Skocz do zawartości
  • Dołącz do społeczności!

    👋 Witaj na MPCForum!

    Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

    • Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

    👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

    Zarejestruj się teraz

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

euvw.png

 

Hej. A taka chęć na poradnik.

 

 

1. Stwórzmy konto użytkownika na którym będziemy tworzyli serwer.

 

Nie chcemy męczyć roota, także wszystko będziemy robić na oddzielnym koncie.

 

howt.png

 

fztc.png

 

Do stworzenia konta posłuży nam komenda useradd - można również poczytać o tym na

To jest ukryta treść, proszę

Utwórzmy więc użytkownika hlds, którego katalogiem domowym będzie folder hlds w katalogu /home

 

To jest ukryta treść, proszę

katalog główny użytkownika

nazwa użytkownika

 

Musimy też ustalić hasło

 

 

To jest ukryta treść, proszę

 

Wpisujemy dwukrotnie hasło i potwierdzamy operację ENTERem.

 

Katalog domowy użytkownika zapewne nie istnieje więc go utworzymy. Funkcja mkdir jest skrótem od make directory - stwórz katalog.

To jest ukryta treść, proszę

 

Nadamy teraz użytkownikowi hlds uprawnienia do katalogu.

To jest ukryta treść, proszę

 

Teraz czas się przelogować na swoje upragnione konto użytkownika

To jest ukryta treść, proszę

zamiast hlds można naturalnie wstawić swoją nazwę użytkownika, jeśli tą się zmieniało.

 

 

 

 

 

 

2. HLDS updatetool - narzędzia aktualizyjce

 

hnwb.png

 

Stwórzmy sobie katalog, w którym będzie serwer- na przykład srv

To jest ukryta treść, proszę

 

Teraz pobierzmy narzędzie aktualizacyjne ( hldsupdatetool.bin )

To jest ukryta treść, proszę

Po pobraniu pliku nadajmy mu uprawnienia oraz włączmy go

To jest ukryta treść, proszę

To jest ukryta treść, proszę

 

Jeśli masz 64bitowy system doinstaluj biblioteki ( z konta roota )

To jest ukryta treść, proszę

 

Dobrze, po odpaleniu hldsupdatetool wyskoczy nam licencja, trochę bełkotu - wpisujemy yes

 

To tyle pracy z narzędziem aktualizacyjnym, możemy się go pozbyć.

To jest ukryta treść, proszę

 

 

 

 

 

 

3. Pobieramy serwer, ze steama.

 

Mamy już pobranego Steama (pobrał się sam skubany po zaakceptowaniu licencji). Teraz przygotujemy go do pobrania serwera.

Nadajemy mu uprawnienia i włączamy go

To jest ukryta treść, proszę

To jest ukryta treść, proszę

 

Teraz steam będzie marudził o sprawdzaniu wersji, nie wiadomo o co chodzi, zazwyczaj po kilku minutach gdy się pobierze wyrzuci nam taki komunikat:

Checking bootstrapper version ...

Getting version 34 of Steam HLDS Update Tool

Downloading. . . . . . . . . . .

Steam Linux Client updated, please retry the command

 

Gdy już zaaktualizowaliśmy steama, pobierzmy serwer gry

To jest ukryta treść, proszę

katalog w którym będą umieszczone pliki serwera, czyli wcześniej ustalony srv

 

Po uruchomieniu pobierania powinno wyskoczyć coś takiego:

Checking bootstrapper version ...

Getting version 42 of Steam HLDS Update Tool

Downloading. . . . . . . . . . . .Steam Linux Client updated, please retry the command

CAsyncIOManager: 0 threads terminating. 0 reads, 0 writes, 0 deferrals.

CAsyncIOManager: 21 single object sleeps, 0 multi object sleeps

CAsyncIOManager: 0 single object alertable sleeps, 0 multi object alertable sleeps

No installation record found at srv

No installation record found at srv

 

Jest to normalny komunikat, który informuje o rozpoczęciu pobierania, wersji silnika, jakimś "CAsyncIOManager", które można olać i "No installation record found at" co świadczy o tym, że pierwszy raz instalujemy serwer.

 

 

5. Config serwera - server.cfg

 

 

 

 

Konfiguracja serwera jest o tyle istotna, że możemy ustalić w niej jak serwer będzie się nazywał, czy i jakie będzie miał hasło, jakie będzie hasło rcona (administracyjne), a także ustalić czas trwania rundy itd.

 

Logujemy się na ftp, a więc tak:

 

 

IP FTP: IP PRZEZ KTóRE LOGUJESZ SIĘ DO SSH, NP. PUTTY

LOGIN FTP: LOGIN USERA SSH ( NP. HLDS )

HASŁO: HASŁO USERA SSH

PORT: ZAWSZE 22, jest to SFTP ( SFTP OVER SSH )

 

Więc przechodzimy do katalogu;

 

/home/nazwa_usera_ssh np. hlds/srv ( katalog z serwerem )/cstrike i edytujemy plik server.cfg

Jest w nim mało szczegółów, więc zamieńmy go na coś lepszego;

 

To jest ukryta treść, proszę

 

 

Wklejmy to, i ewentualnie możemy pobawić się tymi ustawieniami.

 

 

 

6. AMX MOD X

 

AmxModX to popularna modyfikacja serwera, która umożliwia administrację serwera z poziomu menu tekstowego w grze oraz instalację różnych pluginów, urozmaicających rozgrywkę.

Zanim rozpoczniemy instalację chciałbym abyś zrozumiał(a) kilka podstawowych spraw.

Każdy program, niezależnie od tego czy jest to Windows czy Linux korzysta z jakichś plików binarnych (w systemie Windows pliki .dll natomiast w Linuksie .so). Dlaczego o tym mówię? Ponieważ bardzo często początkujący administratorzy zapominają o tym.

Domyślnym plikiem binarnym (w skrócie: binarką), z którego korzysta serwer Counter-Strike'a 1.6 w systemie Linux jest plik cs_i386.so znajdujący się w katalogu cstrike/dlls.

Chcąc uruchomić na serwerze jakiekolwiek modyfikacje musimy ustawić alternatywny plik binarny - metamod, który umożliwia uruchamianie modyfikacji.

Instalacja Metamoda

 

Edytujemy plik liblist.gam, w którym ustala się binarkę serwera. - na FTP w katalogu /cstrike

Usuwamy:

To jest ukryta treść, proszę

 

zamiast tego dajemy:

To jest ukryta treść, proszę

 

Dobrze, przejdźmy do terminalu ssh a tam do katalogu srv/cstrike.

Będąc w cstrike stwórzmy katalog ADDONS, w którym będzie amxmodx, dproto, metamod i inne.

To jest ukryta treść, proszę

 

Teraz wpisujemy kolejno (aby pobrać)

To jest ukryta treść, proszę

 

Rozpakujmy paczkę i usuńmy niepotrzebne archiwum

To jest ukryta treść, proszę

Powinniśmy dostać taki komunikat:

metamod_i386.so

 

Usuńmy niepotrzebne archiwum

To jest ukryta treść, proszę

 

Instalacja AmxModX

 

Skończyliśmy na katalogu cstrike/addons/dlls. Wejdziemy teraz do katalogu cstrike.

 

To jest ukryta treść, proszę

 

Będziemy teraz potrzebować dwóch archiwów z podstawowym AmxModem i dodatkiem dla serwerów Counter-Strike 1.6.

Można je

To jest ukryta treść, proszę
z oficjalnej strony projektu.

Interesuje nas AMX Mod X Base dla systemu Linux oraz Counter-Strike Addon i tu niespodzianka, również dla systemu Linux.

Korzystając z aktualnych odnośników bezpośrednich do pliku pobieramy obydwa archiwa do katalogu cstrike

 

To jest ukryta treść, proszę

 

AmxModX jest już zainstalowany. Teraz musismy go uruchomić w metamodzie.

Do tego ponownie wchodzimy na ftp, do katalogu /cstrike/addons/metamod - tutaj tworzymy plik plugins.ini i do niego wklejamy:

 

Co należy wiedzieć. Po pierwszy: średnik na początku linii przed komendą powoduje, że dana komenda nie jest czytana przez silnik gry. Więc w tym wypadku wczytana zostanie komenda rozpoczynająca się od "linux", a komenda "win32", przed którą wstawiłem średnik będzie traktowana tylko jako komentarz. A więc dodajemy tam

To jest ukryta treść, proszę

 

I zapisujemy plik.

 

 

Bravissimo! Stworzyłeś swój serwer, w ostatniej jak narazie części poradnika dowiesz się poprostu jak go włączyć.

 

7. Uruchamiamy serwer

 

 

Za uruchomienie serwera odpowiada plik hlds_run, znajdujący się w głównym katalogu serwera, tam gdzie jest np katalog CSTRIKE ( w naszym przypadku srv )

Aby uruchomić serwer musimy jednak zbudować polecenie startowe.

To jest ukryta treść, proszę

 

To jest szkielet uruchomienia serwera, wklejenie tego nic nam nie da.

 

Uruchamiamy serwer Counter-Strike'a więc w opcji game wpisujemy cstrike. Tego samego polecenia możemy również używać do uruchomienia serwerów hlds innych gier (modyfikacji) takich jak Day of Defeat, Team Fortress, Condition Zero itp. Zmienia się wówczas jedynie nazwa folderu modyfikacji (np. dod, tf lub czero) i mapa startowa. Uruchommy serwer z portem 27666 z jedynastoma slotami.

 

To jest ukryta treść, proszę

 

Jeżeli chcemy aby serwer przy każdym uruchomieniu automatycznie się aktualizował możemy dopisać do niego opcję -autoupdate, aczkolwiek przy obciążonym Steamie może to tylko spowolnić uruchamianie serwera. Więc można to robić jednorazowo co jakiś czas gdy wychodzą aktualizacje. Później można usunąć opcję z polecenia startowego.

Serwer uruchomiony i wszystko byłoby w porządku gdyby nie fakt, że gdy zamkniemy konsolę proces serwera się wyłączy.

Nasuwa się zatem pytanie: co zrobić aby serwer działał cały czas? I w jaki sposób go restartować?

Sądzę, iż jeżeli czytasz ten poradnik nie za bardzo wiesz jak to zrobić, a tłumaczenie działania kilku kolejnych komend w systemie przysporzy więcej problemów niż pożytku. Dlatego dajmy sobie spokój z konwencjonalnymi sposobami, skorzystajmy ze screena.

 

Screen umożliwia uruchomienie serwera i jego działanie w tle nawet wtedy gdy wyjdziemy z konsoli lub wylogujemy się z konta. Zaletą tego programu jest to, że każdemu procesowi możemy przypisać dowolne ID (etykietę, nazwę). Ułatwia to znacznie identyfikację procesów gdy uruchamiamy większą ilość serwerów.

Aby uruchomić serwer przy użyciu screena musimy go zainstalować - chyba, że posiadamy go już w systemie, by to sprawdzić wydajemy polecenie

To jest ukryta treść, proszę

 

Jeżeli przywita nas seksowny ekran z informacją w stylu:

Screen version 4.00.03jw4 (FAU) 2-May-06

 

Copyright © 1993-2002 Juergen Weigert, Michael Schroeder

Copyright © 1987 Oliver Laumann

 

(...)

 

[Press Space or Return to end.]

 

oznacza to, iż jesteśmy szczęśliwymi posiadaczami screena.

By nie robić zamieszania wciskamy spację i wpisujemy

To jest ukryta treść, proszę

 

Jeżeli system uznał, że nie zna takiej komendy - będziesz musiał zainstalować screena.

 

fztc.png

 

To jest ukryta treść, proszę

 

Możesz przelogować się już na konto użytkownika. ;)

 

hnwb.png

 

Aby efektywnie wykorzystać screena uruchomimy proces naszego serwera hlds od razu w tle. W tym celu korzystamy z komendy screen z atrybutami dmS.

Wykorzystajmy zatem przykładowe polecenie startowe serwera.

 

To jest ukryta treść, proszę

 

Powyższym poleceniem uruchomiany proces naszego serwera hlds w tle nadając naszemu screenowi identyfikator: mpcforum. Jest to o tyle fajna rzecz, że dzięki temu indetyfikatorowi możemy w łatwy sposób przywołać konkretny serwer, nie musząc przeszukiwać wszystkich procesów po adres IP czy porcie, gdyż byłoby to uciążliwe przy większej ilości serwerów.

Wszystkie uruchomione na naszym koncie użytkownika screeny, czyli innymi słowy wszystkie uruchomione serwery posiadają swój identyfikator. Składa się on z PID-u (numer identyfikacyjny procesu w systemie) oraz ID, przypisanego do screena przez nas. W tym przypadku: serwerek.

Aby wyświetlić wszystkie uruchomione na screenie procesy wpisujemy:

To jest ukryta treść, proszę

Zostanie wyświetlona lista screenów, z nazwami oraz PIDami

There is a screen on:

3842.mpcforum (Detached)

1 Socket in /home/hlds/.screen.

 

Jak powyższą informację rozumieć? Otóż jak widzimy jest uruchomiony jeden screen oznaczony "3842.mpcforum". Status (Detached) oznacza, że screen jest schowany i działa w tle. status Attached oznacza, że ktoś (np. Ty :)) przywołał screena i działa na nim. Status Dead??? oznacza, że proces, który uruchomił screen został wyłączony i po screenie został tylko ślad w postaci pliku identyfikacyjnego. W tym wypadku wydajemy polecenie screen -wipe aby wyczyścić nieusunięte screeny.

Aby przywołać z powrotem proces serwera do konsoli wpisujemy poniższą komendę wraz z PIDem, czyli pierwszą częścią powyższego identyfikatora, tj. (w tym przypadku) 21907 lub korzystamy z ID procesu czyli "serwerek", ale tylko wtedy gdy ciąg znaków, z którego skorzystaliśmy jest unikalny i został użyty tylko dla danego procesu. W innym wypadku screen nie będzie wiedział, który z dwóch np. zawierających to samo słowo w ID screenów otworzyć.

Przywołujemy powyższego screena:

 

To jest ukryta treść, proszę

 

W tym momencie powinien otworzyć się screen, voila.

 

Jak zamknąć konsolę serwera aby dalej działał w tle? To proste. Wciskamy kombinację klawiszy: CTRL + A + D

 

Jeżeli nasz proces serwera się zawiesił, wystąpił jakiś błąd i chcemy go wyłączyć to będąc w konsoli serwera zamiast CTRL+A+D użyjemy kombinacji klawiszy: CTRL + C

 

 


 

Dziękuję za uwagę, pozdrawiam @GammersTV.

Opublikowano

euvw.png

 

Hej. A taka chęć na poradnik.

 

 

1. Stwórzmy konto użytkownika na którym będziemy tworzyli serwer.

 

Nie chcemy męczyć roota, także wszystko będziemy robić na oddzielnym koncie.

 

howt.png

 

fztc.png

 

Do stworzenia konta posłuży nam komenda useradd - można również poczytać o tym na

To jest ukryta treść, proszę

Utwórzmy więc użytkownika hlds, którego katalogiem domowym będzie folder hlds w katalogu /home

 

To jest ukryta treść, proszę

katalog główny użytkownika

nazwa użytkownika

 

Musimy też ustalić hasło

 

 

To jest ukryta treść, proszę

 

Wpisujemy dwukrotnie hasło i potwierdzamy operację ENTERem.

 

Katalog domowy użytkownika zapewne nie istnieje więc go utworzymy. Funkcja mkdir jest skrótem od make directory - stwórz katalog.

To jest ukryta treść, proszę

 

Nadamy teraz użytkownikowi hlds uprawnienia do katalogu.

To jest ukryta treść, proszę

 

Teraz czas się przelogować na swoje upragnione konto użytkownika

To jest ukryta treść, proszę

zamiast hlds można naturalnie wstawić swoją nazwę użytkownika, jeśli tą się zmieniało.

 

 

 

 

 

 

 

2. HLDS updatetool - narzędzia aktualizyjce

 

hnwb.png

 

Stwórzmy sobie katalog, w którym będzie serwer- na przykład srv

To jest ukryta treść, proszę

 

Teraz pobierzmy narzędzie aktualizacyjne ( hldsupdatetool.bin )

To jest ukryta treść, proszę

Po pobraniu pliku nadajmy mu uprawnienia oraz włączmy go

To jest ukryta treść, proszę

To jest ukryta treść, proszę

 

Jeśli masz 64bitowy system doinstaluj biblioteki ( z konta roota )

To jest ukryta treść, proszę

 

Dobrze, po odpaleniu hldsupdatetool wyskoczy nam licencja, trochę bełkotu - wpisujemy yes

 

To tyle pracy z narzędziem aktualizacyjnym, możemy się go pozbyć.

To jest ukryta treść, proszę

 

 

 

 

 

 

 

3. Pobieramy serwer, ze steama.

 

Mamy już pobranego Steama (pobrał się sam skubany po zaakceptowaniu licencji). Teraz przygotujemy go do pobrania serwera.

Nadajemy mu uprawnienia i włączamy go

To jest ukryta treść, proszę

To jest ukryta treść, proszę

 

Teraz steam będzie marudził o sprawdzaniu wersji, nie wiadomo o co chodzi, zazwyczaj po kilku minutach gdy się pobierze wyrzuci nam taki komunikat:

 

 

Gdy już zaaktualizowaliśmy steama, pobierzmy serwer gry

To jest ukryta treść, proszę

katalog w którym będą umieszczone pliki serwera, czyli wcześniej ustalony srv

 

Po uruchomieniu pobierania powinno wyskoczyć coś takiego:

 

 

Jest to normalny komunikat, który informuje o rozpoczęciu pobierania, wersji silnika, jakimś "CAsyncIOManager", które można olać i "No installation record found at" co świadczy o tym, że pierwszy raz instalujemy serwer.

 

 

5. Config serwera - server.cfg

 

 

 

 

 

 

 

 

Konfiguracja serwera jest o tyle istotna, że możemy ustalić w niej jak serwer będzie się nazywał, czy i jakie będzie miał hasło, jakie będzie hasło rcona (administracyjne), a także ustalić czas trwania rundy itd.

 

Logujemy się na ftp, a więc tak:

 

 

IP FTP: IP PRZEZ KTóRE LOGUJESZ SIĘ DO SSH, NP. PUTTY

LOGIN FTP: LOGIN USERA SSH ( NP. HLDS )

HASŁO: HASŁO USERA SSH

PORT: ZAWSZE 22, jest to SFTP ( SFTP OVER SSH )

 

Więc przechodzimy do katalogu;

 

/home/nazwa_usera_ssh np. hlds/srv ( katalog z serwerem )/cstrike i edytujemy plik server.cfg

Jest w nim mało szczegółów, więc zamieńmy go na coś lepszego;

 

To jest ukryta treść, proszę

 

 

Wklejmy to, i ewentualnie możemy pobawić się tymi ustawieniami.

6. AMX MOD X

 

AmxModX to popularna modyfikacja serwera, która umożliwia administrację serwera z poziomu menu tekstowego w grze oraz instalację różnych pluginów, urozmaicających rozgrywkę.

Zanim rozpoczniemy instalację chciałbym abyś zrozumiał(a) kilka podstawowych spraw.

Każdy program, niezależnie od tego czy jest to Windows czy Linux korzysta z jakichś plików binarnych (w systemie Windows pliki .dll natomiast w Linuksie .so). Dlaczego o tym mówię? Ponieważ bardzo często początkujący administratorzy zapominają o tym.

Domyślnym plikiem binarnym (w skrócie: binarką), z którego korzysta serwer Counter-Strike'a 1.6 w systemie Linux jest plik cs_i386.so znajdujący się w katalogu cstrike/dlls.

Chcąc uruchomić na serwerze jakiekolwiek modyfikacje musimy ustawić alternatywny plik binarny - metamod, który umożliwia uruchamianie modyfikacji.

Instalacja Metamoda

 

Edytujemy plik liblist.gam, w którym ustala się binarkę serwera. - na FTP w katalogu /cstrike

Usuwamy:

To jest ukryta treść, proszę

 

zamiast tego dajemy:

To jest ukryta treść, proszę

 

Dobrze, przejdźmy do terminalu ssh a tam do katalogu srv/cstrike.

Będąc w cstrike stwórzmy katalog ADDONS, w którym będzie amxmodx, dproto, metamod i inne.

To jest ukryta treść, proszę

 

Teraz wpisujemy kolejno (aby pobrać)

To jest ukryta treść, proszę

 

Rozpakujmy paczkę i usuńmy niepotrzebne archiwum

To jest ukryta treść, proszę

Powinniśmy dostać taki komunikat:

 

 

Usuńmy niepotrzebne archiwum

To jest ukryta treść, proszę

 

Instalacja AmxModX

 

Skończyliśmy na katalogu cstrike/addons/dlls. Wejdziemy teraz do katalogu cstrike.

 

To jest ukryta treść, proszę

 

Będziemy teraz potrzebować dwóch archiwów z podstawowym AmxModem i dodatkiem dla serwerów Counter-Strike 1.6.

Można je

To jest ukryta treść, proszę
z oficjalnej strony projektu.

Interesuje nas AMX Mod X Base dla systemu Linux oraz Counter-Strike Addon i tu niespodzianka, również dla systemu Linux.

Korzystając z aktualnych odnośników bezpośrednich do pliku pobieramy obydwa archiwa do katalogu cstrike

 

To jest ukryta treść, proszę

 

AmxModX jest już zainstalowany. Teraz musismy go uruchomić w metamodzie.

Do tego ponownie wchodzimy na ftp, do katalogu /cstrike/addons/metamod - tutaj tworzymy plik plugins.ini i do niego wklejamy:

 

Co należy wiedzieć. Po pierwszy: średnik na początku linii przed komendą powoduje, że dana komenda nie jest czytana przez silnik gry. Więc w tym wypadku wczytana zostanie komenda rozpoczynająca się od "linux", a komenda "win32", przed którą wstawiłem średnik będzie traktowana tylko jako komentarz. A więc dodajemy tam

To jest ukryta treść, proszę

 

I zapisujemy plik.

 

 

Bravissimo! Stworzyłeś swój serwer, w ostatniej jak narazie części poradnika dowiesz się poprostu jak go włączyć.

 

7. Uruchamiamy serwer

 

 

Za uruchomienie serwera odpowiada plik hlds_run, znajdujący się w głównym katalogu serwera, tam gdzie jest np katalog CSTRIKE ( w naszym przypadku srv )

Aby uruchomić serwer musimy jednak zbudować polecenie startowe.

To jest ukryta treść, proszę

 

To jest szkielet uruchomienia serwera, wklejenie tego nic nam nie da.

 

Uruchamiamy serwer Counter-Strike'a więc w opcji game wpisujemy cstrike. Tego samego polecenia możemy również używać do uruchomienia serwerów hlds innych gier (modyfikacji) takich jak Day of Defeat, Team Fortress, Condition Zero itp. Zmienia się wówczas jedynie nazwa folderu modyfikacji (np. dod, tf lub czero) i mapa startowa. Uruchommy serwer z portem 27666 z jedynastoma slotami.

 

To jest ukryta treść, proszę

 

Jeżeli chcemy aby serwer przy każdym uruchomieniu automatycznie się aktualizował możemy dopisać do niego opcję -autoupdate, aczkolwiek przy obciążonym Steamie może to tylko spowolnić uruchamianie serwera. Więc można to robić jednorazowo co jakiś czas gdy wychodzą aktualizacje. Później można usunąć opcję z polecenia startowego.

Serwer uruchomiony i wszystko byłoby w porządku gdyby nie fakt, że gdy zamkniemy konsolę proces serwera się wyłączy.

Nasuwa się zatem pytanie: co zrobić aby serwer działał cały czas? I w jaki sposób go restartować?

Sądzę, iż jeżeli czytasz ten poradnik nie za bardzo wiesz jak to zrobić, a tłumaczenie działania kilku kolejnych komend w systemie przysporzy więcej problemów niż pożytku. Dlatego dajmy sobie spokój z konwencjonalnymi sposobami, skorzystajmy ze screena.

 

Screen umożliwia uruchomienie serwera i jego działanie w tle nawet wtedy gdy wyjdziemy z konsoli lub wylogujemy się z konta. Zaletą tego programu jest to, że każdemu procesowi możemy przypisać dowolne ID (etykietę, nazwę). Ułatwia to znacznie identyfikację procesów gdy uruchamiamy większą ilość serwerów.

Aby uruchomić serwer przy użyciu screena musimy go zainstalować - chyba, że posiadamy go już w systemie, by to sprawdzić wydajemy polecenie

To jest ukryta treść, proszę

 

Jeżeli przywita nas seksowny ekran z informacją w stylu:

 

 

oznacza to, iż jesteśmy szczęśliwymi posiadaczami screena.

By nie robić zamieszania wciskamy spację i wpisujemy

To jest ukryta treść, proszę

 

Jeżeli system uznał, że nie zna takiej komendy - będziesz musiał zainstalować screena.

 

fztc.png

 

To jest ukryta treść, proszę

 

Możesz przelogować się już na konto użytkownika. ;)

 

hnwb.png

 

Aby efektywnie wykorzystać screena uruchomimy proces naszego serwera hlds od razu w tle. W tym celu korzystamy z komendy screen z atrybutami dmS.

Wykorzystajmy zatem przykładowe polecenie startowe serwera.

 

To jest ukryta treść, proszę

 

Powyższym poleceniem uruchomiany proces naszego serwera hlds w tle nadając naszemu screenowi identyfikator: mpcforum. Jest to o tyle fajna rzecz, że dzięki temu indetyfikatorowi możemy w łatwy sposób przywołać konkretny serwer, nie musząc przeszukiwać wszystkich procesów po adres IP czy porcie, gdyż byłoby to uciążliwe przy większej ilości serwerów.

Wszystkie uruchomione na naszym koncie użytkownika screeny, czyli innymi słowy wszystkie uruchomione serwery posiadają swój identyfikator. Składa się on z PID-u (numer identyfikacyjny procesu w systemie) oraz ID, przypisanego do screena przez nas. W tym przypadku: serwerek.

Aby wyświetlić wszystkie uruchomione na screenie procesy wpisujemy:

To jest ukryta treść, proszę

Zostanie wyświetlona lista screenów, z nazwami oraz PIDami

 

 

Jak powyższą informację rozumieć? Otóż jak widzimy jest uruchomiony jeden screen oznaczony "3842.mpcforum". Status (Detached) oznacza, że screen jest schowany i działa w tle. status Attached oznacza, że ktoś (np. Ty :)) przywołał screena i działa na nim. Status Dead??? oznacza, że proces, który uruchomił screen został wyłączony i po screenie został tylko ślad w postaci pliku identyfikacyjnego. W tym wypadku wydajemy polecenie screen -wipe aby wyczyścić nieusunięte screeny.

Aby przywołać z powrotem proces serwera do konsoli wpisujemy poniższą komendę wraz z PIDem, czyli pierwszą częścią powyższego identyfikatora, tj. (w tym przypadku) 21907 lub korzystamy z ID procesu czyli "serwerek", ale tylko wtedy gdy ciąg znaków, z którego skorzystaliśmy jest unikalny i został użyty tylko dla danego procesu. W innym wypadku screen nie będzie wiedział, który z dwóch np. zawierających to samo słowo w ID screenów otworzyć.

Przywołujemy powyższego screena:

 

To jest ukryta treść, proszę

 

W tym momencie powinien otworzyć się screen, voila.

 

Jak zamknąć konsolę serwera aby dalej działał w tle? To proste. Wciskamy kombinację klawiszy: CTRL + A + D

 

Jeżeli nasz proces serwera się zawiesił, wystąpił jakiś błąd i chcemy go wyłączyć to będąc w konsoli serwera zamiast CTRL+A+D użyjemy kombinacji klawiszy: CTRL + C

 

 

 

Dziękuję za uwagę, pozdrawiam @GammersTV.

 

 

 

 

Bardzo podobne...

To jest ukryta treść, proszę

:makka: DajGrzdyla - s.56 Diumar  <3  <3

 

 

808911489533930136490.jpeg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...