Skocz do zawartości
  • Dołącz do społeczności!

    👋 Witaj na MPCForum!

    Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

    • Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

    👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

    Zarejestruj się teraz

[TuT] Katarina - Jedyny słuszny poradnik


Nellu

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Katarina

post-127957-0-07741300-1363211462.jpg

Ciągle aktualizowany o nowe treści..

Bez Gadania.. Prosto do teorii

Stworzyłem ten poradnik, aby pokazać wszystkim w jaki sposób gra się Katariną. W League of Legends gram od trzech lat i mam trochę doświadczenia w graniu. W tym poradniku nie będę opisywał statystyk umiejętności, bo to po prostu jest zbędne. Wszystko co najważniejsze będzie opisane później.

Z czym to się je, jak się tym gra?

Katarina charakteryzuje się bardzo dużą mobilnością, co daje jej możliwość unikania ganków, ataków wroga prawie w 100%. Dodatkową zaletą Katariny jest brak kosztu użycia skilli oraz ich refresh po zabiciu wroga, lub samej asyście. Grając Katariną zawsze idz na Mid Lane. Na inne linie po prostu się nie nadaje.

Chcę grać katariną. Jak się przygotować?

Jak wspomniałem wcześniej Katarina do diabelsko mobilna postać. Ale dlaczego by nie uczynić jej bardziej mobilnej?

Przedstawiam runy dla Katariny i wyjaśnienie pod spodem.

Runy

post-127957-0-38488100-1363211498_thumb.jpg

Armor + 13

Jest nam bardzo potrzebny, szczególnie przydaje się, gdy ktoś nas gankuje, lub mamy konfrontację z większą liczbą przeciwników.

Magic Penetration + 7.8

Kolejny ważny element. Z pomocą kilku dodatkowych itemków możemy wyciągnąć True Damage z naszych skilli i atakować za pełną sumę obrażeń.

Move Speed + 4.5%

Tak jak wspomniałem wyżej, uczyńmy naszą katarinę szybszą. Szczególnie przydają się te punkty, gdy kogoś gonimy na niskich poziomach bez ulepszonych butów. Użyteczne również w Late Game.

Magic Resist at 18 + 24

Taka sama sytuacja jak z Armorem. Przydaje się w late, mniej w early, ponieważ jesteśmy w stanie uniknąć czarów

Masteries

post-127957-0-75574700-1363211495.jpg

Nic do dodania, nie trzeba tłumaczyć masteries, bo niewiele jest do wyjaśniania :D

Gotowi? Gramy!

I tak oto doszliśmy do etapu gdzie możemy zacząć grę. Warto zastanowić się jakie czary zabierzemy:

post-127957-0-70488900-1363211465.png + post-127957-0-72311100-1363211466.png

Flash + Ignite

Według mnie najlepszy układ pomimo zmieniającej się Mety. Flash jest obowiązkowym wyborem w każdej grze Katariną. Z jego pomocą można zrobić wiele tricków, które zagwarantują nam przewagę nad przeciwnikiem ( Opisane w części "Taktyki" ).

Ignite jest opcjonalnym wyborem, lecz moim zdaniem powinno się go brać zawsze. Daje nam dodatkową pewność, że zabijemy gracza i zdobędziemy killa.

Opcjonalnie

post-127957-0-70488900-1363211465.png + post-127957-0-18847800-1363211496.png

Flash + Teleport

Teleport możemy zabrać opcjonalnie. Z jego pomocą można robić bardzo efektywne ganki. Tracimy na tym jednak korzyści płynące z Ignite.

Kupię sobie coś w sklepie..

Kolejność przedmiotów ma znaczenie. Przedstawię mój sposób składania postaci, a następnie wyjaśnię dlaczego właśnie tak.

Cały Build

post-127957-0-70242600-1363211464.jpg

i omówienie...

Itemy na start.

post-127957-0-79476800-1363211861.gif + post-127957-0-70506800-1363211863.gif

Buty dają nam mobilność, 3 potki nas leczą. Jest opcja zabrania więcej potów kosztem butów, ale według mnie nie ma to sensu, bo nie chcemy zostawać na linii wiecznie.

Pierwszy powrót do fontanny.

post-127957-0-72560300-1363211864.gif

Dlaczego revolver? Ponieważ daje nam spellvamp, dzięki któremu możęmy się leczyć.

Kolejny item

post-127957-0-73157600-1363211867.gif

Speed i Magic Pen.

Następnie..

post-127957-0-71132500-1363211862.gif

Trochę AP i Magic Pen. NA tym poziomie mamy True Damage. Nasi przeciwnicy otrzymują 100% obrażeń od umiejętności.

Następnie..

post-127957-0-72175500-1363211866.gif

Ability Power jest tym czego potrzebujemy. Tyle na temat. Nie budujemy DFG, ponieważ się nie opłaca. Sam zrezygnowałem z budowania tego przedmiotu, ponieważ zadawał zbyt małe obrażenia po nerfach.

Następnie..

post-127957-0-72811300-1363211865.gif

Dodatkowo odejmuje przeciwnikowi 5% hp po użyciu na nim umiejętności, 10% jeżeli przeciwnik jest spowolniony. Szczególnie przydatne na takich mięśniaków jak Mundo albo Cho'Gath z 4000 punktami życia. Za jednym nawet najdrobniejszym skillem zadajesz im nawet +400 obrażeń :)

Następnie..

post-127957-0-71450700-1363211868.gif

W tym czasie przeciwnicy zdążyli już zbudować trochę Magic Resista. Dlaczego by nie mieć tego gdzieś? Po to właśnie budujemy Void Staff, który daje nam AP i 35% Magic Penetration. Po naszemu ignorujemy 35% Magic resista przeciwnika, a resztą itemów sprowadzamy go do 0.

Ostatecznie..

post-127957-0-76014100-1363211869.gif

Jeżeli nie chcesz zginąć pod koniec gry kup sobie ten przedmiot. Daje ci jeszcze więcej AP i dodatkowo 2.5 sekundy nieśmiertelności.

Revolver budujesz w co chcesz :) Ale to na samym końcu bo jego upgrade'y są słabe

To chyba tyle jeżeli chodzi o itemy.

Rozkład Punktów Umiejętności

post-127957-0-71154400-1363211462_thumb.jpg

Omówienie..

Na pierwszym poziomie dodajemy w Q. Możemy w ten sposób pomóc naszemu Junglerowi przy wilkach i Blue. Daje nam to też możliwość lepszego farmienia na początku gry, ponieważ nie ryzykujemy, że dostaniemy od przeciwnika.

Na drugim poziomie dodajemy w E. Jesteśmy wtedy bardziej mobilni, lecz tracimy na początku kilka creepów jeżeli nie uda nam się ich zabić. Nie bierzemy W ponieważ na tym poziomie możemy już zostać zgankowani i zabici, a gdy mamy Shunpo mamy możliwość szybkiej ucieczki do najbliższego miniona.

Następnie dodajemy do W i maksujemy tą umiejętność. Jest ona przydatna szczególnie w walkach całą drużyną. Dzięki niej dostajemy przyspieszenie po trafieniu gracza. Na czwartym poziomie W zabijamy falę minionów na dwa użycia skilla. Zalecam ulepszanie tej umiejętności zamiast Q, ponieważ jest bardziej użyteczna. Maksowanie Q się po prostu nie opłaca.

Kolejnośc ulepszeń: W > Q > E + Oczywiście na każdym poziomie Ultimate.

Jak grać dobrze?

W tej sprawie jest dużo do powiedzenia. Jest wiele sposobów walki, każda gra różni się od innej. Opiszę sposób w jaki ja gram, dlatego, że przynosi on wymagany efekt w postaci dobrych statystyk :)

Early Game

Zaczynam grę, kupuję przedmioty i idę zabezpieczać krzaki, w razie gdyby enemy team robił Invade'a.

post-127957-0-21654100-1363211477.jpg

 

+ to miejsce, gdzie powinieneś się schować, kropki i strzałka określają drogę skąd nadciąga przeciwnik.

 

 

 

Następnie pomagam junglerowi przy wilkach i golemie po czym wracam na linię. Na pierwszym poziomie staram się nie podchodzić do creepów gdyż przeciwnik może zadać mi obrażenia, a ja nie jestem w stanie mu nic zrobić. Po trzecim poziomie zaczynam grać bardziej agresywnie, lecz nie tak, aby próbować kogoś zabić, gdyż często jest to niemożliwe. Jeżeli już kogoś zabijam to na poziomie 4 lub po 6. Spoglądam czasem na dolną linię oczekując okazji na gankowanie. Tutaj pragnę wspomnieć, że Top'a NIE gankujemy, gdyż rzadko kończy się to sukcesem. Chyba, że naprawdę jesteś pewny, że kogoś zabijesz. Pamiętaj o wardowaniu niektórych miejsc, gdyż bardzo ułatwi ci to kontrowanie przeciwnika.

 

post-127957-0-12386200-1363211497.jpg

 

Czerwone Kropki to miejsca, gdzie opłaca się postawić warda.

 

 

Gra na linii trwa gdzieś to 19. minuty, potem zaczynają się TeamFighty

 

Mid Game

W tej części gry staram się już chodzić z drużyną. Nie zapominam o farmieniu. Często zdarzają się walki, w których musisz pamiętać o kilku rzeczach. ZAWSZE stoisz z tyłu, chowasz się za ludzmi. Czekasz około 3-4 sekund, aby wszyscy wykorzystali swoje umiejętności i skaczesz na CARRY. Kombinacja klawiszy to Q > E > W > Ignite > Ultimate. Pamiętaj, że jeżeli wejdziesz wcześniej nie pograsz sobie zbyt długo ;( . Po każdym killu albo asyście masz refresh skilli. I znowu Q > E > W. I tak do Pentakilla :D Pamiętaj, że przeciwnicy nie są zbyt inteligentni i rzucają się na każdą ofiarę, która jest pierwsza. Jeżeli pójdziesz z tyłu będą się wściekali, że nie mogą cię zabić ;) To chyba tyle na temat Mid Game.

Late Game

Tutaj obowiązuje taka sama zasada jak w Mid Game. Pamiętaj o tym, aby nie rzucać się na Tanki i unikaj myślenia, że jesteś Herosem. Nie jesteś.. Możesz łatwo zginąć. Chodź zawsze z drużyną, samemu giniesz pomimo potęgi swojej postaci. Dobrze będzie jeżeli skończysz grę z wynikiem 200+ creepów. Gdy gram i już wygrywamy, zawsze skupiam się na nexusie. Nie liczę razy ile pomimo niesamowitej dominacji przegraliśmy, gdyż moja drużyna skupiała się na "dobijaniu" ostatnich graczy enemy team'u zamiast kończenia gry.

To tyle na temat Przebiegu gry. Zostaje ostatnia część poświęcona części taktycznej i trickom.

Counterpicki

Grając Katariną musimy pamiętać, że nie zniszczymy każdego. Mowa tutaj o postaciach kontrujących naszą bohaterkę.

post-127957-0-35914100-1363265877.png

Podobno Katarina niszczy Akali. Ogólnie to prawda, lecz grając przeciwko Akali musisz pamiętać o jednej rzeczy. Jeżeli twoja przeciwniczka jest dobra, to cię zniszczy. Kilka osób może powiedzieć, że Akali nie jest kontrą. Według mnie zależy to od stylu gry i sytuacji w jakiej się znajdujesz.

Poziom Trudności: Łatwy / Średni

post-127957-0-01638000-1363265879.png

Kolejny wielki przeciwnik. Jeżeli nie będziesz miał szybkiej pomocy z dżungli ( do ok. 6 poziomu ) możesz spisać grę na przegraną. Samodzielnie nie jesteś w stanie go pokonać. Na wyższych poziomach nie pozwoli ci nawet podejść do minionów. Głównym problemem w walce z nim jest to, że może ci uciec z twojego ultimate'a i zaraz potem wrócić, aby cię zabić. Większość graczy, którzy grają Kassadinem zniszczy cię. Nie oznacza to jednak, że jest niemożliwy do pokonania.

Poziom Trudności: Trudny

post-127957-0-03412800-1363265878.png

Diana, może okazać się kontrą na Katarinę. Posiada wiele umiejętności, które dają jej nad tobą względną przewagę. Jest kilka możliwości gry, gdy spotykasz Dianę na linii. Jedną z nich jest ciągły harras i unikanie jej umiejętności co bywa trudne. Druga opcja to pasywna gra, spokojne farmienie, uciekanie i unikanie walki. Jest to dość bezpieczna lecz też niekorzystna metoda. Unikniesz w ten sposób walki, lecz pozwolisz Dianie stać się silniejszą. Walka z nią wygląda podobnie jak z Kassadinem.

Poziom Trudności: Średni / Trudny

post-127957-0-19784000-1363265936.png

Jedno jest pewne. Nie dasz rady go pokonać. Większość graczy Ryze zniszczy cię na dwie serie. Jedyny sposób na przetrwanie, gdy jest twoim przeciwnikiem na linii to duży dystans. Nawet z pomocą junglera nie jesteś wystarczająco silny, aby coś mu zrobić. Osobiście uważam, go za największą kontrę katariny.

Poziom Trudności: Bardzo Trudny

post-127957-0-02497200-1363265882.png

W Budowie..

post-127957-0-02910400-1363265880.png


W Budowie..

Taktyka gry i przydatne tricki

1. SMARTCAST

Nie zabieraj się za grę Katariną bez smartcasta. Jest to najważniejsza rzecz podczas gry nią.

2. Wolny od ganków

Gdy jesteś w połowie linii, a za tobą biegnie wrogi jungler, aby cię zabić użyj na przeciwniku Shunpo. Przeskoczysz za niego i natychmiast użyj W. Unikniesz niepotrzebnej walki i zostawisz przeciwników z niczym ;)

3. Shunpo "w powietrzu"

Kup warda, ustaw go na smartcast pod 2. i czekaj. Gdy będziesz musiał skoczyć przez ścianę uciekając, skieruj kursor za ścianę i połóż warda. Użyj Shunpo do niego i uwolnij się od pościgu. Możesz tego użyć również podczas walki, gdy chcesz się wydostać z teamfightu lub podczas gonitwy wroga.

4. Double blink

Użyj flasha, a następnie Shunpo, aby dostać się do wroga z zaskoczenia. Odpal Combo i zabij ;) W tym przypadku kombinacja: Flash > E > Q > W > R

Zakończenie

Oto przeczytałeś prosty poradnik na temat tego jak stać się lepszym graczem. Od teraz nie będziesz miał większych problemów w grze.

Na zakończenie dodaje screeny i moje wyniki!

 

post-127957-0-44537400-1363211476.jpg

post-127957-0-69779200-1363211463.jpg

post-127957-0-80844100-1363211473_thumb.png

 

 

Dziękuję :D

Mój nick w LoL'u - Aquantes

Server - Eu West

Tutorial w 100% wykonany przeze mnie. Zakaz kopiowania.

post-127957-0-07355200-1363265881.png

omx6dh6.png

Opublikowano

A może tak sunfire cape? Dość ciekawym rozwiązaniem jest na katę, naturalne jest u niej, że musisz wbić się na twarz przeciwnikowi czasem nawet przy nim biegniesz czekając na cooldowny więc item który daje defense oraz trochę demage nie poprzez skille może być użyteczny.

 

edit. Mógłbyś jeszcze dodać do poradnika listę postaci i porównać jak sobie radzi kata przy lane'owaniu myślę, że jest to dość ważne.

Fe%C3%ABd_eune_58_1_logo.png

Opublikowano

A może tak sunfire cape? Dość ciekawym rozwiązaniem jest na katę, naturalne jest u niej, że musisz wbić się na twarz przeciwnikowi czasem nawet przy nim biegniesz czekając na cooldowny więc item który daje defense oraz trochę demage nie poprzez skille może być użyteczny.

 

W przypadku Katariny można co najwyżej zbudować Warmonga. Sunfire cape to niezbyt dobry pomysł, gdyż 40 dmg/sec w przeliczeniu na jej combo, które trwa ~4 sekundy zadaje w najlepszym wypadku tylko 160 dmg. Najczęściej target znajduje się poza zasięgiem sunfire cape'a i nie jest to skuteczne.

omx6dh6.png

Opublikowano

Coś mnie nie przekonaleś do maxowania W, bo dalej wole w Q dawać. Zabrakło mi tez Rylajia ( czy jak to sie tam pisze), który bardzo fajnie współgra znią. Pozatym widać ze się napracowałeś + dla cb ;)

tumblr_o1840uKrwV1tv0tovo2_r1_400.gif

Opublikowano

Ok to tak:

Runy calkowicie do dupy,zero dmg z nich jest,armor wywalic mr per lv tez i predkosc ruchu tez,nie sa to dobre runy pod kate.

Lepsze sa:znaki przebicie odp,esencje ap,pieczecie ap,glify mr.

Masterki:offense dobrze,defense zamiast reg hp zmaksuj odp na magie i bedzie git.

Spelle dobre

Build:Brak mi tu rylaia ktory bardzo dobrze wplywa na katarine,slowujac skillami ale ogolem dobrze,pamietaj ze nie ksiazeczke tylko calego hextecha.

Maxowanie:Q sie maxuje jezeli nie mozna zbytnio dochodzic do starc pomiedzy toba a przeciwnikiem(w zwarciu np ma wiekszego dmg)a w sie maxuje kiedy mozesz do woli skakac do wroga i spokojnie uciec.

Opis w miare.

Ogolem:

Runy 2/10

Masterki 9/10

Spelle 10/10

Build 9/10

Maxowanie: 6/10

Opis 8/10

Ogolem:7/10

sstwc.jpg

Opublikowano

Coś mnie nie przekonaleś do maxowania W, bo dalej wole w Q dawać. Zabrakło mi tez Rylajia ( czy jak to sie tam pisze), który bardzo fajnie współgra znią. Pozatym widać ze się napracowałeś + dla cb ;)

 

 

Od siebie mogę powiedzieć, że też nie byłem za maksowaniem W. Uważałem, że więcej obrażeń zadam z Q, tym bardziej, że jest to spell zasięgowy. Potem zmieniłem zdanie. Popatrz chociażby na cooldowny skilli. Q ma około 8 sekund W tylko 4 . Dodatkowo po użyciu W na przeciwniku dostajemy movement speeda, co ułatwia nam pościg.

 

Ok to tak:

Runy calkowicie do dupy,zero dmg z nich jest,armor wywalic mr per lv tez i predkosc ruchu tez,nie sa to dobre runy pod kate.

Lepsze sa:znaki przebicie odp,esencje ap,pieczecie ap,glify mr.

Masterki:offense dobrze,defense zamiast reg hp zmaksuj odp na magie i bedzie git.

Spelle dobre

Build:Brak mi tu rylaia ktory bardzo dobrze wplywa na katarine,slowujac skillami ale ogolem dobrze,pamietaj ze nie ksiazeczke tylko calego hextecha.

Maxowanie:Q sie maxuje jezeli nie mozna zbytnio dochodzic do starc pomiedzy toba a przeciwnikiem(w zwarciu np ma wiekszego dmg)a w sie maxuje kiedy mozesz do woli skakac do wroga i spokojnie uciec.

Opis w miare.

Ogolem:

Runy 2/10

Masterki 9/10

Spelle 10/10

Build 9/10

Maxowanie: 6/10

Opis 8/10

Ogolem:7/10

 

Nie będę się kłócił o runy, bo sprawdziłem wiele kombinacji i uważam, że ta jest najlepsza. Z "W" zauważ tak jak wyżej powiedziałem, cooldown. A co do Rylai'a to myślę, że jest to opcjonalny przedmiot z przewagą na zbędny. Nie będziesz miał wiele sytuacji do pościgu na wyższych poziomach ( Zbudujesz ten item dość późno ), a jeżeli już to są to małe ilości. Zgodziłbym się, gdyby katarina bazowała na aa, ale w większości używa skilli. Więc moim zdaniem nie warto budować tego przedmiotu jeżeli tylko mamy kilka razy kogoś z ręki uderzyć.

Wspomnę jeszcze, że najpierw musisz użyć umiejętności na przeciwniku, żeby go spowolnić , a jeżeli kogoś gonisz to najpierw używasz shunpo i od razu robisz combo.

omx6dh6.png

Opublikowano

Max Q = defensywna gra/farmienie na odległość.

Max W = agresywne wymiany

Max E = suck ninja style

 

Rylai to core na katę, musi mieć trochę HP. Z maski nie potrzebnie się robi większą maskę, nie jest adekwatna do ceny. Rylai do buildu zamiast dużej maski i WotA i jest ok.

Farmy jakoś takiej bardzo dobrej nie da się mieć na Kacie, bo tak samo jak Akali. Przeważnie roamuje dzięki swojemu Q+E+W+R ma potężne combo.

 

PS. Mała maska w early jest core, potem już słabnie.

PMK3yt4.png

Opublikowano

Kata nie jest tylko na mida. Na topie tez mozna nia spokojnie grac z buildem ala poczatek mety s3 (hp hp hp hp hp hp hp hp hp)

Dobra robota, mozesz dodac ze maxuje sie q przy hard lane.

PitekKC_eune_58_4_logo.png

  • 2 lata później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...