Skocz do zawartości
  • Dołącz do społeczności!

    👋 Witaj na MPCForum!

    Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

    • Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

    👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

    Zarejestruj się teraz

Od zera do map designera!


Sunushi

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To są obiekty, dodaje się je edytując pliki areadata.txt w każdym z kawałków mapy. Istnieją do tego specjalne skrypty, które były już na mpc parę razy, np tu:

To jest ukryta treść, proszę

Koniec z MPCForum.pl i ogółem z metinem

:D

 

sunp.png

Sygnatura wykonana przez

Isuribi aka Amelka.

  • Odpowiedzi 169
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Dla wszystkich czekających na trzecią część: film już się renderuję! Dodatkowo polecam zaglądnąć do pierwszego posta, dodałem kilka informacji :)

Koniec z MPCForum.pl i ogółem z metinem

:D

 

sunp.png

Sygnatura wykonana przez

Isuribi aka Amelka.

Opublikowano

Ej sun. Dopiero teraz tak kurwa patrzee, i nikt nie zrobił kopii twojego tematu! nawet shejn!

 

ps. Kasuj! Kasuj! Kasuj!

 

antywarn

Dobrze że dodajesz też video jak robić minimapę, zawsze przecież miałem z tym problem :mellow:

 

 

@QBA_96

Wszystko zepsułeś :angry:

sygnatura2.png


Opublikowano

Nazwę tematu wymyślił Qentinios jak coś xD

 

Cześć i czołem, kluski z rosołem. Od wczoraj (01.08.2012) nagrywam filmiki pt "Jak stworzyć mapę do gry Metin2?". Został mi do nagrania jeszcze jeden filmik, jednak większość już zrealizowałem. Cała seria składa się z kilku części:

  • Modelowanie w programie L3DT - przesłany
  • Dostosowywanie height.raw oraz tworzenie tile.raw - przesłany
  • Dzielenie tile.raw na kawałki oraz tworzenie attr.atr - renderuje się
  • Kompendium wiedzy: Jak zmienić kolor podłoża? Jak zmienić kolory nieba i otoczenia? Jak dodawać obiekty? - do zrobienia
  • Tworzenie minimapy oraz podglądu mapy w prawym górnym rogu - do zrobienia

2 filmy poza serią:

  • Jak podzielić height.raw na kawałki w PhotoShopie? - przesłany
  • Jak podzielić height.raw na kawałki za pomocą GFO? - przesłany

Ze względu na daremną jakość mojego mikrofonu podarowałem sobie podkład głosowy. Całość jest opisywana, najczęściej krok po kroku. Czasami zadania do zrobienia są proste jak budowa cepa więc takie czynności opatrzyłem mianem "patrzeć na filmik".

 

W filmach tych poświęciłem swojego skilla na rzecz Was, drodzy użytkownicy, abyście sami mogli coś zrobić. Jednak tu mam do Was taką apelacje i prośbę, nazwijcie to jak chcecie.

NIE WRZUCAJCIE NA MPC KAŻDEGO SWOJEGO DZIEŁA!

(pamiętacie akcje z 2304982304 kolorami pereł?

xD)

Kilka racjonalnych powodów:

  • jeśli Wam się wydaje, że mapa nadaje się na mpc - przemyślcie to 3 razy bo mapa może być po prostu słaba
  • jeśli każdy będzie uploadował swoje dzieło to za niedługo to nie będzie dział tut/down tylko mapy użytkowników
  • no i dalej nie chce mi się myśleć ale zastanówcie się 5x czy na pewno mapa jest skończona

Ok, koniec marudzenia, czas na filmik:

 

Tworzenie mapy w L3DT:

To jest ukryta treść, proszę

 

Dopieszczanie height.raw + tworzenie tile.raw:

To jest ukryta treść, proszę

 


Strefa downloadu:

 

L3DT, oficjalna strona (polecam pobierać wersję v11.11, na aktualny dzień jest to stabilna wersja):

To jest ukryta treść, proszę

Skan v11.11 (0/40):

To jest ukryta treść, proszę

 

Game Files Open, oficjalna strona:

To jest ukryta treść, proszę

Skan (2/41):

To jest ukryta treść, proszę

 

.atr do .raw i .raw do .atr od Anohrosa:

To jest ukryta treść, proszę

Skan (2/41):

To jest ukryta treść, proszę

 

Gotowe templatki dla map od 1x1 do 6x6!

To jest ukryta treść, proszę

Skan (0/32):

To jest ukryta treść, proszę

(w spoilerze rozmiar templatek przed spakowaniem)

 

wlzh.jpg

 

 


Strefa dla leniwych:

 

Tabelka zawierająca opis wymiarów height.raw oraz tile.raw do rozmiaru 30:

iyyh.jpg

 

Tabela pomagająca wybrać rozmiar mapy:

kayl.jpg

 


Pozdrawiam Qentiniosa bez którego ten tutorial nawet by nie powstał. On był pomysłodawcą oraz podał mi ten program. Śliczne dzięki za to

:)

P.S. lajkujcie nupa xD

P.S. 2 każdy post który będzie zawierał kopię tego posta będzie raportowany i postaram się o to, by został usunięty

 

 

kopia tematu for Qentinios

Opublikowano

Dodana część trzecia do pierwszego posta!

(niestety musiałem linkiem, bo limit mediów w jednym poście został osiągnięty)

Koniec z MPCForum.pl i ogółem z metinem

:D

 

sunp.png

Sygnatura wykonana przez

Isuribi aka Amelka.

Opublikowano

Pobierz templatki ode mnie, wybierz odpowiedni rozmiar, wklej do niej wszystko to co edytowałeś z folderów 000000 itd i sprawdź czy problem nadal będzie występował

Koniec z MPCForum.pl i ogółem z metinem

:D

 

sunp.png

Sygnatura wykonana przez

Isuribi aka Amelka.

Opublikowano

@UP To są te twoje templatki.

To jest ta mapa:

To jest ukryta treść, proszę

 

Nie wiem co może być źle może coś client.

Jak byś mógł ją zobaczyć to byłbym wdzięczny no i znowu lajki :D

 

@dodam że tak sie dzieje po dodaniu do atlasinfo.

Jak nie dodam to mam po prostu czarny ekran.

 

@No właśnie są tam te kordy i wgl. :D

 

@Ta mapa to tylko tak zrobiona więc nawet nie jest dopracowywana, lekko pokolorowana i tyle.

Opublikowano

W atlasinfo mapa musi być, bo stamtąd są odczytywane koordy na których mapa się znajduje. Zobaczę, zaraz dam Ci odpowiedź

 

Tak wygląda Twoja mapa u mnie:

cwov.jpg

 

więc już na pierwszy rzut oka widać, że źle porozmieszczałeś pliki po folderach :P Być może w atlasinfo coś źle wpisałeś? Ja po prostu wkleiłem Twoją mapę do swojego klienta i wszystko mi zadziałało

Koniec z MPCForum.pl i ogółem z metinem

:D

 

sunp.png

Sygnatura wykonana przez

Isuribi aka Amelka.

Opublikowano

miszczuniu jak zrobić ''DOŁY DO WODY Z WODa ? ;P

*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* ٩(͡๏̮͡๏)۶

Opublikowano

@UP HAHA :D

Ale dojebałem :D

No ale kij.

A możesz pokazać atlasinfo moje jak dodałeś bo może ja coś źle wpisałem :D

Nie wiem :D

sunushi_map_handel[TAB]2600000[TAB]0[TAB]2[TAB]2

ja tak mam u siebie i mi wszystko działa.

 

 

miszczuniu jak zrobić ''DOŁY DO WODY Z WODa ? ;P

Fakt, o tym zapomniałem zupełnie napisać xD najprawdopodobniej pojawi się w tym filmiku pt "Kompendium wiedzy" czyli po krótce o tych mniej ważnych sprawach ;) Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły co dodać do tego filmiku to można pisać na pw bądź tutaj. Aktualna lista pomysłów:

  • zmiana koloru podłoża
  • zmiana kolorów otoczenia
  • dodawanie obiektów
  • dodawanie rzek, jezior, mórz
  • jak dodać teleport na własną mapę (nie przy użyciu teleportera)

Koniec z MPCForum.pl i ogółem z metinem

:D

 

sunp.png

Sygnatura wykonana przez

Isuribi aka Amelka.

Opublikowano

Sunushi korzysta z ps cs3, ja bardziej polecam cs5, on ma funkcję inteligentne wypełnienie, która to przydaje się przy tworzeniu minimapy.

sygnatura2.png


Opublikowano

Da się dzielić attr w GFO? - Dzielenie w photoshopie jest troszkę nudzące ;)

 

2up@

Wysłałem Ci na pw.

Opublikowano

w GFO da się dzielić height bez żadnych strat, attr, wodę (wtr). Da się również dzielić mapę tekstur (tile.raw) jednak występuje tu dość spore przesunięcie, także to raczej polecam robić już ręcznie.

sygnatura2.png


Opublikowano

Tak, da się scalić pocięte height w GFO.

 

 

1. Wczytaj mapkę do GFO.

 

2.Client Maps > Export > All

5png_rqerhhq.png

 

3. Wejdź do folderu z GFO.

 

4. W folderze GFO otwórz ten katalog:

1png_rqerhhx.png

5. Wybierasz wczytaną mapę.

 

6. Wchodzisz do folderu "Images"

3jpg_rqerhrr.jpg

 

I tam masz swoje scalone pliki ;)

4jpg_rqerhre.jpg

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...