Skocz do zawartości
  • Dołącz do społeczności!

    👋 Witaj na MPCForum!

    Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

    • Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

    👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

    Zarejestruj się teraz

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, w tym poradniku opisze sposoby walczenia mieczem i strzelania z łuku oraz parę sposobów na graczy :P. Jest to mój pierwszy taki poradnik, dlatego proszę o wyrozumiałość :D. I muszę na początku powiedzieć że nie polecam czitów ani wspomagaczy! Po tym poradniku nie będą Ci one potrzebne i będziesz miał większa satysfakcje z pokonania gracza! :]

Zacznijmy może od strzelania z łuku.

 

=============== Strzelanie z łuku ===============

Wstęp: Bardzo ważna rzecz, jeśli gracz chce szarżować na Ciebie z miecza. Zapewne większość z was używa łuku jako "drugą broń", lecz ona ma bardzo duże znaczenie w pvp. Zacznijmy na początek od tego, jak powinniśmy wogóle wystrzeliwać strzałę. Wiem, że trudno jest się tego nauczyć, lecz jak to opanujesz to nikt ci nie podskoczy :]

 

Wystrzeliwanie: Przy wystrzeliwaniu przytrzymujecie PPM by naprężyć łuk. W tym momencie, kiedy już wystrzeliliście pocisk w przeciwnika, nie czekajcie na sprawdzenie, czy pocisk do niego doleciał tylko od razu ładujcie kolejny nawet jak przeciwnik jest już daleko. To ma być wasz odruch! Jak się tego nie nauczycie, będziecie tracić cenne sekundy w PvP, a każde, choćby nawet słabe uderzenie zwiększa szanse szybszego zniszczenia hełmu przeciwnika.

 

Częstotliwość wystrzeliwania pocisku też jest bardzo ważna i jest zależna od odległości przeciwnika od Ciebie. Jeśli przeciwnik jest w miarę daleko od Ciebie, ładuj prawie do pełna by pocisk zadał jak najwięcej obrażeń, a jeśli jest blisko, bombarduj w niego strzałami ile wlezie. Dlaczego? Bo każdy zadany hit, niezależnie czy z diax miecza, drewnianego, łuku, śnieżki, bloku czy jajka, zmniejsza wytrzymałość (durabity) zbroi o 1. A ponieważ hełm zawsze szybciej się psuje od reszty zbroi (jeśli miała na początku pełną wytrzymałość) to takie bombardowanie strzałami/śnieżkami ma duże znaczenie.

 

Teraz, skoro nauczyliśmy się odpowiednio przeładowywać strzały i nimi odpowiednio strzelać, nauczmy się celować w przeciwnika.

 

Wstęp: Zapewne większość z was zna sposób "przewidywania" gdzie przeciwnik pójdzie. I my to wykorzystamy. Strzelanie od tak do celu nie jest zbyt efektywne (chyba że przeciwnik na Ciebie szarżuje), a przeciwnik przecież też myśli, i będzie próbował za wszelką cenę dojść do Ciebie unikami.

 

Przewidywanie uników przeciwnika: Przeciwnik na ok. 40% nasz przeciwnik będzie zataczał koło stopniowo się do Ciebie zbliżając. Jeśli jest blisko, strzelaj w miarę daleko od przeciwnika w stronę, w którą biegnie. Zazwyczaj strzelanie do przeciwnika, kiedy zatacza koło do Ciebie nie sprawia problemów, chyba, że inaczej do Ciebie podchodzi.

 

Przeciwnik biegnie slalomem: Bardziej efektywny sposób unikania strzał przez przeciwnika. Jak zauważysz, że przeciwnik biegnie do ciebie w ten sposób, strzelaj w "środek" slalomu. Jest ok. 40% szans, na trafienie przeciwnika, przez co po 2-3 strzałach zmieni metodę biegu na zataczanie koła, lub na nieregularne uniki.

 

Przeciwnik porusza się nieregularnie: Jak przeciwnik porusza się tym sposobem, najtrudniej jest go trafić. Wtedy masz 2 wyjścia: Strzelanie aż do momentu trafienia, lub zrezygnowanie ze strzelania z łuku i zaatakowanie mieczem. Atakowanie mieczem wytłumaczę niedługo. Jak odepchniesz przeciwnika na w miarę odpowiednią odległość (4-5 kratek), znów zacznij strzelać łukiem 2-3 trafienia (bo przeciwnik przez chwile będzie na 90% będzie szarżował) i potem zmieni metodę na 1 z 3, które są na górze.

 

Walka łukiem na łucznika: Umiemy strzelać łukiem do ludzi z mieczami. Może się zdarzyć, że będziemy walczyć przeciwko dobremu łucznikowi. Przeciwnik na 75% będzie się poruszał podczas celowania. W takim momencie nigdy nie celuj w niego, tylko w strone, w którą się przesuwa. Jak będziesz celował w niego, to on po wystrzale przyspieszy swoje przesuwanie w bok a Twój strzał pójdzie na marne. Należy zwracać duża uwage na ten powolny ruch podczas jego celowania bo on może zależeć od celności Twojego pocisku. Lecz musisz zwracać uwage na to jak ty się poruszasz. Możesz go łatwo zmylić, przykładowo, podczas celowania będziesz iść w lewo, ale po wystrzale pójdziesz w prawo. Lecz nie można cały czas tak robić, bo przeciwnik się wkońcu skapnie. Najważniejsze, by to zmylenie wykonywać nieregularnie tzn. raz idąc w lewo, po wystrzale idziesz w lewo a raz idac w prawo pójdziesz w lewo.

 

 

To będzie na tyle, jeśli chodzi o strzelanie z łuku.

Zajmijmy się teraz walką mieczem, która uzupełnia strzelanie z łukiem.

=============== Walka mieczem ===============

Wstęp: Podstawa w PvP, ponieważ walka łukiem nie zawsze może wypalić. Zajmijmy się na początek sposobami atakowania.

 

Strefowanie: Doświadczeni w PvP zapewne więdzą o co chodzi. Lecz mniej doświadczeni gracze nie. Więc, strefowanie to metoda celowania w przeciwnika i równoczesne poruszanie się w lewo i w prawo. Dzięki temu zyskujemy cenne sekundy i hity, a z tym wiążą się większe obrażenia i przewaga w wytrzymałości zbroi. Przeciwnik zalany obrażeniami będzie zdezorientowany przez co nie będzie mógł w ciebie trafić. Lecz co jeśli przeciwnik będzie odporny na zdezorientowanie i pierwszy posłuży się metodą?

 

Unikanie strefy: Nie idź tyłem. Przeciwnik właśnie chce, żebyś szedł tyłem, przy tym ty nie możesz włączyć sprinta, a on może sobie Ciebie spokojnie bić. Staraj się uciec bokiem, ale najlepiej wejdź w przeciwnika. Ale czemu? Otrzymasz może 1-2 hity, ale przerwiesz tym strefe przeciwnika, co zdezorientuje przeciwnika na 1-3 sec. To ty masz kontrolować przeciwnika, a nie on Ciebie!

 

Bronienie się mieczem: Zapewne znacie metodę spamowania przyciskami LPM i PPM. Lecz niektórzy używają tej metody w złym momencie. Używać tej metody najlepiej, jak przyciśniecie przeciwnika do ściany. W innym wypadku przeciwnik zostanie po prostu odepchnięty a ty stracisz na odległości i czasie.

 

Krążenie wokół przeciwnika: Jak przeciwnik się za wiele nie porusza, to zacznij wokół niego krążyć. Zmieniaj co chwile strony krążenia, ale nieregularnie, by przeciwnik nie mógł się przeciwstawić.

 

Atakowanie boku przeciwnika: Nie podchodźcie do przeciwnika na wprost. Gdy przeciwnik ucieka, atakuj trzymając przykładowo przyciski W i D. Czemu? Przeciwnik po zyskaniu odrobiny hp zacznie atakować i odwróci się do Ciebie. Lecz, na 50% szansy odwróci się, i będzie ciebie atakował idąc tyłem, przez co popełnia błąd. Idąc "ukosem" będziesz w stanie lepiej kontrolować przeciwnika, a on zdezorientowany (bo on idzie tyłem przez trzymanie S, a ty idziesz do niego dziwniej, bo przez W i D) straci 2-3 sekundy zanim się do ciebie lepiej ustawi. Bo przecież lepiej jest kontrolować chodzenie ukosem przez np: W i D, niż przez S i A :P.

 

Kontrolowanie sprintu: Jeśli podchodzisz od tyłu do przeciwnika, wyłączaj zawsze sprinta (chyba że chcesz go wepchnąć w pułapkę lub inne miejsce). Sprint dodaje ci zwiększone odepchnięcię, a chyba nie chcesz sytuacji, w której podchodzisz tyłem do przeciwnika strzelającego z łuku, a ty go odpychasz i dajesz mu czas na przyszykowanie się. A bez sprintu odepchnięcie jest o połowę mniejsze przez co zadasz przeciwnikowi więcej obrażeń i go zszokujesz.

Co do sprintu, zdarzało wam się w ważnym momentach zepsucie sprintu i zapewne nie raz. Czym to spowodowane?

 

Jesteś podczas PvP i chcesz uciec na moment od przeciwnika by wypić potka na leczenie lub regeneracje (Czemu nie kox jabłko? Wyjaśnię niedługo), lecz przeciwnik jest za blisko, i gdy włączasz sprinta, on Cię uderza przy drugim kliknięciu "W" przez co unosisz się lekko w powietrzu co ci crashuje sprinta. Lub samo uderzenie w Ciebie crashuje ci sprinta. Jak chcesz uciec sprintem od przeciwnika, najpierw odepchnij go na odległość przynajmniej 3-5 kratek. Wtedy będziesz miał więcej czasu na poprawne włączenie sprinta i użycie potków.

 

Czemu nie kox jabłko? : Kox jabłko oczywiście ma świetne bonusy w PvP (Regenerację IV [2 serca na sec], odporność na ogień i ogólną odporność), lecz przez ten mały bonus, który regeneruje nam bardzo szybko hp, to bardzo przyspiesza niszczenie się zbroi. Dlatego (jeśli masz taką możliwość), używaj mikstur na odp. na ogień , regeneracje i leczenia, bo żadne z tych mikstur nie przyspieszają niszczenia zbroi. Wyjątkiem są oczywiście serwery PvP, w których możesz nie mieć dostępu do mikstur, to wtedy tylko w krytycznych sytuacjach używać kox jabłka. Jak kox jabłko przyspiesza niszczenie zbroi? Otóż, gdy mamy bonus regeneracji IV, możemy przyjąć 2 razy więcej uderzeń niż bez bonusu. Czyli jak normalnie możesz orzymać około 2 hity na sec, to z regeneracją IV możesz otrzymać nawet 5-6 hitów. I nie, te mocne knockbacki to nie jest killaura tylko Twoje kox jabłko. A jak przeciwnik może Tobie zadać więcej hitów w tym samym czasie, to Twoja zbroja długo się nie utrzyma.

 

Walka mieczem na łucznika: Znowu walczymy przeciwko dobremu łucznikowi, lecz naszą główną specjalizacją jest walka mieczem. Co wtedy zrobić? Znowu tutaj wykorzystamy "ukośne" chodzenie. Czemu? Otóż, łucznik celuje do nas przodem, bo tylko przodem może. W takim razie, my zataczamy koło nieregularne ale przez trzymanie przycisków np: "W" i "D". Ważne jest przy tym, by przy takim poruszaniu celować centralnie w głowe przeciwnika. Ale dlaczego? Z moich obserwacji wynika, że powstaje takie jakby "złudzenie optyczne". Bo idziemy przodem do przeciwnika ale nie przodem. Zdanie może wydawać się niezrozumiałe, lecz wszystko tkwi w tym krzywym chodzeniu. Jak mamy ustawioną głowe przodem do przeciwnika to on myśli, że idziemy przodem, a my tak naprawde zataczamy koło. Dzięki temu, zamiast poprawnie celować w strone, w którą idziemy, on celuje w nas lub za nas. Przez co zbliżamy się do przeciwnika, a on jest zmuszony walczyć mieczem, dzięki czemu mamy przewage.

 

Ogarnąłeś atakowanie mieczem!

Teraz parę porad na temat PvP.

 

=============== Ogólne porady dla Ciebie ===============

Rzucane mikstury: Uważaj jak rzucasz mikstury negatywne. Ważne jest, byś rzucał je tylko, gdy masz pewność, że trafisz. Przykładowo celuj w przeciwnika, gdy zostaje od odepchnięty przez Ciebie, wtedy będzie na Ciebie szarżował. To będzie idealny moment na rzucenie mikstury trucizny lub obrażeń :).

 

Skakanie: Też dość ważna rzecz, bo skakanie powoduje krytyczne ciosy (wzmocnione o 50%), lecz trzeba jego używać także w dobrych momentach. Najlepiej wtedy, gdy masz pewność, że podczas skoku nie dostaniesz uderzenia od przeciwnika bo wtedy polecisz dalej niż zwykle, dając przeciwnikowi czas. Najefektywniejsze, gdy przeciwnik nie ma diaxowego seta z enchantami.

 

Bronienie się mieczem: Opisywałem sposób spamowania LPM i PPM, lecz wyjaśnię ile ogólnie pomaga sama obrona mieczem. Załóżmy że jest PvP pomiędzy graczami z żelaznymi setami i mieczami. Taki gracz (bez krytycznego ciosu) otrzyma ok. 1,5 serca obrażeń. Z obroną mieczem otrzyma 0,5 serca. Widać tą mocną różnice. Zamiast dednąć po 6-7 hitach możesz obronić się do 20+ hitów (kosztem zbroi :D). Dlatego spamowanie (w odpowiednich momentach) przyciskami LPM i PPM ma też duże znaczenie. Dodatkowo, jak już mamy spamować przyciskami myszy, to róbmy to poprawnie. Zamiast poprostu cały czas klikać LPM i PPM (50% szans na blok), poprostu przytrzymaj LPM i PPM przez ok. 0.3-0.5 sekundy i ponownie wykonuj tą czynność. Czemu? Bo szansa, że zblokujesz uderzenie jest o wiele większa ponieważ przytrzymujesz po krótkim uderzeniu PPM.

 

=============== Gang, czyli więcej na mniej ===============

Wstęp: Zapewne zdarzyło Ci się dużo razy "2 vs 1" lub "3 vs 1". Poniżej opisze, jak należy atakować w takich przypadkach i jak należy się bronić.

 

Atakowanie: Skorzystaj ze sposobów atakowania mieczem i strefowania nieregularnego. Przyjmiesz mniej hitów co zwiększy Twoją żywotność. Lecz jeśli przeciwnicy są daleko i biegną blisko siebie, nie ładuj do końca łuku bo możesz nie dasz rady wystarczająco daleko trzymać przeciwników z daleka. Ładuj o mniej więcej 1/3 krócej. Zadasz mniej obrażeń, lecz w tym momencie ważna jest częstotliwość. Więcej hitów zadasz - szybciej zniszczysz zbroje - więcej dmg zadasz. Jak? Moim zdaniem ważniejsze jest częste bombardowanie strzałami niż maksymalne ładowanie łuku. Czemu? Jak będziesz naprężać na maxa łuk, po 2 dobrych hitach czy może 3, przeciwnik już będzie koło Ciebie. Sposobem bombardowania zadasz mniej obrażeń, ale zadasz więcej hitów przez co zadasz więcej obrażeń a przeciwnicy będą nadal w pewnej odległości. Przeczytaj jeszcze raz ostatnie zdanie by zrozumieć :D. Jeśli chodzi o atakowanie mieczem, zrobię podpunkt na obronę.

Unikanie i obrona uderzeń: Zapewne znasz już taktyki unikania uderzeń przeciwnika z górnej części przeciwnika. Pokaże tutaj przykładowe sytuacje ataku przeciwnika.

 

Jeden przeciwnik strzela z łuku, a drugi atakuje mieczem: Wykorzystaj swojego wroga :D. Atakując miecznika cały czas zwracaj też uwagę na łucznika. Staraj się zasłonić za miecznikiem robiąc strefy i nieregularne uniki, by łucznik nie mógł w Ciebie strzelić. Chwile potrwa, zanim się zorientuje, że nic nie zdziała i zacznie atakować mieczem.

 

Obaj atakują mieczem: Dość trudna sytuacja do ogarnięcia. Już nie będę wspominał o tym, że trzeba atakować, nieregularnie się poruszając. Bardzo ważne jest, byś kontrolował przeciwników. Nie pozwól im uciec z Twojego wzroku. Jak 1 Ci ucieknie, to drugi Cię będzie mógł zaskoczyć, ale zanim on Cię zaskoczy, Ty zostaniesz zdezorientowany w poszukiwaniu drugiego wroga. Cały czas poruszaj się podczas walki i celuj w nich.

 

Obaj strzelają z łuku: Banalna sytuacja. Masz 2 łatwe wyjścia: Strzelać w nich moimi sposobami poruszając się i strzelając z przewidywaniem ruchu, lub podejść do nich unikiem nieregularnym z mieczem. Lecz jak będziesz podchodził mieczem, oni też przerzucą się na miecz. Dlatego radziłbym tylko w nich strzelać.

 

=============== Frakcja vs Frakcja ===============

Wstęp: Frakcja vs Frakcja - czyli poprostu klepa :P. Lecz na klepe też trzeba być odpowiednio przygotowanym. Opisze tutaj, jakie mikstury brać, ekwipunek, uzbrojenie i jakimi taktykami musi się posługiwać Twoja ekipa :P.

 

Mikstury: Tutaj opisze jakie mikstury wziąć ze sobą na wojnę frakcji. Podzielę je na pozytywne i negatywne

 

Pozytywne: Mikstura na szybkość. Dlaczego ona jest taka ważna? Już mówię. Przeciwnik ma mało hp i ucieka, bo się Ciebie boi (Lol :D). Mikstura na szybkość znacznie przyspieszy czas dobiegnięcia do przeciwnika. Ale jaką miksturę wziąć? I czy II? Dość trudna decyzja. Wolisz czas działania mikstury, czy szybkość dobiegu do przeciwnika? Ja osobiście wolę Szybkość I. Nie chce mi się co chwile włączać Szybkości II, w dodatku trzeba na nią dodatkowe przedmioty. A co z innymi miksturami?

 

Mikstura na siłę. Jaką najlepiej wziąć? Ja osobiście polecam miksturę Siła II. Czemu? Jeśli walczycie przeciwko graczom z zbrojami prot IV, to więcej zdziała mikstura Siłą II. Będziesz odbierał przeciwnikowi po 1 serduszko z hita (mając miecz 5/2). Miksturą Siła I raczej nie wejdą takie obrażenia. Może trzeba dużo częściej używać tej mikstury, lecz przy niej ważniejsza jest efektywność.

Z miksturą na regenerację jest różnie. Możesz zrobić i Regeneracje II, i regeneracje I. Regeneracje I możesz użyć, gdy masz mało hp, a potem tylko zacząć unikać do osiągnięcia określonej ilości hp. Regeneracje II możesz użyć podczas walki jak chcesz odzyskać więcej hp, lecz na krótszy czas.

Mikstury leczenia powinieneś używać z sytuacjach, gdy twoje hp spada poniżej 4 serc. Oczywiście mowa tutaj o Leczeniu II. I tutaj nie ma żadnych innych wątpliwości.

Mikstura na ogień. Oczywiście musi być 8 minutowa i powinna być użyta tuż przed PvP by zbroi niepotrzebnie nie niszczyć.

 

Negatywne: Z poradach ogólnych opisywałem jak trzeba rzucać takie mikstury na 1 gracza. Leczu tutaj musisz zwracać szczególną uwagę, by nie zranić naszego sojusznika. Przy wyrzucie mikstury radziłbym odciągnąc 1 lub 2 przeciwników (na 80% pójdzie ktoś za Tobą z myślą, że masz mało hp) i wtedy użyć sposobu wyrzutu jej jak w Poradach ogólnych. Ale jakie mikstury zabrać?

 

Mikstura trucizny: Najlepiej zabrać miksturę z najdłuższym czasem trucia. Wtedy przeciwnik dozna więcej obrażeń, a częstotliwość doznania obrażeń od trucizny przy tym nie jest tak bardzo ważna.

Mikstura spowolnienia: Dlaczego ona jest ważna? Spowalnia przeciwnika co powoduje zmniejszenie się widoczności na jego ekranie i łatwo się dogania takiego przeciwnika. Ja preferuje bardziej długość działania.

Mikstura osłabienia: Czemu jej nie podkreśliłem? Nie jest ona konieczna. I tak będziesz miał zawalone eq tymi miksturami. Lecz nie mówię, że się nie przydaje. Jak przeciwnik użyje mikstury siły, wyrównuje obrażenia do 0,5 serca.

 

Niedługo dopisze więcej do tego podpunktu.

 

To już koniec poradnika o poprawnym walczeniu w PvP.

Dziękuje za obejrzenie i liczę, że moje porady się przydadzą :P

Jest to mój pierwszy poradnik kierowany do osób, które trochę ogarniają PvP

Poradnik pisany w 100% przeze mnie.

Podobał ci się poradnik?

Doceń moją prace i kliknij Lubie to!

Poradnik by: KonowaL

Możliwość kopiowania poradnika, jeśli będzie mój podpis.

=============== Poradnik do zaawansowanego PvP Minecraft ===============


============  http://www.mpcforum.pl/topic/941290-tut-zaawansowane-pvp/  ============

  • Odpowiedzi 117
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Wiesz co ?

Wygląda to lepiej, niż jakby jakiś "koxu" typu skkf pokazywał to na filmie :P

Dlaczego ?

Bo jest opisane co jak klikać na klawiaturze, a SKKF tylko by nawijał "Ale go zdzieliłem" "Teraz pokaże Wam, jak się przygważdża rywala"

Dodaj jeszcze walki Mieczem na Łucznika i Łukiem na Łucznika ;P

Hejo ?
Jest tu kto ? ;O

Opublikowano

Powiem szczerze bardzo mi się przydało, nawet po takim długim stażu nie wiedziałem o obronie mieczem ^^

Naj­lep­szym środ­kiem prze­ciw pra­wu jest bezczelność.

Opublikowano

Dodałem:

- Co zrobić w walce łucznik vs łucznik.

- Co zrobić w walce miecznik vs łucznik.

- Dodatkowa informacja na temat "spamowania" przyciskami LPM i PPM w Ogólnych poradach.

 

Zachęcam do komentowania i lajkowania! :D

=============== Poradnik do zaawansowanego PvP Minecraft ===============


============  http://www.mpcforum.pl/topic/941290-tut-zaawansowane-pvp/  ============

Opublikowano

Spoko daje +.

                                                                                    50364.png

Opublikowano

Bardzo dobry poradnik, kiedyś widziałem filmik na youtube z trickami na PvP i było tego o wiele więcej tylko że po ANG ale za nic teraz nie mogę tego znaleźć.

+

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...