

- Tło okna wejścia (Menu)

- Napisy końcowe

- Obrazy

I wiele więcej :) 

 

Przechodząc do instalacji

 

Klikamy przycisk Windows (Na klawiaturze, lub na pulpicie w lewym dolnym rogu ekranu)

 

screenshot_20181104_154831.png

 

i w pasku wyszukiwania wbijamy %appdata% i przechodzimy do pliku " .minecraft "

 

screenshot_20181104_155034.png

 

Po otwarciu tego pliku otrzymujemy foldery odpowiadające za cały klient Minecraft. Poszukujemy folderu "ResourcePack"

 

screenshot_20181104_155054.png

 

I w tym właśnie pliku kopiujemy, wklejamy nasz plik z "ResourcePack"

 

Uwaga!!! Nasz plik teksturami (ten który wrzucamy do ResourcePack) MUSI mieć rozszerzenie .ZIP inaczej klient do nie odnajdzie! (Opcjonalnie podczas prac nad naszymi teksturami można rozpakować plik .Zip i klient nadal go widzi, Wtedy podczas zmiany w pliku tekstur nie musimy "Restartować" klienta)

 

Jeżeli nasza instalacja przeszła pomyślnie uruchamiamy nowe teksturki :D

 

W samym menu klikamy Opcje (Options)

2018-10-07_21.43.48.png

Po czym (Już w menu Opcji) otwieramy Paczki zasobów I tam przesuwamy nasz plik tekstur na prawa stronę (Obowiązkowo na samą górę)

 

2018-10-07_21.44.09.png

 

 

Shadery

 

Co to są shadery? Co one wnoszą do rozgrywki? : 

- Są odpowiedzialne za lepsze cieniowanie i oświetlenie w samej rozgrywce

- Nie które z nich odpowiadają za odbicia lustrzane w wodzie, Realistyczne rozmycia obrazu czy też zmiany kolorów

- Ogólnie poprawiają "Obraz" samej rozgrywki

Na sam koniec poradnika wrzucę parę screenów Odnośnie zmian świata gry z shaderami jak i z nowym resource pack

 

Miejmy jednak na uwadze fakt że nie każdy sprzęt odpali każde shadery (Są różne wersje shaderów zależne od możliwości naszego sprzętu)

 

Jak zainstalować shadery?

 

Ponownie chodzimy do .minecraft (Jak? Popatrz na sekcje ResorucePack)

Bez tytułu.png

 

Jednak w tym wypadku wybieramy shaderpacks i tam właśnie wrzucamy nasz plik z shaderami

 

Odpalamy grę, przechodzimy do opcji (Tak jak w sekcji ResourcePack) oraz wybieramy "Ustawienia graficzne" (Video Options)

2018-10-07_21.44.03.png

 

Następnie klikamy "Shadery..."

 

Bez tytułu.png

 

Tutaj już klikamy określoną nazwę shaderów które chcemy uruchomić (Tutaj niestety brak screena)

 

Na tym kończymy ten jakże długi poradnik. Tak jak obiecałem tutaj wrzucam efekty Shaderów oraz Resourcepack

 

Efekt otrzymany po uruchomieniu jednego z Shaderów 

496181-landscape-Minecraft-shaders-748x421.jpg

 

Efekt otrzymany po uruchomieniu jednego z ResourcePack

2014-10-04_2027188199918.jpg

 

Dzięki za przeczytanie poradnika :) 

335414.gif

  • Biter. zmienił(a) tytuł na Optifine, resource pack, Shadery - Jak to wszystko zainstalować?
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Bardzo dobry poradnik. Wielkim plusem jest to, że są w nim opisane trzy rzeczy razem. Czytając Twoje poradniki mam wrażenie, że masz bardzo dobry przekaz i piszesz w miarę prostym językiem, co ułatwia dotarcie do odbiorców.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...