Skocz do zawartości
  • Dołącz do społeczności!

    👋 Witaj na MPCForum!

    Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

    • Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

    👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

    Zarejestruj się teraz

Xp I Zdolności


Corinarh

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

XP i Zdolności

 

Jedną z moich ulubionych rzeczy w Enemy Territory jest doświadczenie (w skrócie XP). Fajnie jest zdobywać nowe umiejętności, w miarę jak gra się rozwija, coś jak zdobywanie poziomów w grach RPG. Mimo że niektórzy gracze zbytnio skupiają się na zdobywaniu doświadczenia, zdolności jakie otrzymujesz są całkiem przydatne. W tym rozdziale przedstawię praktycznie wszystko, co jest związane z doświadczeniem: medale, rangi, zdolności, żerowanie na XP. Niektóre z tych tematów zawarto już w instrukcji, ale ja postaram się objaśnić, które zdolności są lepsze od innych, jak zdobywać dużo XP, itp.

 

 

 

Medale

 

Medal otrzymujesz, jeśli podczas gry zdobędziesz najwięcej doświadczenia w określonej dziedzinie (kolorowe literki obok twojego imienia).

 

Zdolności

 

W miarę, jak zdobywasz więcej XP i zdobywasz nowe poziomy w różnych dziedzinach, otrzymujesz też nowe zdolności. Poziomy są przyznawane w następującej kolejności:

 

Poziom 1: 20 XP

Poziom 2: 50 XP

Poziom 3: 90 XP

Poziom 4: 140 XP

 

Wszyscy nienawidzą graczy żerujących na XP, ponieważ nie skupiają się oni na celach misji. Ale jeśli zaczynasz grać nową klasą, mimo wszystko polecam żerowanie w celu zdobycia bardziej zaawansowanych zdolności.

 

Poniżej znajduje się lista wszystkich zdolności:

 

Najlepsze zdolności są napisane w krwawym czerwonym.

Zdolności, które nie są cudownie wspaniałe są na szaro.

Najlepsze sposoby na żerowanie na XP są na zielono.

 

Lekka broń

 

3 XP za zwykłe zabójstwo.

5 XP za zabicie headshotem.

Poziom 1: Ulepszone wykorzystanie lekkiej amunicji.

Kiedy się spawnujesz, dostajesz 1 magazynek więcej.

Poziom 2: Szybsze przeładowanie.

Przeładowujesz broń 35% szybciej

Poziom 3: Ulepszone posługiwanie się lekką bronią.

Twoja celność z SMG jest lepsza o 35%, a pistolet ma mniejszy odrzut.

Poziom 4: Dwa pistolety.

Teraz możesz strzelać z dwóch pistoletów naraz (naprawdę spoko).

 

Strategia: Zabijaj dużo za pomocą SMG, pistoletów, granatów. Kiedy podejrzewasz, że twój przeciwnik ma mało życia, spróbuj zabić go headshotem, dostaniesz wtedy 5 XP. Posiadanie dwóch pistoletów jest szczególnie przydatne, jeśli jesteś medykiem lub covert opsem. Dla medyka jest to dobra alternatywa, kiedy skończy ci się amunicja do SMG (a nie dostajesz jej zbyt wiele). W wypadku covert opsa dwa pistolety z tłumikiem są zarówno ciche jak i bardzo zabójcze. Z kolei field ops ma zawsze amunicję przy sobie, więc nie musi używać pistoletów, inżynier ma w zasadzie całą potrzebną amunicję, a żołnierz powinien bardziej skupiać się na ciężkiej broni.

 

 

 

Zmysł walki

 

2 XP jeśli zadasz wrogowi obrażenia w ciągu 30 sekund.

5 XP jeśli zadasz i otrzymasz obrażenia w ciągu 30 sekund.

8 XP jeśli zabijesz i otrzymasz obrażenia w ciągu 30 sekund.

 

W zasadzie zmysł bitewny jest przyznawany za przeżycie walki.

Poziom 1: Lornetka.

Dostajesz lornetkę...

Poziom 2: Ulepszona sprawność fizyczna.

Pasek wytrzymałości regeneruje się 60% szybciej.

Poziom 3: Ulepszone zdrowie.

Dostajesz 15 HP więcej.

Poziom 4: Wykrywanie pułapek.

Możesz teraz dostrzegać miny (kiedy się do niej zbliżysz, zobaczysz białą obwódkę miny).

 

Strategia: Nie wykonuj samobójczych ataków. Bycie medykiem naprawdę pomaga, ponieważ zawsze możesz mieć pełnię zdrowia. Wszystkie cztery zdolności zmysłu bitewnego są świetne, więc nie ignoruj ich! Poza tym, zmysł bitewny i lekka broń są obecne we wszystkich klasach, dają ci więc większą swobodę wyboru klasy w zależności od potrzeb.

 

 

Ciężka broń

 

3 XP za każde zabójstwo przy użyciu ciężkiej broni.

Poziom 1: Ulepszone zasoby amunicji.

Za każdym razem, gdy wystrzelisz z panzera lub moździerza, tracisz o 33% mniej paska energii.

Poziom 2: Obsługa ciężkich broni.

Karabiny maszynowe studzą się dwa razy szybciej po przegrzaniu.

Poziom 3: Ulepszona zręczność.

Możesz teraz biegać mając panzera lub miotacz ognia w ręku.

Poziom 4: Ulepszone posługiwanie się bronią.

Możesz mieć jednocześnie ciężką broń + MP40/Thompson zamiast pistoletu. NAPRAWDĘ miłe :)

 

Strategia: Zabijaj dużo ludzi! To jest twoje główne zadanie jako żołnierza. Osiągnij 1 poziom w 3-4 minuty jeśli masz panzera lub moździerz. Potem wypracuj 4 poziom, żebyś mógł nosić ze sobą SMG. Jeśli na planszy jest czołg, wsiądź na niego i korzystaj z jego karabinu. To bardzo potężna broń i nie rzuca tak jak ręczny MG42. Bądź tylko ostrożny i opuść czołg w miarę szybko, ponieważ jesteś wtedy bardzo widocznym celem.

 

Pierwsza pomoc

 

1 XP za podanie apteczki kumplowi który nie jest medykiem.

4 XP za podniesienie kogoś.

Poziom 1: Amunicja medyka

1 dodatkowy magazynek i granat.

Poziom 2: Ulepszone zasoby.

Dostajesz kilka strzykawek, więcej amunicji, a apteczki zabierają ci tylko 15% paska energii zamiast 25%.

Poziom 3: Pełne podnoszenie.

Dostajesz zieloną strzykawkę, którą wskrzeszasz do pełnego zdrowia zamiast do połowy.

Poziom 4: Adrenalina (CAŁKIEM SPOKO).

Przez 10 sekund otrzymujesz połowę obrażeń i możesz biegać nie tracąc paska wytrzymałości.

 

Strategia: Zwracaj uwagę na mapę i kompas oraz zdrowie ludzi dookoła ciebie. Jeśli nie masz nic do roboty, zrób mały patrol i sprawdź, kto ma mało życia. Albo rzuć kilka apteczek w miejscach, gdzie twoi kumple lubią biegać, żeby mogli sami sobie pomóc. W praktyce medyk powinien być ciągle zajęty i nie powinien mieć problemów ze zdobywaniem XP, chyba że macie w drużynie dużo medyków. Wszystkie 4 zdolności są świetne, zdobądź więc 4 poziomy tak szybko, jak się da.

 

Inżynieria

 

3 XP za zabicie granatem ze strzelby.

4 XP za zabicie przy użyciu miny.

4 XP za rozbrojenie wrogiej miny.

6 XP za rozbrojenie wrogiego dynamitu.

10 XP za zbudowanie ważnego obiektu (czasami mniej niż 10, zależy).

3-7 XP za naprawę MG lub czołgu.

Poziom 1: Ulepszone użycie wybuchowej amunicji.

Dodatkowo cztery strzelane granaty i cztery ręczne granaty.

Poziom 2: Ulepszona zręczność.

Możesz rozbrajać miny/dynamit dwa razy szybciej.

Poziom 3: Ulepszona konstrukcja/niszczenie.

Budowanie, naprawianie, uzbrajanie dynamitu i miny zabiera 33% mniej paska energii.

Poziom 4: Płaszcz ochronny.

Otrzymujesz o połowę mniej obrażeń od wybuchów.

 

Strategia: Większość XP zdobędziesz korzystając z strzelanych granatów (Nie używaj SMG - nie dostaniesz XP w inżynierii). Dobre jest też wszystko, co trzeba na okrągło budować (naprawianie czołgu!). Innym sposobem na XP jest budowanie rzeczy na początku planszy. Na przykład w Oasis jako Axis, spawnuje się w garnizonie, buduje Centrum dowodzenia, po czym zabijam się i spawnuje w Old City jako medyk.

 

Sygnalizacja

 

1 XP za rozdawanie amunicji.

3 XP za każdego wroga zabitego przez nalot.

4 XP za zabicie wroga artylerią.

5 XP za zniszczenie celu nalotem lub artylerią.

Poziom 1: Ulepszone zasoby.

Skrzynki zawierają dwa razy więcej amunicji, a rzucanie ich zabiera 15% paska energii zamiast 25%.

Poziom 2: Ulepszona sygnalizacja.

Wzywanie artylerii zabiera 2/3 paska energii (zamiast 100%).

Poziom 3: Ulepszone wsparcie z powietrza i ziemi.

Naloty mają większy obszar, a artyleria strzela dwa razy dłużej. BARDZO przydatne.

Poziom 4: Rozpoznawanie wroga.

Jeśli ustawisz celownik na wrogim cvop'sie w przebraniu, jego pozycja pojawi się na mapie dowodzenia.

 

Strategia: Zawsze rzucaj amunicję, kiedy wybiegasz ze spawn pointu. Staraj się nie biegać po własnych skrzynkach - nie dostaniesz XP i nie pomożesz swojej drużynie. Upewnij się, że drużynowy medyk otrzyma wystarczająco dużo amunicji. Możesz też ogłosić drużynie, że będziesz rozdawał amunicję wybiegając ze spawna, tak więc medycy będą mogli z niej skorzystać. Staraj się tak rozrzucać skrzynki, żeby jeden człowiek nie zgarnął całej amunicji. Generalnie powinieneś się skupić na rozdawaniu amunicji aż do 2 lub 3 poziomu w sygnalizacji. Dopiero wtedy artyleria i naloty zaczynają być naprawdę odczuwalne.

 

Skryte operacje

 

3 XP za każdą zauważoną minę.

5 XP za zabranie wrogiego munduru.

5 XP za zabicie ładunkiem radiowym.

7 XP za zniszczenie celu ładunkiem radiowym.

3 XP za zabicie wroga.

5 XP za zabicie headshotem.

Poziom 1: Ulepszone użycie broni z lunetką.

Skrzynki z amunicją dają ci dodatkowy magazynek do Garanda/K43/FG42

Poziom 2: Ulepszone użycie sabotażu i zmylenia.

Ładunki radiowe i granaty dymne zabierają 33% mniej paska energii.

Poziom 3: Kontrolowany oddech.

Odrzut broni zmniejsza się o 50% po każdym strzale. Na niektórych serwerach shrub, kontrolowany oddech poprawia również celność z MP40/Thompsona.

Poziom 4: Zabójca

Pchnięcie nożem w plecy automatycznie zabija.

 

Strategia: Żeby zdobyć XP znajduj dużo min, kradnij mundury i w zależności od mapy używaj ładunków radiowych lub snajpuj. Mimo wszystko, żadna z tych zdolności nie jest naprawdę konieczna dla covert ops'a, więc jeśli nie zamierzasz żerować na XP, powinieneś bardziej skupić się na pomaganiu drużynie niż na zdobywaniu XP.

 

XP za niszczenie obiektów

 

Masz tutaj trochę informacji, ile XP dostaniesz za wysadzanie obiektów, podziękowania dla Ragnar-X-:

Zazwyczaj dostajesz 7,5 XP za zniszczenie centrum dowodzenia lub pojazdu. Dostaniesz więc 15 zamiast 14 punktów kiedy wysadzisz coś dwa razy (np: centrum dowodzenia).

Na niektórych mapach dostaniesz 10XP za pojazdy, np: Goldrush.

W Fuel Dump XP za zniszczenie/naprawienie czołgu maleje do 3 po tym, jak dojedzie on do końca trasy przy bocznym murze (zobacz map script).

Za naprawianie stanowisk MG42 dostajesz zawsze 3 XP, ale tylko wtedy, jeśli to wróg zniszczył stanowisko!

 

Rangi

 

Rangi są przyznawane w zależności od tego, ile poziomów osiągnąłeś w określonych dziedzinach. Poza tym, że czynią nas szczęśliwymi, rangi mogą być też przydatne, ponieważ są malowane na hełmie. Patrząc na wroga możesz ocenić, jak dobrze mu idzie.

budynsz1.jpg

Jesli macie problem piszcie na GG 1252128

Ogladamlogobleach2tx8.jpgWszystkie juz widzialem

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...