Skocz do zawartości
  • Dołącz do społeczności!

    👋 Witaj na MPCForum!

    Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

    • Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

    👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

    Zarejestruj się teraz

awp Dla Początkujących


sk8ter

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

AWP jest trudną bronią do opanowania. Postanowiłem w tym poradniku opisać strzelanie z tej broni.

Opiszę tutaj większość podstaw, szczególnie przydatnych dla początkujących :)

 

AWP

Dostępność: Terroryści i Anty-Terroryści

Cena: 4750$

Magazynek: 10 naboji

 

Często widzę, że ludzie strzelając z AWP dają podwójny zoom. Ja tego zdecydowanie odradzam.

Mówię to dlatego, że nawet mi jest trudno trafić z AWP na podwójnym zoomie.

Używajcie więc tylko wtedy, gdy

 

Z powodu, że AWP nie jest bronią automatyczną, trzeba dobrze celować. Jak zobaczysz przeciwnika, a on Ciebie nie,

to po co od razu strzelać? Nie lepiej przyłożyć się do strzału, i wreszcie widząc, że napewno trafisz, oddać strzała?

No właśnie, lepiej. Szczególnie dlatego, że to zajmuje nie całe 2 sekundy [w moim przypadku]

Jak nie trafisz to prawdopodobnie przeciwnik usłyszy strzał i sam wiesz co dalej.

 

AWP najlepiej kupować w trzeciej-czwartej rundzie, nie wydając kasy przez poprzednie rundy na inne bronie.

Przez te rundy zalecane jest kupić tylko naboje do pistoletu i zbierać na bardziej sensowną broń.

 

Najlepszym sposobem na walkę z AWP jest tzw. kampienie. Polega to na zwykłym siedzeniu w jakimś trudno widocznym miejscu dla innych

i z tamtąd oddawać strzały. Jeżeli decydujesz się na tzw. rush, czyli wchodzenie za resp przeciwnika, wyposaż się w deagle i granat HE.

Niestety idioci, H@ serwerów, czasami BANUJĄ za takie coś jak kampienie, czy rush. Każdy sposób walki jest jak dla mnie

dobry, ale na dobrym TP się z czymś takim raczej nie spotkacie. Najczęściej takie rzeczy są na serwerach typu "CoD Mod", czy "Diablo Mod"

Więc zanim zdecydujecie się na rush i kampienie, zajrzyjcie w regulamin na forum serwera.

 

Jeżeli kampisz, dobrze jest zakupić wszystkie granaty, jak oczywiście masz kasę. Jeśli masz trochę mniej to kup tylko granat dymny.

Dlaczego? Można tym łatwo zmylić przeciwnika, który prędzej czy później zauważy, że gdzieś kampi jakiś snajper.

Po jakimś czasie rzucamy granat dymny w miejsce równie dobre do kampienia, a ludzie pomyślą, że to Ty tam jesteś.

Jak tam podchodzą to szybko zdejmujesz ich z AWP.

 

Oczywiście odradzam długiego kampienia w jednym miejscu. Czasami ludzie znają takie miejsca na schowanie się i je sprawdzają.

Możesz zmieniać się z jednego miejsca na drugie po jakiś dwóch zabiciach.

 

Najważniejsze jest też miejsce w które chcecie celować. Najmniejszym celem jest głowa, dlatego nie starajcie się tam strzelać.

Headshot to tylko dodatkowy znaczek przy zabiciu, nic więcej [na FFA, np. na BF2 Mod się przydaje do odznak]

Skoro trafiając w klatkę piersiową, zabijamy oponenta, to najlepiej tam właśnie celować. Szczególnie, że to największy cel.

 

Duży problem sprawia początkującym celowanie przez otwarte drzwi, z tego co widzę na różnych serwerach. Newbie trochę dziwnie celują,

nie wiem jak to Wam powiedzieć, ale dam Screenshota:

 

 

ss1ye.png

 

 

A więc celują w takie dziwne miejsca. Nie mówię, że wszyscy. Robią to chyba dlatego, że jak koleś wyjdzie to zdążą zareagować i strzelić

jak on wejdzie im na celownik. Oczywiście ich tok rozumowania jest zły.

 

A więc trzeba celować tak jak na Screenshocie niżej:

 

 

ss2x.png

 

 

Jeżeli oddamy celny strzał tuż po tym jak wejdzie, to nie będzie miał szansy zareagować na naszą obecność. No bo przecież już nie będzie żył. :]

 

Tutaj zrobimy coś co pozwoli nam przyspieszyć taktyki.

Chodzi o bindowanie. Pozwolę sobie umieścić link do Tutoriala kolegi na temat bindowania.

 

Poradnik 1

 

Poradnik 2

 

Podam Wam bindy, które możecie skopiować i wkleić szybko na swoją konsolę. Nie kopiujcie tego co w nawiasach kwadratowych.

 

bind "F3" "usp;secammo" [Kupujemy USP i amunicję do pistoletów. USP dlatego, że jest tanie i ma duże obrażenia. Używamy w rundach 1-3]

bind "F4" "deagle;awp;secammo;primammo" [Kupujemy Deagle, AWP i całą amunicję]

bind "F5" "deagle;awp;secammo;primammo;hegren;smoke;flash;flash" [Kupujemy to co wyżej i dodatkowo granaty HE i dymny]

bind "F6" "secammo;primammo;hegren;smoke;flash;flash" [Jeżeli przeżyjemy rundę to uzupełniamy to co w poprzedniej rundzie]

 

Mamy gotowe bindy, mogę już przedstawić Wam moje taktyki w przypadku Terrorystów na mapie de_dust2.

 

Taktyka I - kampienie

 

Rundy 1-3

 

Jeżeli zbindowaliśmy bronie, pozwoli nam to szybciej ruszyć do boju. Klikamy F3 i idziemy...

W tych rundach nie kampcie, ani nie rushujcie, trzymajcie się swojego teamu. Idziemy za osobnikiem który ma bombę, pomożemy mu w podkładaniu a w razie czego

przejmiemy pakę. Czasami uda nam się ustrzelić kilka fragów, a czasami nie. W drugiej rundzie idioci czasami kupują już coś, ale nie róbcie tak jak oni,

tylko zbierajcie $$$.

 

Runda 4 i większe

 

Stać już nas na AWP i deagle. Narazie nie kupujemy granatów [dopiero w następnej rundzie jeżeli przeżyjemy z AWP]

Możemy kampić np. w tym miejscu co na Screenshocie:

 

 

ss3yd.png

 

 

Oczywiście nie kampcie tam cały czas, tylko jak zauważycie, że Wasi koledzy weszli i przeżyli, to idzcie z nimi, będziecie ich np. osłaniać.

 

Runda 5 [jeżeli przeżyliśmy 4]

 

Jeśli przeżyliśmy, dokupujemy sobie granaty i kampimy w tym miejscu co wcześniej. Rzucamy granat dymny w to miejsce, żeby zmylić przeciwnika:

 

 

ss4h.png

 

 

Pomyślicie sobie, że to bez sensu, ale Anty-Terroryści czasami dostrzeżą dym i postarają się zaatakować właśnie tam.

Potem idziecie za kolegami i to możecie powtarzać w kółko.

 

Runda 5 [jeżeli padliście w 4]

 

Robimy dokładnie to samo co w 4, chyba że nie mamy kasy to klikamy F3 i zbieramy.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Taktyka II - rush

 

Rundy 1-3

 

Robimy to samo co jak byśmy chcieli kampić, czyli kupujemy tylko USP i do niego amunicję.

 

Runda 4 i większe

 

Robimy tak jak na Screenshotach

 

 

ss5m.png

 

 

1) Idziemy cicho na kucaka, żeby nas nikt nie zdjął

2) Rzucamy wysoko flasha, żeby każdy został oślepiony co tam jest

[Nie pokazałem tego, bo nie grałem przez neta, ale wybijamy ludzi w pobliżu]

3) Rzucamy granata dymnego w to miejsce co na SS jest

4) Patrzymy czy na Bomb Side'dzie nikogo nie ma [jak ktoś jest to wybijamy]

5) Wchodzimy w dym i jeszcze raz patrzymy

6) Idziemy na Bomb Side [możemy strzelać w plecy

 

------------------------------------------------------------------------------------------

 

Nie mówcie mi tutaj, proszę, że te taktyki są złe, szczególnie ta druga, bo ja tak gram nawet. Czasami uda mi się dojść, czasami nie,

to zależy tylko od tego, czy będzie dużo i dobrych graczy na BS'ie

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

 

Na pisanie tego poświęciłem więcej niż godzinę. Proszę docenić moje starania i nie stawiać - xD

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

 

No i dodam, że to na 100% jest moje.

 

Zbieram

 

 

PLUSY

 

Jak było to sorry :(

 

Starałem się

 

 

10 przykazań AWP

 

1. Nie strzelaj jak biegniesz lub skaczesz - szansa na trafienie jest niemal zerowa.

2. Staraj się nie wychodzić na otwartą przestrzeń - jeżeli nie poceljesz szansa ze przerzyjesz jest mała.

3. Staraj sie byc niewidzialnym - badz w malo widocznych miejscach.

4. Nie zblizaj sie do przeciwnika - poczekaj az sam przyjdzie.

5. Staraj sie strzelac z takiego miejsca, ze jak spudlujesz to mozesz gdzies sie schowac.

6. Nie siedz dlugo w jednym miejscu - w koncu cie znajda i zabija.

7. Powinienes miec dobry pistolet ( najlepiej do awp spisuje sie desert deagle).

8. Unikaj starcz na bliskich odleglosciach.

9. Gdy masz malo hp staraj sie nie dac zauwazyc i dzialac z zaskoczenia.

10. Staraj sie grac ostroznie - awp jest drogie i jak zginiesz to zazwyczaj nie masz kasy na nastepna runde.

 

źródło

Opublikowano

Trudna bron do opanowania ? Watpie, jestem sniperem w klanie, i uwieżcie, bardzo szybko mozna nauczyc sie grac AWP, poradnik ładny. Masz +`a

 

Trudno ci trafic na 2x zoom ??? Kup lepsza myszke, ja mam X7 i 2x zoom to dla mnie nic.. ;]

65994253024037513199.png
Opublikowano

Juz dalem, poczatkujacych ? ;\ wystarczy pograc 2 dni i juz sie wie o co chodzi, i potem tylko udoskonalac refleks itd.

65994253024037513199.png
Opublikowano

Co do poradnika jeżeli sam to pisałeś to gratuluję kawałek dobrej dobory. Mogłeś napisać coś o no-zoomach czy fast-zoomach, jest to teraz bardzo popularne i praktycznie sniper bez tych umiejętności jest nic nie warty.

Opublikowano

 

AWP

Dostępność: Terroryści i Anty-Terroryści

Cena: 4750$

Magazynek: 10 naboji

 

naboi B) B) B) B)

popraw to :]

shoob.png

Opublikowano

LUDZIE! KTOŚ NAPISAŁ SAM PORADNIK I GO WRZUCIŁ NA MPC!

 

Walnę parę uwag (taki już jestem :()

 

- "AWP najlepiej kupować w trzeciej-czwartej rundzie, nie wydając kasy przez poprzednie rundy na inne bronie.

Przez te rundy zalecane jest kupić tylko naboje do pistoletu i zbierać na bardziej sensowną broń." Rundy eco, mogłeś jaśniej to napisać.

- "Jeżeli decydujesz się na tzw. rush, czyli wchodzenie za resp przeciwnika" huh?

- Screeny z celowania to głupota. Uważasz, że każdy początkujący gracz ma refleks szybki jak rakieta? Powinni na początku celować tak jak pokazałeś na pierwszym, ale trochę niżej. I stopniowo zbliżać się do tego drugiego punktu. Przeciwnik nawet wtedy ma małe szanse żeby na czas uciec.

- Bindy na mixach się nie przydają, bo freezetime jest wystarczający. No, ale te publiki..

- Taktyka 1. Pamiętaj, że to terroryści mają zadanie na mapach de_, więc nie powinno się czekać na ct, którzy w tym czasie muszą pilnować bsów.

- Taktyka 2. Jak podchodzisz do gali kucając to i tak snajper ze środka może Cię bez problemu zdjąć. A bardzo często to sprawdzają.

- Screeny : 2 - odbijając galę dobrze jest jeszcze rzucić jednego flasha na schody. 3, 4, 5 - Nie ma za bardzo sensu takie podchodzenie ciche. Sam w końcu nie odbijasz tego bsa ;). Poza tym anty-terroryści już powinni się domyślić, którędy wbijacie. 6 - Chyba najgorsza pozycja dla snajpera po przejęciu A. Kampcie w takich miejscach, gdzie przeciwnik będzie mógł was zaskoczyć tylko z 1 strony. Tutaj może wyjść z długiej, od respa i z gali.

- "Nie zblizaj sie do przeciwnika - poczekaj az sam przyjdzie."

 

No i... już to opisałem - http://www.mpcforum.pl/topic/184084-tut-gra-z-awp/

Opublikowano

Ładnie opisany poradnik, chociaż AWP to wcale nie trudna broń, łatwo się z nią nauczyć grać i jest bardzo skuteczna, :) Łap + :)

//gif w sygnie

F.

 

RZAL :<

Do u wanna fight with me?

Opublikowano

mi tez sie podoba :)

oczywiscie przeczytalem i dopiero ucze sie snajperem grac

wiec skorzystalem;D

Pomogłem daj +? zapewne zminusujesz, ale to zależy od ciebie..

bo przecież nie każdy jest dzieckiem..

Opublikowano

Na chuj co chwila odświeżasz, jaki sens?

hejter naczelny | aktywny od 2k6 | król forumka | gold member | blue member | mpc champion | best member | exmod | exvip
Km5iG.png

Opublikowano

Chwile mam rozumieć jako 24h?

 

To jak mama Ci mówi idź wywal śmieci, to mówisz chwila i idziesz następnego dnia? WTF

Dokładnie. Jak ktoś będzie potrzebował to sobie znajdzie, so shut your mouth.

 

@down

Mam na ciebie wyjebane.

hejter naczelny | aktywny od 2k6 | król forumka | gold member | blue member | mpc champion | best member | exmod | exvip
Km5iG.png

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...