Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Jak wstawić mape na FFS (MTA)

Od ostatniej odpowiedzi w tym temacie minęło 2233 dni. Pamiętaj, że odkopywanie takich tematów jest niewskazane, chyba że chcesz wnieść coś nowego do dyskusji.

Polecane posty

Witam. Dziś przedstawie jak dodawać mape na serwer FFS Gaming (http://ffsgaming.net)

Może niektórym osobom się on nie przyda ale każdy może zrobić własną mape i ją dodać :)

 

1. Pierw robimy mape w MTA - Map editor

2. Ustawiamy jaka to ma być mapa (race/dm itp.) my weźmiemy race

3. Ustawiamy w Map settings -> Gamemodes "race"

DlIxrMK.jpg

4. W oknie obok "Meta" musi być TAG-AUTOR-NAZWA (czyli: [Race]VRUMaster - Mapa)

http://imgur.com/Eg3aJ7Z

5. Tagi : [DM] / [Race] / [DD] / [Hunter] / [shooter] / [Trials] / [HP] / [RUN]

6. W pierwszym oknie ustawiamy godzine, pogode itp.

7. W oknie obok "Meta" musimy ustawić "ghostmode" na "true", "respawn" "5 sec" i reszte zostawić.

8. Jeśli chcemy postawić jakiś checkpoint wciskamy "F" i w dolnym lewym rogu najeżdżamy myszką i kręcimy kółkiem tak aby zmieniły nam się opcje wyboru.

9. Ustawiamy Spawnpoint tam gdzie mapa ma się zaczynać. Możemy zmienić pojazd zazaczając na pojazd i używamy F3 lub klikamy dwukrotnie.

10. Aby dodać checkpoint klikamy obok "race pickup" i ustawiamy gdziekolwiek

11. UWAGA! podczas stawianiu checkpointów nie możemy używać KOPIOWANIA bo się wszystko zepsuje.

12. Aby dodać nastepny checkpoint robimy to samo co w pkt. 10

13. Możemy zmienić kolor/szerokość i dodać zmiane pojazdu do checkpointu klikając na niego dwukrotnie.

14. Dalej gdy zrobimy mape możemy ją przetestować: Klikamy "F" i "Definitions" i klikamy na "race" i "add" i klikamy ok.

Il2DguJ.jpg

15. Zaznaczamy na "Test" i wybieramy gamemode : Race i klikamy "Full Test"

16. Dalej wstawianie Mapy na FFS (lub jak wolicie to na inne serwery lub własne)

17. Wymagany jest program 7-zip, ponieważ tylko on odczytuje pliki zapakowane w .zip

18. LINK : http://www.7-zip.org/ i wybieramy albo 32 bity (dla Windows XP i inne) lub 64 bity (Windows 7)

19. Wchodzimy na www.ffsgaming.net i u góry najeżdżamy na "uploaders" -> upload map(s)"

Fp4Ey5K.png

20a. Następnie wchodzimy w mój komputer ->; nazwa dysku (u mnie C) -> Program Files -> MTA San Andreas -> server -> mods -> deathmach -> resources -> Nazwa mapy

20b. U niektórych folder MTA może być w Rockstar Games -> GTA San Andreas

21. Gdy mamy program 7-zip zaznaczamy dwa pliki - nazwa mapy i meta i klikamy prawym -> 7-zip -> Add to "xxxxxx.zip" (xxxxx - nazwa archiwum)

N5wJUAy.png

22. Nazywamy tą paczke : [TAG]AUTOR-NAZWA MAPY (czyli [Race] VRUMaster - Mapa)

23. Przenosimy tą paczke na pulpit.

24. Na stronie FFS na dole jest "Add Maps" klikamy to i zaznaczamy na naszą mape.

25. Mapa nie może zajmować więcej niż 10 mb !!!

26. Nastepnie klikamy Start Upload i jeżeli wszystko poszło dobrze pojawi nam się nazwa mapy na zielono.

 

Jeśli macie nadal jakieś problemy piszcie pod tematem !!!

 

 

PS. Ludzie co się dzieje z tym forum?!

jak wstawiam ssy i chce zobaczyć wszystkie to Kody z zamieniają mi się na .

Od kiedy jest ten nowy technik wszystko jest do dupy

Udostępnij ten post


Link to postu
Pani Kasia

Tego sie nie da czytac. Poradnik robiony na szybko. Zadnych SS. Ogolnie do dupy.

Przynajmniej się rozpisał :)

 

SS'ki nie potrzebne, a poradnik się przyda - bo jeszcze żadnego takiego w "polsce" nie widziałem(o ile nie jest skopiowany) daję 8/10 :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Pani Kasia

@UPDATE

 

Przedstawie wam bardzo świetny program do robienia mapy DM (deathmatch).

 

1. Pobieramy program "Azerus map tool box"

LINK: http://www.mediafire.com/download/4uwij499bnardjt/amt.zip

2. INSTALACJA: Zapakowany plik wrzucamy do C:/Program Files/Mta San Andreas/server/mods/deathmatch/resources

UWAGA! Nie rozpakowujemy paczke

3. Wchodzimy w MTA San Andreas -> Map editor

4. wpisujemy na chat "T" (say) /start amt

K9uKnxB.jpg

5. ładuje nam się okno i gotowe :)

6. Jeśli chcemy wyłączyć program piszemy /stop amt

 

 

Funkcje:

Po naciśnięciu na dany obiekt pojawią nam się strzałki.

Używamy ich aby wybrać jakie obiekty mają zostać dodane

Ex3nRzC.jpg

Aby potwierdzić obiekty klikamy na "Generate" -> "Save"

Jeśli chcemy się tego pozbyć to przed użyciem "Generate" naciskamy na nowo powstane obiekty i znikają.

W tym programie są dwie funkcje : Generator i Duplikator

Duplikator : polega na tym, że możemy klonować obiekty tam gdzie chcemy.

NP. 1. Musimy postawić dwa obiekty

2. Klikamy na "Press 1st object..." i wybieramy 1 obiekt.

3. nastepnie 2 obiekt jest kierunkiem od obiektu pierwszego

4.Robimy to samo co w pkt. 2 tylko że klikamy na "Press 2nd object..."

5.Niżej wpisujemy ile obiektów ma zostać dodanych

6. Klikamy "Duplicate" i gotowe :)

gWjCnM9.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Pani Kasia

Wspomnij o tym, że podałeś poradnik typowo do map DM... A co np. z mapami DD?


Potrzebujesz strony internetowej? Pisz śmiało, jestem do waszej dyspozycji. (Jedyna możliwość zapłaty to pieniądze (przelew, SMS, doładowanie), innej nie przyjmuje i nawet nie masz co pisać).

Udostępnij ten post


Link to postu

Ustawiasz w Map Settings -> Gamemodes -> race i robisz spawnpointy, race pickup i tyle.

 

np. Na FFS jak dodajesz mape to tam kto 1 padnie ten przegrywa no nie?

Więc przy mapach DD nie ma aż tyle roboty tylko mapa i spawnpointy i jakaś muzyczka w tle może być dodana

Udostępnij ten post


Link to postu

VRU, tak ale jeszcze coś trzeba zmienić. Np. respawn, etc.


Potrzebujesz strony internetowej? Pisz śmiało, jestem do waszej dyspozycji. (Jedyna możliwość zapłaty to pieniądze (przelew, SMS, doładowanie), innej nie przyjmuje i nawet nie masz co pisać).

Udostępnij ten post


Link to postu

Gamemode Settings:

Ghost mode - false

respawn - false (tu nie jestem pewien że taką opcje się wybiera ale coś w podobie)

i tyle :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Pani Kasia

@UPDATE

 

Jak dodawać mody do mapy MTA (jeśli chcemy ją wstawić na jakiś serwer) w tym przykładzie będzie dodawanie pojazdu

1. Szukamy pojazdu który chcemy podmienić

2.Gdy znajdziemy w folderze z mapa tworzymy "client.lua" i wpisujemy to: (najlepiej przez Notepad++)

 

function ClientStarted ()

txd = engineLoadTXD("ID.txd")

engineImportTXD(txd, ID)

dff = engineLoadDFF("ID.dff", ID)

engineReplaceModel(dff, ID)

 

end

 

addEventHandler( "onClientResourceStart", getResourceRootElement(getThisResource()), ClientStarted )

 

 

3.W linijce "ID.txd" i "ID.dff" wpisujemy ID pojazdu i zmieniamy nazwę pojazdu który ściągnęliśmy też na ID (dff, ID i txd, ID zostawiamy)

4. W "meta.xml" wpisujemy pod to:

 

<script src="client.lua" type="client"></script>

 

(tu nic nie zmieniamy)

 

5.Pliki ściągniętego pojazdu wrzucamy do folderu z mapą i gotowe :)

 

MODYFIKACJE DZIAŁAJĄ TYLKO GDY SĄ NA SERWERZE (nie będą działać podczas testowania mapy w Map Editor)

Udostępnij ten post


Link to postu
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


×
Okienko zamknie się za 5 sekund...