Skocz do zawartości
  • Dołącz do społeczności!

    👋 Witaj na MPCForum!

    Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

    • Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

    👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

    Zarejestruj się teraz

Et- Trick Jumping


Papa Smurf

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co to w ogóle jest trickjump:

Jak sama nazwa wskazuje jest to skok połączony z trickiem, nie wystarcza tu samo kliknięcie spacji . Dzięki temu skokowi możemy się szybciej poruszać i wskoczyć np. na dach, przeskoczyć jakiś mur, czy dostać się do innych, na pozór niedostępnych miejsc.

 

Rodzaje skoków:

Regular jump - Zwykły przeskok przez coś bez sprintu, np.bariery, kamienie itp.

 

Sprint jump - Jest to zwykły skok na spricnie. Po prostu podczas biegu skaczemy. Powinniśmy pamiętać aby podczas skoku nie trzymać spacji, tylko w nią uderzyć.

 

Strafe jump - Skok polega na tym, że po wybiciu klikamy któregoś strafe'a (domyślnie a lub d) i puszczmy go tuz przed wyladowaniem. Strafe jumpa użuwamy wtedy aby przeskoczyć coś co jest za daleko na zwykly sprint jump(np.oasis wall).Opanowanie Strafe jumpa może się okazać trudniejsze, niż niektórym się to wydaje.

 

Circle jump - CJ jak sama nazwa wskazuje jest to skok połączony z ,,kołowym" ruchem myszki. Są dwa sposoby wykonywania CJ a oto pierwszy z nich: W chwile po wybiciu należy wytyczyć kolo myszką. Nie trzeba robić gigantycznego kola tylko trenować z prędkościomierzem i wykonać idealne kolo bo za małe to za mała prędkość. Jest to ten trudniejszy sposób. Jest to ten trudniejszy sposób. Pod spodem widzimy obrazek który ilustruje jak powinien wyglądać ruch myszką:

skokkolo.JPG

 

Drugi sposób wykonywania CJ jest zdecydowanie łatwiejszy i wykonywany przez większość trickjumperow, polega on na wykonywaniu skośnych ruchów z jednego dolnego rogu do drugiego górnego. Lepsze efekty dają bardziej poziome niż pionowe ruchy myszki. Najlepiej jednak aby ruchy były idealnie po skosie:).

 

Circle strafe jump - CSJ, kto opanuje ten skok, może uważać się za niezłego TJ pod warunkiem ze umie go używać w praktyce:).

 

Mam nadzieję, że CSJ jest oczywisty, jeśli zrozumiałeś poprzednie akapity. Po prostu biegniesz sprintem, a podczas strafe jumpa poruszasz kursorem w kółko.

Aby dokładnie wykonać CSJ należy wcisnąć klawisze w odpowiedniej kolejności:

 

Do przodu (W)

W lewo albo w prawo (A lub D)

Sprint (Shift)

Skok (Spacja)

Ważna rzeczą jest aby nie trzymać klawisza spacji tylko go wcisnąć bo to ma rzeczywiście duże znaczenie, shift tez nie jest konieczny możemy go puszczać w trakcie lotu (wtedy nie tracimy staminy).

 

Bunny jump - Na pewno grając na goldrushu lub radarze,na pochylosci widzieliście kolesia co nie wiadomo skąd dostał wielkiego speeda lub jak przeskoczyl Walla na oasis dwoma skokami.

Ten system jumpów to Bunnyjump. Polega on na na wciśnięciu spacji zaraz przed lądowaniem. Bunny jumpy dają naprawdę dobre efekty w połączeniu z CSJ, zdecydowana większość fajnych trickjumpow wymaga Bunny jumpow (czy inna nazwa bunny hopow).

 

Specjanle skoki:

Grenade jump - Skok polega na tym że kumpel z temu pokdłada nam pod nogi

granat (na serwerach z wyłączonym FF).

 

Double jump - Jak sama nazwa wskazuje jest to podwójny skok (na niektórych serwerach shrubowych). Polega na tym, że gdy podskoczymy możemy się jeszcze raz odbić w powietrzu.

 

Shove-jump - Potrzeba 2 gości i włączonego popychania. Jeden gracz kuca na ziemi i patrząc mniej więcej pod kątem 55-60 stopni wciska cały czas f (domyślnie popychanie), Drugi gracz skacze mu na twarz i gdy go tylko dotknie klika s. Powinno to spowodować odepchnięcie i wysoki lot w górę.

 

Trening:

Trenowanie trickjumpów to długie i monotonne zajęcie. Potrzeba do tego dużo cierpliwości oraz przede wszystkim chęci. Jak to się mówi ?trening czyni mistrza?Smile. Ale przejdzmy do rzeczy. Do trenowania tj najlepszy jest mod etpro. Aby uruchomić etpro najpierw należy zrobić skrót do gry.Następnie kliknąć na nim PPM,wejść do właściwości pliku i do elementu docelowego dopisać linijkę +set fs_game etpro.Następnie odpalić grę przez ten skrót. Na początku przydatną rzeczą powinien okazać się prędkościomierz(tylko etpro). Włączamy go komendą /b_drawspeed 4 lub w opcjach etpro (etpro/hud/ i w drugiej zakładce ustawiamy Draw movement Speed na speedometer). Aha i jeszcze jedna rzecz dotycząca prędkościomierza, gdy mamy włączony logometr to musimy go najpierw wyłączyć, a dopiero później uruchomić prędkościomierz. Kolejną ważną rzeczą przy trenowaniu tj jest wpisanie komendy /pmove_fixed 1, nie jest to żaden cheat ale pozwala na osiągnięcie nieco większych prędkości niż normalnie. Pamiętajmy jednak, że gdy chcemy się postrzelać powinniśmy ustawić wartość komendy p_move na 0. Na wartości 1 fatalnie się strzela broniami z trybu snajperskiego. Najlepiej sobie zrobić bind na tę komende. A wygląda on tak :

 

bind klawisz "vstr pmove"

set pmove "vstr pmoveon"

set pmoveon "pmove_fixed 1; echo Pmove On; set pmove vstr pmoveoff"

set pmoveoff "pmove_fixed 0; echo Pmove Off; set pmove vstr pmoveon"

 

Następną rzeczą jest ustawienie stałej wartości FPS (frame per second). Najlepiej wybrać jedną z czterech ?magicznych? wartości fps: 43, 76, 125, 333. FPS ustawiamy za pomocą komendy /com_maxfps xxx. Ważne jest aby przy słabym sprzęcie nie ustawiać za dużo fps, bo i tak wtedy nie będziemy tyle mieć. A tu chodzi o to żeby FPS był stały a nie skakał. Najlepiej włączyć licznik do monitorowania wartości FPS za pomocą komendy /cg_drawfps 1.

 

Ćwiczenia:

Uruchamianie map w trybie cheatów - gdy wejdziemy w menu gry otwieramy konsole i wpisujemy /devmap nazwamapy (np. /devmap radar).Gdy uruchomimy w ten sposób mape możemy używać 3 przydatnych to trenowania tj cheatów. A mianowicie: /god (nieśmiertelnośc), /nofatigue (nieskończona stamina) i /noclip (latanie i przenikanie przez sciany).

 

Speed i gravity - Gdy hostujemy własną grę możemy używać komend /g_speed (nominalnie 320) i /g_gravity (nominalnie 800). Np. gdy jakiś trickjump jest dla nas za trudny możemy nieco zwiększyć speed np. do 370 a potem stopniowo schodzić do 320 aż dojdziemy do perfekcji:). Możemy też zrobić tzw anty-gravity (gdy ćwiczymy oasis walla i sapadniemy to nie musimy biec do okoła ruin miasta). Aby zrobić anty-gravity wpisujemy w konsoli np:

 

 

/bind pgup g_gravity 120

/bind pgdn reset g_gravity

 

 

Mapy do trickjumpingu:

 

Kob_trickjump bardzo dobra mapa na początek, dobrze zebrane łatwiejsze trickjumpy z znaych map.

 

[LNA]trickjump nieco trudniejsza od Kob-a

|Hex|trcickjump

dobra mapka dla średnio zaawansowanych

 

Tutorialjump

trudniejsze tj, ale są zaznaczone miejsca z których należy się wybijać

 

Cpt.Hankjump(od 1 do 7) dobre mapki do trenowania bunny hopów

Nejijump 5 Trudna mapa tj, część axis jest dla pr0.

 

 

TEXT POBRANY Z www.wolfensteinenemyterytory.fora.pl

Jestem dinozaurem

Użytkownik od 22 wrz 2007
Opublikowano
Ale po co są te trickjumpy? Nie lepiej grać bez tego?

 

Trick jumpy sa przydatne dzieki nich szybko sie poruszasz i mozesz szybciej skonczyc misje np. przeskoczyc mur na oasis i postawic bombe pod Guna.

Jestem dinozaurem

Użytkownik od 22 wrz 2007
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...