Skocz do zawartości
  • Dołącz do społeczności!

    👋 Witaj na MPCForum!

    Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

    • Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

    👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

    Zarejestruj się teraz

[Poradnik]Zasady gry oraz wszystko co z nią związane


NinjaDag

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

post-381866-0-80203200-1345228942.png

Jeżeli tu trafiliście oznacza to ,że jesteście gotowi do odkrycia sekretów skrywanych przez najlepszych graczy

Z góry zaznaczam ,że poradnik jest dla wytrwałych i ciekawych ludzi :)

counter-strike.jpg

Zacznijmy więc lekcje

Aby stać się jednym z lepszych graczy musisz znać podstawowe skróty i pojęcia.

A- Jest to pierwszy Bombsite ,na którym terroryści muszą podłożyć bombę

B- Drugi Bombsite

Paka- Bomba

Rashowanie- Mówimy tak gdy drużyna broniąca atakuje co nie zawsze jest popierane

Campienie- Rozpowszechnione przez "Snajperów" oznacza pozostanie w 1 miejscu przez długi czas

Hs- HeadShot (trafienie w głowę)

Eco- Nie kupowanie broni w następnej rundzie . Często gra się eco po przegranej pierwszej rundzie

Scany- walenie przez ścianę we wroga

Fragi- Ilość zabitych przez nas osób

Plantuj- Podkładaj pake

ct-CounterTerrorist (anty-terroryści)

tt-Terroryści

AutoLama- Szybkostrzelna snajperka

Full Auto- nie puszczasz palca z LPM gdy strzelasz

Następne co jest potrzebne do stania się dobrym graczem CounterStrika to znajomość map. W tej kwestii musicie poradzić sobie sami , ja mogę jedynie pomóc udzielając wskazówek filmowych ,w których zawarte są tricki i sztuczki na niektórych mapach .

Ogólny fimik

 

 

Mapa de_Dust2

 

 

Mapa de_Inferno

 

 

Mapa de_Nuke

 

 

Są to 3 najpopularniejsze mapy nie wliczając mapki de_trine.

Teraz nauka strzelania

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zacznijmy od wyboru broni.

Na początku pierwszej rundy najczęściej kupowaną bronią jest Desert Deagl.Jest to bron o bardzo dużej mocy. Posiada 7 nabojowy magazynek a w zapasie ma 35 naboi. Z bliskiej odległości zadaje on 50 obrażeń ,a nawet więcej.

Po wygranej rundzie mamy wystarczająco pieniędzy na kupno karabinu.

W zależności do jakiej drużyny należymy mamy do wyboru w CT M4A1 ,a w TT AK47.

Przeważnie jeżeli mamy do wyboru AK czy M4 wybieramy AK ponieważ ma o wiele większy DMG czyli wartość ataku. Do tego po strzeleniu w głowę z M4 wróg ma szanse na przeżycie gdyż często zdarza się ,że obrażenia zadane z M4 w głowę to 81 :(.

Natomiast przy AK47 mamy 100% pewność ,że przy strzale ofierze w głowę umrze ,a to dlatego ,że taki strzał zadaje ponad 104 obrażenia a wystarczy 100 na powalenie przeciwnika na glebę :).

Nie należy jednak zapominać o tym ,że w M4 rozrzut broni jest o wiele mniejszy niż w przypadku AK47.

Osobiście w przypadku Rashu preferuje M4 a do Campienia AK (oczywiście jeżeli nie mam AWP pod ręką :D)

 

AK47-Broń ta ma ogromny rozrzut przez co wiele graczy się do niej zniechęca już przy początkach gry w CS co jest ogromnym błędem i ich strony.

Z AK należy strzelać seriami po 2. Dzięki temu unikniemy nerwów i ogarniemy rozrzut.

Jeżeli dochodzi do konfrontacji z bliska np: wychodzisz zza rogu i natykasz się na wroga. W takiej sytuacji zapomnij o strzelaniu seriami i wal Full Auto.

Nie zapomnijcie ,że poruszanie się i jednoczesne strzelanie z AK zmniejsza szanse na trafienie do minimum. Strzelając z AK trzeba stać bezruchu.

NIGDY NIE KUCAJ PODCZAS STRZELANIA . JEŻELI STRZELASZ I NAGLE KUCNIESZ ROZRZUT AUTOMATYCZNIE SIĘ ZWIĘKSZY!!

 

M4A1-Natomiast M4A1 to broń o malutkim rozrzucie jak już mogliście przeczytać wyżej. Cierpi na tym DMG tej broni.

Z AK w klatkę piersiową leci 34hp (około) a z M4A1 21. W kryzysowej sytuacji przez to możemy mieć spore kłopoty.

Z M4A1 w przeciwieństwie do AK można chodzić i strzelać . Nawet na dość spore odległości możemy walić Full Auto , a i tak nasze strzały będą celne.

Jeżeli chodzi o tłumik to on zwiększa rozrzut. Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić ,ale z moich obserwacji wynika ,że z nałożonym tłumikiem zmniejsza się celność oraz DMG karabinu. Zmniejsza on natomiast hałas naszej broni i redukuje jasność "iskr" z lufy.

M4 Jest wymarzoną bronią dla osób zaczynających przygodę z tą grą.

 

Kolejną ważną kwestią jest kupno zestawu granatów i umiejętne fleshowanie gdzie na mapach typu de_ TT musi się tym popisać.

Fleshe najlepiej jest odbijać od ścian ,a rzadziej rzucać je "na sucho".

Więcej w filmach wyżej.

 

A teraz coś o Campieniu.

Do tego najczęściej używane są dwie bronie a dokładniej AWP(Snajpa) oraz Desert Deagl.

Podczas gry Snajperką polecam częstą zmianę pozycji ,ale nie rash

:D

Nie jestem znawcą AWP dlatego na tym zakończę .

 

A teraz co nieco na temat obrony i ataków na Bs'y

:D

Weźmy za przykład mapę de_Dust2.

(bez udziału pierwszej ,drugiej i trzeciej rundy)

Kupujemy broń (Wciskamy F1) i granaty. Jeżeli gramy w miarę ogarniętym składzie to ok. 4-5 os (przy grze 10 vs 10 i więcej) lecą na B a cała reszta na A.

Tyle co do CT .... Odpieranie ataku będzie pestką jeżeli opanujemy Fleshowanie

:).

Pamiętajcie o tym aby nie wyrzucać odrazy wszystkich granatów bo co jeżeli tt podłożą pakę?

:D

Przy takiej okoliczności ct z A od razu Bieg na B i dzielą się na grupy gdzie 2 idzie trupem 2 środkiem i 1 oknem.

Od razu fleshe od góry i z trupa a potem na pełnej wjazd na bs nie ma czekania aż im mleko zejdzie.

Ustawienie ct

BS B

post-381866-0-85729100-1345240301.png

Tutaj pozycja snajpera poszła za bardzo do tylu on powinien bardziej z przodu bo na tamte skrzynki gdzie pokazałem nie można wejść samemu :O

A teraz atakujący.

tym razem 3 - 4 idzie na jednego BS'a a cała reszta idzie za pakom. PAKA NIGDY NIE IDZIE PRZODEM!

Przyjmijmy ,że paka idzie na B . Najpierw fleshe z trupa paka czeka na zewnątrz następnie fleshe ze środka . Jeżeli nie mamy nikogo na środku musimy sobie poradzić tylko 1 wejściem :<.

Po podłożeniu paki musimy się dobrze pochować i spodziewać się ostrego Fleshowania ze strony CT.

Jeżeli mamy mleko to lepiej przeczekać i dopiero atakować jak mamy pól mleko to nie ma co ryzykować.

to że CT wchodzi grupą daje im przewagę i ogień zazwyczaj skupie się na pierwszym a ci za nim czyszczą bs.

Dlatego ważne jest ustawienie tt po podłożeniu paki.

BS B

post-381866-0-15345100-1345240962.png

I to tyle w moim poradniku

:)

Mam nadzieję ,że pomogłem :D

Poradnik wykonany w 100% prze zemnie (nie wliczając filmów) na potrzeby konkursu

 

 

Liczę na wasze komentarze i uwagi dotyczące poradnika :)

Za ewentualne błędy BARDZO PRZEPRASZAM.

rsdgx1.jpg


Opublikowano

Hmn ciekawe, nie widzialem o tym ze aby dobrze zajsc ct na dd2 < paka b > potrzeba ich wziasc z 2 stron..

zawsze sadzilem ze wystarczy od respa prosto na b grupka, wbijamy i wgl.

 

 

poradzil bym rozpisac sie bardziej na temat ak jaki ma rozrzut i wgl. moj staż w cs'a wynosi 3/4 lata ( wiekszosc czasu gralem na jb - dopóki mi sie mikro nie rozwalilo, i pb. ) A z ak tak lamie ze o masakra.

A co do roskaladania graczy ( tt ) na bs'ie radze wziasc z neta zdjecie bs'a B i pokazac gdzie powinien kto stac.

Oczywiscie wiadomo 2 przy pace 1 tam w rogu od gali < choć moga skanowac ;/ > i miejsce na awp ;d

graphic.png
Opublikowano

Hmn ciekawe, nie widzialem o tym ze aby dobrze zajsc ct na dd2 < paka b > potrzeba ich wziasc z 2 stron..

zawsze sadzilem ze wystarczy od respa prosto na b grupka, wbijamy i wgl.

 

 

poradzil bym rozpisac sie bardziej na temat ak jaki ma rozrzut i wgl. moj staż w cs'a wynosi 3/4 lata ( wiekszosc czasu gralem na jb - dopóki mi sie mikro nie rozwalilo, i pb. ) A z ak tak lamie ze o masakra.

A co do roskaladania graczy ( tt ) na bs'ie radze wziasc z neta zdjecie bs'a B i pokazac gdzie powinien kto stac.

Oczywiscie wiadomo 2 przy pace 1 tam w rogu od gali < choć moga skanowac ;/ > i miejsce na awp ;d

 

;>

Właściwie to masz racje za chwile zrobię update :D

Edit gotowy mam nadzieję ,że teraz jest bardziej przejrzysty :)

A jeśli chodzi o AK to poważnie 4 lata i lamisz? :DD

Więc muszę tu dla cb coś dopisać ja np. lubie z ak heady ładnie mi wchodzą

rsdgx1.jpg


Opublikowano

Od kiedy na start kupuje się obowiązkowo Deagla?

Zapomniałeś wpsomnieć o Glocku i USP.

Brak też wzmianki o respach, co to jest i jak się gra "respowo",

Opisałeś tylko 3 mapy, kiedy podstawowych jest więcej,

Od kiedy 4 pilnuje B? Ty podajesz taktykę na serwer? Czy na mixy?

Jeśli na serwer powiedz mi jaki ma to sens...

 

Ogólnie mogłeś wiele wiele więcej napisać na temat który sobie ustaliłeś.

a_ap_rocky_signature_by_durty530-d5r6scd.jpg

Po za forum nie pomagam! Pomogłem? Daj

LIKE!

Opublikowano

"Po wygranej rundzie mamy wystarczająco pieniędzy na kupno karabinu.

W zależności do jakiej drużyny należymy mamy do wyboru w CT M4A1 ,a w TT AK47" - gówno prawda. Może i na ak lub m4 mamy, ale wtedy gramy bez kevlara (w przypadku ct jesli otrzymamy 4050$ to z kev, ale bez defa). BEZ KEVLARA NIE MA CO GRAĆ. Przeciwnicy na eko nas rozwalą jak chcą z uspami ;)

 

"NIGDY NIE KUCAJ PODCZAS STRZELANIA . JEŻELI STRZELASZ I NAGLE KUCNIESZ ROZRZUT AUTOMATYCZNIE SIĘ ZWIĘKSZY!!" - kolejne kłamstwo. Jeśli umiesz choć trochę ruszać myszką, to rozrzut ogarniesz -.- Wystarczy troszkę niżej celownikiem zjechać... Ja osobiście często kucam i jakoś nie mam problemu z rozrzutem...

 

 

"Jeżeli chodzi o tłumik to on zwiększa rozrzut. Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić ,ale z moich obserwacji wynika ,że z nałożonym tłumikiem zmniejsza się celność oraz DMG karabinu. Zmniejsza on natomiast hałas naszej broni i redukuje jasność "iskr" z lufy.

M4 Jest wymarzoną bronią dla osób zaczynających przygodę z tą grą." - poprawiam. To nie ma znaczenia. Rozrzut jest taki sam. Tak się tylko wydaje ;)

 

"Jeżeli gramy w miarę ogarniętym składzie to ok. 4-5 os (przy grze 10 vs 10 i więcej) lecą na B a cała reszta na A." - Na B chodzi się w 2 osoby (5vs5) lub w 1 (drugi stoi na środku, a ty na podeście). Na serwerach, w tym przypadku 10vs10, polecam max 3 osoby, bo na B jest jedno wyjście, więc jak się dobrze ustawicie to gówno zrobią:)

 

Złe ustawienie na podeście. Po co aż 3 graczy? Jeszcze snajper na daleko, a przed nim pochowani dwaj CT. Wystarczy, że jeden się troche wychyli i dostanie od swojego snajpera kulkę, ewentualnie od TT z trupa, bo będą bić w snajpera ;) Jeśli już ma być tych czterech, to 1 podest, 1 komin, 1 BS, 1 przed bramą...

 

To chyba tyle ;)

ou7821.jpg

exModerator Counter Strike

Opublikowano

Dobrze napisałeś Costa, nie wiem skąd wziął się ten mit. Tłumik nie zmienia rozrzutu, nawet chłopaki ze "Złotej Piątki" się wypowiadali na ten temat.

 

A po 2 to od kiedy drugą rundę gra się fulla. Przypuśćmy że robisz tak i kupujesz m4 w drugiej rundzie i padasz, to w trzeciej nie masz kasy na kupno, wtedy gdy terro ma w cholerę hajsu na kupienie ak, kevlara itd.

 

@donw

Czasem jest tak, że po pierwszej rundzie już awp :D

a_ap_rocky_signature_by_durty530-d5r6scd.jpg

Po za forum nie pomagam! Pomogłem? Daj

LIKE!

Opublikowano

Nie dość, że jak dedniesz, to przeciwnicy wezmą na eko broń i mogą wygrać rundę, to później nie masz kasy, a przeciwnicy już na snajpe mają ;)

ou7821.jpg

exModerator Counter Strike

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...