Skocz do zawartości
  • Dołącz do społeczności!

    👋 Witaj na MPCForum!

    Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

    • Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

    👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

    Zarejestruj się teraz

[SS] System głodu od Sunushi


Sunushi

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Choroba wzięła górę więc postanowiłem coś sobie naskrobać w notepadzie. Na MPC był już temat z systemem głodu, lecz nic nie dawał. Postać robiła się głodna, głodna, głodna a my ją karmiliśmy. Tylko jak był sens tego? Postanowiłem to rozwiązać idąc myślą "człowiek głodny jest słabym człowiekiem".

 

Na wstępie pragnę dodać byście mnie nie bili i karali za klienta z 2008 roku xD

 

Sam system głodu powstał w niecałe 2h więc ma parę niedociągnięć i nie jest w pełni uzupełniony, niemniej jednak cały system świetnie działa. Nasza postać ma taki sobie miernik głodu, który wyświetla się na czacie przy pierwszym zalogowaniu:

oynz.jpg

 

Skoro są to procenty to skala jest od 0 do 100%. Im więcej procentów tym postać jest bardziej głodna. Nasze najedzenie spada co jakiś czas. Żeby utrudnić rozgrywkę stworzyłem wzór, dzięki któremu postacie mające wyższy poziom częściej muszą jeść (ciężka zbroja, porządny miecz.. no nie okłamujmy się, to może wykończyć postać ;)). Przyjąłem, że postacie z zakresu 1-10lvl tracą 1% pojedzenia co 60 minut, natomiast postacie o poziomie wyższym od 90 co 6 minut.

 

Do karmienia postaci służą przedmioty, które mogę sobie dowolnie wymyślić. Przykładowo mogą to być banany, sushi, ośmiornice, a nawet mogę przerobić pieczone ryby, dowolnie. W momencie gdy rzucimy coś na ząb wyświetla się następujący tekst:

cgwg.jpg

 

Ilość spadającego głodu również jest bardzo prosta do regulacji. Dodatkowo samo jedzenie nie zaburza poziomu głodu, co można zobaczyć na poniższym obrazku:

gfjh.jpg

 

Ale co nam daje ten głód, a w zasadzie zabiera? Na chwilę obecną gdy poziom głodu przewyższy 75% to zaczyna nam spadać maksymalna wartość życia i many. Przykładowo jeśli nasz głód wynosi 76% to wartości życia i many spadają o 2%. Przy głodzie na poziomie 100% nasza mana i życie zmniejszone są o 50%! Sama zmiana tych bonusów jest dynamiczna, zmieniają się przy każdorazowym wzroście głodu. Nieważne czy zalogujemy się z głodem na poziomie wyższym niż 75%, czy po zjedzeniu pokarmu nadal będziemy ponad tą granicą czy po prostu wzrośnie nam głód - ilość spadającego życia i many zawsze będzie obliczona na podstawie aktualnego głodu i maksymalnej wartości tych bonusów przed zmniejszeniem. Zero opóźnień, wszystko działa cacy.

 

Tak to wygląda gdy nasz głód utrzymuje się na poziomie niższym niż 75%:

dqcs.jpg

 

A tak gdy przekroczymy:

gizx.jpg

 

Czas na trochę matematyki.

 

8514 * 2% = 8514 * 0.02 = 170 po zaokrągleniu w dół

8514 - 170 = 8344

 

Jak już wcześniej mówiłem - przy głodzie na poziomie 100% nasze życie i mana spadają o 50%. Sprawdźmy i to:

jfue.jpg

 

8514 / 2 = 4257 - życie

4058 / 2 = 2029 - mana

 

Gdy nasz głód osiągnie 100% wyskakuje nam również ładny tekst na czacie (czad!)

 

Kilka informacji:

  • Twórcą pierwszej wersji tego systemu na MPCForum jest użytkownik Cesare (temat: http://www.mpcforum....t-glod-postaci/)
  • Po wylogowaniu poziom naszego głodu nie spada
  • Quest pisany od zera przeze mnie
  • Na chwilę obecną nie mam zamiaru go udostępniać na MPC

BONUS!!!

Takie tam z nudów, dodałem pasek, który nam pokazuje w jakim stopniu jesteśmy głodni.

 

Widok po zalogowaniu do gry:

cbap.jpg

 

Widok po najechaniu na pasek:

tvbc.jpg

 

 

W zasadzie to tyle, myślę nad dodaniem zmniejszania obrony i ataku ale co z tego wyjdzie to się okaże. Wszelkie pomysły możecie pisać w temacie, na pewno je przeczytam i jeśli będą dobre to uwzględnię w projekcie :)

Koniec z MPCForum.pl i ogółem z metinem

:D

 

sunp.png

Sygnatura wykonana przez

Isuribi aka Amelka.

Opublikowano

Bardzo ciekawe tylko nie wiem czy juz o tym nie slyszalem . Ale powiem ci ze zajebiscie ci wyszlo.

 

Czyli spada wszystko co do % ?

table_name,9,10,11 from information_schema.tables

 

Opublikowano

Bardzo ciekawe tylko nie wiem czy juz o tym nie slyszalem . Ale powiem ci ze zajebiscie ci wyszlo.

Tak jak już napisałem na końcu, pierwszym twórcą takiego systemu jest Cesare. Ja jedynie zakosiłem mu pomysł na cały ten system + usprawniłem go

 

Nie rozumiem tej końcówki. W zależności od tego jak bardzo nasza postać jest głodna (powyżej 75%) to spada nam maksymalna wartość życia i many (76% - o 2%, 77% - o 4%, ..., 99% - o 48%, 100% - o 50%)

Koniec z MPCForum.pl i ogółem z metinem

:D

 

sunp.png

Sygnatura wykonana przez

Isuribi aka Amelka.

Opublikowano

Gratulacje:)

Można jeszcze dodać że jak postać jest głodna co jakiś czas zostaje otruta :P

Niestety metin nie pozwala na aż takie manipulacje (przynajmniej nie spotkałem się z tym nigdy). W zasadzie to myślałem nad zwolnieniem postaci. Działałoby to dzięki funkcjom /set_walk i /set_run. Oczywiście trzeba by zmienić ich nazwy, żeby ktoś sobie na czacie nie wpisał /set_run i już biega, chociaż ma 100% głodu. To jest akurat do zrealizowania :)

Koniec z MPCForum.pl i ogółem z metinem

:D

 

sunp.png

Sygnatura wykonana przez

Isuribi aka Amelka.

Opublikowano

mistrzu, a hp 'usuwa' w procentach?

Usuwa po prostu dany procent z maksymalnej wartości hp (max_hp - (max_hp * 2%) np)

Koniec z MPCForum.pl i ogółem z metinem

:D

 

sunp.png

Sygnatura wykonana przez

Isuribi aka Amelka.

Opublikowano

Naprawdę fajnie ci to wyszło ;). @ Qentinios : Nawet dobry pomysł z tym paskiem :P, rozumiem, że osobny pasek? Jeśli tak to w połączeniu z tym systemem to byłoby coś naprawdę fajnego. Niektórzy mogą powiedzieć, że nie pasuje np. do Metina itp. bo każdy ma jakiś tam swój gust ale na pewno byłoby bardziej w klimatach Metina niż te wszystkie "paint'owe" zbroje z WoW'a albo Aion'a. Zostawiam like. Peace.

"Kiedy nie chcesz - szukasz powodów. Gdy chcesz - szukasz sposobów"

Opublikowano

Czego wy tak kaleczycie Metina? :( Moze dodajcie jeszcze podzial krolest na gminy i wsie... Dodajcie zamiast mieczy bron palna... Dlaczego pytam, dlaczego?

 

1845697479.jpg

Opublikowano

Czego wy tak kaleczycie Metina? :( Moze dodajcie jeszcze podzial krolest na gminy i wsie... Dodajcie zamiast mieczy bron palna... Dlaczego pytam, dlaczego?

 

1845697479.jpg

Lepiej być 100 lat za murzynami i używać sf od raina bo z hackami było fajniej, nie?

Koniec z MPCForum.pl i ogółem z metinem

:D

 

sunp.png

Sygnatura wykonana przez

Isuribi aka Amelka.

Opublikowano

Moim zdaniem takie "opcje" nie pasują do metina.

Już na początku w tej grze nie podobało mi się, że koń ma poziom głodu i trzeba go karmić marchewkami itp, może jest to jakieś "odmulające" w czasie gry, ale po prostu nie pasuje do klimatów rozgrywki, nadaje za dużo "realizmu".

screenshot_10.jpg


Opublikowano

Zbroje z WoW'a i Aion'a to wam pasuja (byle gówno z painta). To rozumiem, że może odbiegać od klimatów Metina, ale głód raczej nie jest "aż tak" z dala od jego klimatów. Jakiś ciekawy paseczek do tego nowy i może być.

"Kiedy nie chcesz - szukasz powodów. Gdy chcesz - szukasz sposobów"

Opublikowano

Zbroje z WoW'a i Aion'a to wam pasuja (byle gówno z painta). To rozumiem, że może odbiegać od klimatów Metina, ale głód raczej nie jest "aż tak" z dala od jego klimatów. Jakiś ciekawy paseczek do tego nowy i może być.

Paseczek się właśnie tworzy ;) Walczę już z nim od dłuższego czasu bo coś mi w typach zmiennej nie pasuje i python szaleje

Koniec z MPCForum.pl i ogółem z metinem

:D

 

sunp.png

Sygnatura wykonana przez

Isuribi aka Amelka.

Opublikowano

Gratulacje pomysłu

 

Można przerobić tak

 

 

Zakładając ze 25 % Głodu to jest Standard i od tego momentu spada statystyka HP

 

Aby wyeliminować głód do 0% potrzebna będzie jakaś potrawa którą się robi w specjalny sposób

 

i od 25 do 0 podnosi ci HP

 

a od 26% Spada statystyka

banner1.jpg

Opublikowano

Zajebiste jak zawsze LoL2

 

 

Może byś zrobił aby gdy jesteśmy głodni to można zrobić efekt że tracimy np. bon na ludzi o danej wartości lub ewentualnie na potwory :).

Jasne, wszystko się da ;) Nawet mógłbym jakiś obrazek nad postacią odpalić bądź wykonującą się w kółko animację, np od 90% taką jak przy omdleniu (gwiazdka przy głowie)

Koniec z MPCForum.pl i ogółem z metinem

:D

 

sunp.png

Sygnatura wykonana przez

Isuribi aka Amelka.

Opublikowano

W sumie, to to będzie wku*wiać bardziej niż umierające konie :P Ale pomysł spoko, moim zdaniem warto by było obniżyć szybkość ruchu i ataku, oraz atak, a nie hp i mane ;) Taka głodna postać byłaby jak spowolnione z duchowego ciosu.

Opublikowano

Aktualna wersja zawiera następujące rzeczy:

  1. Zmniejszanie maksymalnego poziomu HP, many oraz zmniejszenie szybkościu ruchu (przy głodzie 100% zmniejsza aż od 50)
  2. Sprawdzanie co 10 sekund czy maksymalny poziom HP bądź many się nie zwiększył (na dole opisze dlaczego to jest takie ważne)
  3. Pasek głodu pod paskiem staminy naszej postaci informujący o tym, jak bardzo postać jest głodna
  4. Przerobione pieczone ryby na pokarm zmniejszający głód (wszystkie ryby)
  5. Cały system działający automatycznie, przez co gracz nie ma na niego żadnego wpływu

Czas na wyjaśnienie pkt 2. Przyjmijmy, że mamy 99% głodu. Ktoś mądry stwierdzi, że za chwilę osiągnie 100% czyli będzie zmniejszać hp i manę o 50%. Redukuje swoje hp do minimum (niech to będzie 1k). Głód osiąga 100% a więc zmniejsza maksymalną wartość hp o 50%, zostaje mu 500 hp. W tym momencie w przedmotach zakłada na siebie 8k hp przez co ma 8.5k hp. A co by bylo gdyby w momencie zmiany miał założone cały ekwipunek? 1k + 8k z przedmiotów dają w sumie 9k hp, zabierając 50% z tego zostanie mu tylko i wyłącznie 4.5k hp. Widać różnicę między 8.5k hp a 4.5k hp, prawda? Dlatego właśnie zostało dodane sprawdzanie ile hp posiada nasza postać.

 

P.S. Zanim ktoś wyleci tutaj z hejtem i powie, że system jest chujowy i do zrobienia w jedno popołudnie. Ja doskonale o tym wiem, i wcale nie uważam, że ciężko jest go zrobić. Cały ten temat ma na celu pokazanie wam, co można osiągnąć poprzez używanie odrobiny mózgu, pomyślunku i wyobraźni ;)

Koniec z MPCForum.pl i ogółem z metinem

:D

 

sunp.png

Sygnatura wykonana przez

Isuribi aka Amelka.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...